29 maart 2024, 00:48:47

Prijs Opaline-Geelwang Bronzefallow?

Gestart door •=Bonnie=•, 6 september 2006, 09:32:55

« vorige - volgende »

•=Bonnie=•

Hoi,

Wat zou een opaline-geelwang bronzefallow (geparelde fallow geelwang dus) mogen kosten?

Ik neem aan dat er vanwege het geelwang verschil zal zitten zitten mannen en poppen qua prijs?

Tjerk

Hey Bonnie,

ik denk dat de prijs ongeveer rond de €100,- á €125,- zal liggen. Ik weet dat je ze kan kweken, heb je er nu in een nest liggen of uberhaubt gekweekt dit jaar?

Groeten Tjerk

Tjerk

Hey,

da´s erg mooi. Zelf kan ik volgend broedseizoen Geelwang-Opaline-Lutino´s verwachten. Zowel mannen als poppen.

Groeten Tjerk

Raymond

verschilt ook wel per regio gok ik zomaar.


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Ludo

Ik weet niet of er al kwekers zijn in nederland zijn die ze hebben en in belgie zijn ze op één hand te tellen.
De verhouding tussen vraag en aanbod zal bij de prijs natuurlijk een rol spelen.
Het probleem is heel veel van de zogenaamde split geelwangen eigenlijk split geelwangcinnamon zijn.
Daar is niks verkeerd mee, maar het is onbekend wat de combinatie met fallow dan geeft.
Uit die vogels kan je dus alleen maar geelwangCINNAMONgepareldefallows kweken.
Er doen de wildste verhalen de ronde hoe een cinnamonfallow er uitziet, sommigen zeggen dat de cinnamon de fallow verdringt, anderen dat je vlekken krijgt ? ik gok er ook maar naar, maar de toekomst zal het moeten uitwijzen ;-)

Om een zuivere geelwanggepareldefallow te kunnen kweken moet je eigenlijk kunnen uitgaan van een geelwanggeparelde (of split daarvoor) x een fallowgeparelde zonder dat er ergens cinnamon inzit.

Ik ben benieuwd naar volgend jaar !


Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

Ludo

ik vermoed dat je gelijk hebt bonnie, ik heb van Thierry foto's gezien van geelwangcinnamonfallow en ik kon behalve de felrode kleur van de ogen geen verschil zien met geelwanglutino, behalve dan ze zelfs nog iets geler zijn !
Mooie vogels knalgeel met knalrode ogen!
Ik durfde er nog niet over te beginnen omdat ik het zelf eerst wou afwachten met mijn eigen vogels.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

*Esther*

Dus..........?
Wat iemand er maar voor over heeft?

gr Esther

Ludo

Ze zijn eigenlijk duurder in aanmaak dan geelwanglutino's want je hebt er ook fallows voor nodig die ook duurder zijn. Terwijl lutino's vrij goedkoop zijn.

Ik denk dat ze ongeveer in de zelfde prijsgrootte zitten als de geelwanglutino's of iets duurder.

Groeten

Ludo

maar je weet, een gek betaald,...... en zo voort
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk