19 april 2024, 17:59:31

Advies gevraagt!

Gestart door Joyce28, 6 september 2006, 08:16:10

« vorige - volgende »

Joyce28

Dank je wel Nel,maar je raad het nooit,ik heb net groene smurrie in de ondersnavel ontdekt,en ik kan je vertellen dat dat ook niet fris rook
Ik ben het al beetje voor beetje aan het weghalen,maar leuk vind hij het niet,dus heb ff een pauze ingelast
Tjee,wat raar,het is ook gewoon opgedroogt en hard lijkt wel ::)
Ik zal het eerst schoonmaken,kijken of ie morgen nog stinkt

ManjaV

Wat vreemd  ??? wat zou dat zijn, misschien toch maar weer contact opnemen met DA?
Sterkte!

Groetjes,
Manja


MIKKI, MIJN EERSTE VALKJE...

Geboren 072005 / bij mij 092005 / afscheid 02092007 "Altijd in mijn gedachten"

Bezoek ook mijn website: www.everyoneweb.com/HobbykwekerijMikki

Rianne

Hoi Joyce,

ik heb een valkje, die vaak last heeft van restjes in de bovensnavel. Dit kan door een ontsteking komen, heeft de DA mij toen verteld.

Joyce28

Goed dat ik dat weet,ga ik toch die AB halen hoor
Zal d'r eens bellen,kijken of ze er nog is

Joyce28

Dat dacht ik al,antwoordapp. :-\

Wat voor ontsteking Rianne,weet je dat ook?
Het is een donkergroene rand aangekoekt in de ondersnavel,heb het al wat weggekregen,maar is een zielige bedoeling dus ben gestopt

Sanna

Hoi Joyce,

Dit klinkt niet zo lekker hoor, groene smurrie. Ik denk dat er toch meer aan de hand is. Waarom bel je Feld niet nog een keer? Hij heeft ook 's avonds spreekuur (Apeldoorn-Amersfoort is toch wel te doen?). Ik weet niet tot hoe laat de assistentes de telefoon opnemen, maar als je z'n antwoordappraat inspreekt belt hij altijd binnen het half uur terug. Ik denk dat er toch wel iemand naar moet kijken hoor, want ik weet uit eigen trieste ervaring hoe snel het kan gaan.

Succes, Sanna

PS: Kun je z'n krop nog steeds niet voelen?

Sanna

Ik zie trouwens op je foto dat je planten in de huiskamer hebt. Kan hij niet van een plant gesnoept hebben??

Rianne

De troep bij Nayana (mijn valkje) zat echt in de hele bovensnavel. Het was ook meer zwartig. Alleen of de smurrie door de ontsteking kwam, of de ontsteking door de smurrie, kon de DA niet zeggen. Een bezoekje aan de DA kan dus sowieso geen kwaad. Je kan wel met AB aan de gang gaan, maar misschien is andere medicatie nodig.

Caroline

Ben heel erg benieuwd hoe het met Meeko is.

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

Joyce28

Hoi Caroline,

Nog steeds "goed",heb het idee dat het zure wel minder is.Hij woog vanmorgen minder,en net bij thuiskomst weer gewogen,en hij heeft het er alweer bijna bij gegeten tot de 100 gr.Heb een keukenweegschaal,zal wel niet helemaal kloppen,maar 90 gr zeker wel,en de stijgende lijn natuurlijk weer.

Tja,ontlasting is goed,normaal sliertje,donker groen met een witte punt

Ik zal zo wat foto's van hem maken ;)

Joyce28


Riny

Hallo Joyce
Meeko ziet er goed uit hoor.
Ik vindt het een heel mooi valkje.
Fijn dat het weer beter met hem gaat.
Groetjes Riny :D

Joyce28

Dank je Riny,hij is prachtig en lief :-*

Even een update,Meeko heeft nu voor de 4e dag een druppel Bytril in de bek gekregen.Ondanks dat hij zich niet ziek vertoonde,wilde ik toch voor de zekerheid een kuurtje,voordat ik toch te laat zou zijn.Hij stinkt immers niet voor niets uit zijn bekkie.Dondag eerste druppel 0,05mm,vrijdag 2e druppel,en sávonds stonk hij zo verschrikkelijk dat knuffelen er echt niet in zat :-X .Gisteren ook hetzelfde,jemig wat een penetrante geur.Maar niet ziek he,lekker eten,op 1 pootje slapen koppie tussen de veren
En vandaag merkte ik dat de geur anders word :D :D .Ik kan de geur niet beschrijven
Gelukkig maar,want als ik niks geen verbetering zag,mocht ik na 5 dgn ophouden,en merkte ik wel verbetering gewoon 7 dgn

Ik heb voor de lekkerigheid roosvicee door het water,want Bytril is erg bitter heb ik me laten vertellen

Nou,dat was het verders.Dit onderwerp mag wel bij spoed weg hoor ;)



Caroline

Fijn dat het zo goed gaat met Meeko.  :D
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.