18 april 2024, 06:47:38

koolwaterstof

Gestart door eefje nieuwenburg, 5 september 2006, 20:56:28

« vorige - volgende »

eefje nieuwenburg

er is voor de nederlandse kust een wolk van koolwaterstof ontsnapt  vanmiddag en ik vermoed dat ik daar nu last van heb wat stank betreft.(ik woon vlak aan zee)
Nou zeggen de instanties dat het voor mensen niet schadelijk is maar is dit voor mijn vogels ook zo,is er iemand die dit toevallig weet?
ik moet ramen dicht houden maar toen was de lucht al binnen,ik dacht dat het aan mij lag en wist toen nog niks van die wolk af.
Ventileren word dus moeilijk nu,als iemand wat weet hoor ik het graag.


groetjes eefje

eefje nieuwenburg

nou de lucht is weg en geen slachtoffers dus zal wel niet schadelijk geweest zijn :-[

het topic mag weggehaald worden maar als iemand nog wat weet over koolwaterstof hoor ik het nog steeds graag.
groetjes eefje

Gerda


Hoi Eefje

Wat mij bekend is: als de koolwaterstof gechloreerd is, dan is deze giftig.
Ik heb helaas geen idee of niet gechloreerde koolwaterstof gifitg is.

Groetjes, Gerda

eefje nieuwenburg

de instanties vertelden gisteren dat het voor mensen klachten als geirriteerde luchtwegen en ogen kan veroorzaken en ook misselijkheid en hoofdpijn maar alles is van voorbijgaande aard werd er gezegd,echt giftig dus niet maar ook niet helemaal goed vandaar dat ik het hier vroeg.

ik ben nogal verkouden en dacht dus dat ik gewoon niet helemaal goed rook nou ja toch niet maar gelukkig is de lucht nu weg.

groetjes eefje