13 mei 2025, 08:34:47

Weer een vraag over man of pop

Gestart door Dana, 25 juli 2003, 13:40:22

« vorige - volgende »

Dana

Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten of dit een man of een pop is.
Het is een logeetje van vrienden die op vakantie zijn maar ze hoeven hem/haar niet perse terug. Hij heeft de naam Gilbert van ze gekregen en ze zeggen dat het een man is en anderen zeggen weer een popje die hem gezien hebben.
Ik heb mijn vriend zo gek gekregen dat ie mag blijven en daar heeft Gilbert zelf ook aan meegewerkt.
Wat is dat diertje tam zeg en heel lief.
Had ook nog nooit andere valkjes gezien en was al met een week dikke vriendjes met die 2 meiden die we zelf hebben.
Maar omdat we 2 popjes hebben zou ik graag willen weten of het een man of een popje is.
over het gedrag kan ik nog niet veel zeggen maar het is een rustig valkje. Kan geen deuntjes fluiten wou ie nooit leren zeiden ze en het heeft een zacht/lief karakter vind ik.
Snap ook niet dat ze hem weg willen doen. Maar hij moet bij hun heel erg gillen en aandacht trekken, en bij ons doet ie dat niet. Misschien omdat ie net als die andere 2 hier gewoon de hele dag los is en bij je kan komen wanneer ie gekriebeld wil worden.
Maar alvast bedankt voor het lezen hiervan en het kijken.
En ik hoop dat iemand het voor me weet.

Tara

Als ze al enkele jaartjes is lijkt ze me zeker een popje op die foto, doordat ze nog alle parels heeft lijkt me, volgens mij een popje hoor :).

Groetjes, Tara

Lique

Hoi
Het lijkt mij een geparelde man, die meerendeels van de parels al heeft verloren.
Maar echt heel jammer, dat je hem zomaar mag krijgen, dat het ze niks doet.
Dat vind ik persoonlijk geen goede instelling van een huisdier hebben.
Daar moet je heel anders mee omgaan.
Gillen en krijzen, heeft veel met aandacht te maken.
Waarschijnlijk heeft hij weinig aandacht gekregen, en zocht hij deze gewoon op, door zijn stem te verheffen.
Bij jou ziet hij, hee er is nog een ander valkje, waar hij zeker wel behoefte aan zal hebben.
Maar hij fluit niet, maar maakt hij wel andere geluidjes, die jouw valkje niet maakt?

groetjes LIQUE

Stijn dc

hello

volgens mij is het ook een gepareld mannetje hoor!!
veel geel in de kop, en heeel fletse oranje wangetjes!!

SDC:D

Lique

25 juli 2003, 16:40:27 #4 Last Edit: 25 juli 2003, 17:42:30 by Angelique
ja, ik zie ook geen streepjes onder de staart, en ook neit een paar...

Mandy

Hoi Dana,

Heb je misschien ook nog een foto van bovenaf, van de rug?
Dan kunnen we zien hoeveel parels er zitten. ::)

Zo op het eerste gezicht ga ik toch voor een pop omdat ik van voor wat parels zie en het gedrag wat je omschrijft, maar er zit ook best veel geel in het koppie dat op een man zou kunnen wijzen, de rode wangen zeggen niets en het visgraatmotief geldt niet bij geparelde, enkel bij wildkleur en gewone witmaksers. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Marcel

Popjes hebben toch veel minder geel? Of in ieder geval minder fel... Ik zie in mijn boekje (mijn twee valkjes zijn nog te jong) heel veel foto's van stelletjes en daar zie je steevast dat het mannetje een duidelijke gele kop heeft en het vrouwtje veel vager geel. Dus ik zou ook zeggen: mannetje!

Mandy

25 juli 2003, 21:07:46 #7 Last Edit: 25 juli 2003, 21:08:08 by Mandy
Klopt Marcel, maar bij geparelde is dat niet zo'n duidelijk verschil als bij de wildkleur en de witte kop bij de witmaskers. Zie hier een voorbeeldje van een wildkleur man en cinnamon pop van mij;

Enne gave foto Lique, echt heel mooi zo met die uitgespreide vleugels, prachtig! :P

Dana

Hallo allemaal.

Heel erg bedankt voor jullie reacties. Lique ik moet even zeggen dat je een hele mooie foto hebt.  :)
En verder is het jammer dat ze hem weg doen, maar voor mij weer een voordeel want ik heb er weer een lieve valk bij, die het hier ook goed zal krijgen.
Mandy, ik heb geen foto van boven, maar wel van op zij. Ik heb ook geen digitale camera, dus kan niet snel even eentje schieten  :(
Ik hoop dat je het zo aan de parels kan zien, anders moet ik een nieuwe foto maken, en dat duurt eventjes.

Verder is ie ook al een paar jaartjes oud, hoeveel weten we niet maar we denken ongeveer 3. Veel verschillende geluidjes dan die andere 2 meiden maakt ie niet echt.

Alvast weer bedankt.

Tara

25 juli 2003, 23:44:34 #9 Last Edit: 25 juli 2003, 23:44:51 by tara_dewulf
Sorry mensen die denken dat het een man is maar ik denk toch echt een pop zoals ik al eerder zei ... Mooie foto trouwens Dana!

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

als ze al drie jaar is, dan zou ik ook zeggen een pop, want ze heft nog parels zo te zien he!!

SDC:D

Mandy

Jawel hoor, duidelijk een pop en qua gedrag ook, dus ik ben er nu 100% zeker van!
En het is een mooie meid hoor! ;)

Dana

Hallo allemaal,

Bedankt voor de complimentjes voor de foto en onze nieuwe mooie meid.
En bedankt voor de hulp bij het uitvogelen of het nu een mannetje of een popje was.
Nu hebben we hier 3 mooie meiden door het huis heen vliegen.
Nog een foto van alle 3 de kanjers.
Iedereen bedankt.