1 mei 2025, 23:55:15

net kraaltje opgegeten!!

Gestart door loesje, 27 augustus 2006, 11:12:32

« vorige - volgende »

loesje

Oh...help...onze valk van 1 jaar heeft net een heel klein houten kraaltje van mijn armbandje afgebeten en opgegeten!!!
kan hij dit weer probleemloos uitpoepen!!!
liefs loesje

Lin

ja als deze klein is en hij zit nu in de maag dan wel.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

trienke

hoegroot is het kraaltje ongeveer?

Groetjes Trienke

Roosje

Weet je zeker dat hij het heeft opgegeten? Bij mij bewaren ze namelijk ook wel eens wat in de ondersnavel. Dan ben je in paniek dat hij het ingeslikt heeft en haalt hij gewoon gezellig weer tevoorschijn ::)

loesje

ik ben 99 procent zeker dat ie het binnenheeft...!!
Hij is nog in zijn normale doen...fluit...speelt...
kraaltje is ongeveer2mm denk ik...gewoon hout,rond.niks scherps
loesje

loesje

is zo groot als de smileytjes   ??? :-[ :-*
loesje

Loeki

Als het erin kan, kan het er ook weer uit! ;)
Bezoek de nieuwe website van onze hobbykwekerij!
--> www.valro.tk

Inger m

Hoi,
Valkparkieten eten ook kleine steentjes. Deze komen in de spiermaag terecht en helpen bij het vermalen van zaden. Zodra de steentjes zijn afgesleten, komen ze met de ontlasting mee naar buiten. Een kraaltje zo groot als deze smileys vind ik zelf wel erg groot. Ik denk dat je het de komende tijd goed in de gaten moet houden.

Overigens is het niet altijd zo simpel 'wat erin kan, komt er ook weer uit'. Soms kan het lichaam niets met onverteerbare voorwerpen en komt het ongelukkig in de darmen terecht. Hierdoor kunnen ontstekingen en verklevingen ontstaan. Met name bij honden en fretten heb ik dit nogal eens gehoord.

Bij valkparkieten ligt dit iets anders, maar het is wel een aandachtspunt.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

loesje

We zijn nu anderhalve dag verder...hij is nog vrolijke en in zijn normale doen...Ik hou hem in de gaten...
K'hoop maar dat het allemaal meevalt....
k'zal hem nog een paar dagen goed in de gaten houden!!!
(den deugeniet!!)
loesje

Lin

Nog niks in de ontlasting dus gevonden? ik denk dat je het beter kan zien als je tijdelijk even kranten op de bodem legt.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

loesje

lieve mensen...
we zijn nu een week verder en Tazzy is nog even vrolijk en lief,ik heb het kraaltje niet meer gevonden maar ik ben nu weer gerust....(wat een week) Het gaat hier allemaal goed...
ik dank jullie toch voor jullie snelle reacties....
Liefs Loesje

Anja

Hoi Loesje,

Fijn te horen dat alles weer goed gaat. Zal wel een behoorlijke stress week voor je zijn geweest.

Groetjes Anja