8 mei 2024, 11:54:28

Welke mutatie is dit?

Gestart door Suzanne, 10 september 2006, 16:37:55

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi Nel,

Dank je voor je stukje. Maar als ik dat zo lees, dan heb ik dus wel een cinnamon albino. Maar dat klopt weer niet, aangezien ik geen cinnamon jongen er uit krijg, hihi.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

bobbie

Hoe vaak heb je met deze valkencombinatie jonkies gehad?

Ik krijg uit Cootje en Pipo ook steeds andere mutaties:

Nest 1:
albino
witmasker
bont

Bevruchte eitjes weggegeven:
lutino
cinnamon
witmasker

Nest 2:
bont cinnamon
bont cinnamon opaline

Je kan constant verrast worden door je koppel.
Ik sta nergens meer van te kijken hoor Suzanne. ;)

Ludo

jullie hoeven het niet zo ver te zoeken.
De meeste volwassen albino mannen (en trouwens lutino ook) krijgen na enkele jaren een licht bruine gloed.

Die zogenaamde cinnamonalbino's zijn meestal een fabeltje.

Groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

*Esther*

Ah zat ik er eerst toch niet ver naast.
Maar klopt het dan dat er bonte witmaskers uitkomen?
gr Esther

Ludo

als ik die vogel zo bekijk vermoed ik dat hij ook nog bont is.
dat verklaart natuurlijk de bonte witmaskers
groeten

Ludo
Voorzitter
Internationale Werkgroep Valkparkieten
www.werkgroepvalkparkieten.tk

•=Bonnie=•

10 september 2006, 19:15:45 #20 Last Edit: 10 september 2006, 20:40:44 by Bonnie
Als ik de foto bekijk zou ik ook zeggen een bonte albino van minimaal twee jaar oud. Ik heb ook een albino man die niet hagelwit was toen ik hem kocht en de mijne wordt elk jaar "viezer" om te zien. Dat is overigens geen bonte wel split bont. Mooi hoor :)

Suzanne

Hoi Ludo,

Ja, dan zou het kunnen kloppen. Dus ik heb eigenlijk een bonte albino, of terwijl een bonte witmasker lutino? Ook wel bijzonder lijkt me.

Alleen je zegt dat cinnamon albino meestal een fabeltje is. Krijgen popjes dan ook een bruinige gloed naarmate ze ouder worden? Ik heb nl. 1 spierwitte albino pop zitten, maar ook eentje waarvan gezegd wordt dat het een cinnamon albino is.

Dit is de pop waar het om gaat. Als ik het goed heb, zo uit mijn hoofd, is zij van 2001. De fel rode ogen komt door de flits.


3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Citaat van: Bonnie op 10 september 2006, 19:15:45
Als ik de foto bekijk zou ik ook zeggen een bonte albino van minimaal twee jar oud. Ik heb ook een albino man die niet hagelwit was toen ik hem kocht en de mijne wordt elk jaar "viezer" om te zien. Dat is overigens geen bonte wel split bont. Mooi hoor :)


Hij is idd al wat ouder. Weet even niet meer of hij een ring heeft. En om hem nou te gaan vangen daar voor.....

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

10 september 2006, 19:23:11 #23 Last Edit: 10 september 2006, 19:31:40 by Suzanne
Zag net op mijn eigen website dat hij van het jaar 2004 is  ;D.

Oh ja, en de bonte witmasker in mijn onderschrift is 1 van zijn jongen.

Zit trouwens nog even te kijken. Maar als ik bij de calculator bont voor de man invul, dan zou dat betekenen dat de bont witmasker jongen mannetjes zijn.

Vader: Witmasker Bont Lutino 
Moeder: Witmasker Bont Cinnamon Gepareld 
Witmasker Bont Cinnamon Gepareld Nageslacht:
Jonge man:
100.0 % Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop:
100.0 % Witmasker Bont Lutino


3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

*Esther*


nick01

maar ludo leg t volgende eens uit dan.
ik had een koppel (let op gebruik even mijn eigen idee) cinnamon albino x albino.
er komen poppen uit die na de eerste rui ook de bruine gloed vertonen maar de mannen niet.
dus zouden die mannen split cinnamon moeten zijn en dat zou dan weer kloppen want de albinojongen uit die jonge mannen vertonen ook weer dat bruine na de eerste rui.

zo is t mij ook uitgelegd , dat koppel wat ik had zouden de poppen dat vertonen na de eerste rui en dat klopte en de mannen niet en dat klopte ook.
dat is dat toch raar dan zou je toch verwachten dat t cinnamon zou zijn aangezien t ook reseccief geslachtgebonden vererft (poppen wel mannen niet en die poppen uit die jonge mannen ook weer).

•=Bonnie=•

Citaat van: Suzanne op 10 september 2006, 19:23:11
Zag net op mijn eigen website dat hij van het jaar 2004 is  ;D.

Oh ja, en de bonte witmasker in mijn onderschrift is 1 van zijn jongen.

Zit trouwens nog even te kijken. Maar als ik bij de calculator bont voor de man invul, dan zou dat betekenen dat de bont witmasker jongen mannetjes zijn.

Vader: Witmasker Bont Lutino 
Moeder: Witmasker Bont Cinnamon Gepareld 
Witmasker Bont Cinnamon Gepareld Nageslacht:
Jonge man:
100.0 % Witmasker Bont split voor {X2:Cinnamon} {X2:Gepareld} {X1:Lutino}

Jonge pop:
100.0 % Witmasker Bont Lutino




Ook als je geen bont zou invullen bij de man weet je van dit koppel exact  wat de mannen en de poppen zijn aangezien je uitsluitend Albino popjes zult krijgen en de rest automatisch man is :) Prachtig koppel dus, als ze een beetje meewerken hier heb ik volgend jaar bijna hetzelfde. :)

Suzanne

Ja, dat klopt idd. Zat ik me later ook te bedenken  ;). Ik ben erg blij met dit koppel. En dan te bedenken dat ze elkaar uit zich zelf hebben opgezocht (ik laat mijn valkjes zelf een partner uitkiezen).

Ik had gerekend op witmaskers en albino's. Nu krijg ik bonte witmaskers en albino's  ;D.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.