Diégah bloedveer???? Wat moet ik doen????

Gestart door Caroline, 15 september 2006, 08:21:45

« vorige - volgende »

Caroline

Hoi hoi, even snel een vraagje.

Ik sta op het punt om met Jasper naar de Early Bird (speciaal klasje voor kindjes met Downsyndroom) te gaan maar kom om 12.15 uur meteen weer hier lezen wat ik moet doen.

Ik kwam net beneden en zag de hele huiskamer vol met veertjes, stof en zaadschilfertjes liggen.  :-\

Conclusie: de valkjes (10 stuks) zijn flink geschrokken.  :o

Ik eerst gekeken waar er ook grote veren lagen dit was in kooi 1 en zag gelijk dat Diégah aan beide vleugelranden wat opgedroogd bloed had, verder zag ze er goed uit.

Nadat ik alle valkjes na had gekeken en verder bij niemand nog iets had gevonden raapte ik de grote losse veren op om na te kijken.

Hier ontdekte ik een staartveer van Diégah (weet ik zeker, haar enige staartveer met visgraatmotief), deze was pas nieuw en nog maar voor de helft gegroeid, hij is afgebroken net boven de huid, op een gedeelte wat nog niet uit hulsjes was. Het heeft een beetje gebloed maar ik zie nergens in de kooi bloed en ze heeft naast die veer ook nog haar vleugeltjes beschadigd, dus alles bij elkaar kan het nooit erg gebloed hebben.

Het stompje bloed nu niet meer, ik zie het ook niet, zit bijna helemaal in de huid, ik voel het wel.

Grote vraag!!!!

Wat moet ik er aan doen??

Ik ga gauw, ik moet nog 25 km rijden. Ik kom vanmiddag meteen kijken hier.

Bedankt!!  :-*

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Bianca

Ik zou hem eruit trekken met een pincet, even kort maar krachtig eraan trekken.
Ik vind zo'n afgebroken veer toch altijd link aangezien ze er weer aan kunnen gaan peuteren totdat het weer gaat bloeden, als je de veer eruit trekt hebt je daar geen kans op.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

carco

Als hij is afgebroken net boven de huid kan je hem er toch niet uittrekken met een pincet??
Derrick heeft ook zo'n bloedpen gehad (ik weet niet of je dat nog weet want toen twijfelde ik nog of Brutus hem had gepakt) ik heb er toen niets aan gedaan en het is vanzelf goed terug gegroeid.

Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!

Caroline

Bedankt Bianca en CAroline!!  :-* :-*

Op dit moment merk ik niet dat ze er erg veel last van heeft, ik ga haar nu eventjes een uurtje opserveren.

Ik zie verder nergens vers bloed, dus denk ik dat het niet meer gebloed heeft.

Het stompje op dit moment zelf verwijderen is geen optie, daarvoor is het te klein, je ziet het niet eens, je voelt het alleen. (scherp puntje)

Ik ga haar goed in de gaten houden en blijf het veertje controleren of het groet.

Ik hou jullie op de hoogte.

Doei doei!!

Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.