15 mei 2025, 15:07:59

2 popjes 1 man

Gestart door jazzel, 5 september 2006, 09:10:54

« vorige - volgende »

jazzel

Hoe doen jullie het als er één man bij twee popjes zitten, en je wilt maar met één van die popjes kweken.
Ze zitten dan binnen in een kamervoliere.
Maar hoe gedraagt het popje zich dat niet mag kweken? Of geef je de ook een broedblok met nepeitjes, en hoe gedraag het mannetje zich dan??

Dit is bij mij nóg niet het geval, ik wil er eerst goed over nadenken en advies van jullie.
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

Rianne

Hoi,

wil je ook bewust 2 valkjes aan elkaar koppelen of maakt het je niet uit met welke partner het mannetje gaat? Dan zou je toch het andere popje (tijdelijk) in een andere kooi moeten plaatsen.
Ik heb er geen ervaring mee, maar kan me wel indenken wat er gebeurd. Of het mannetje neemt het er lekker van en kiest 2 partners, of hij vormt een koppeltje met 1 pop. Het overgebleven popje zal ook in het broedblok willen kijken, wat onrust oplevert.

Mijn advies is dus, zet de andere pop apart. Of zoek hier ook een mannetje voor. :)

Raymond

misschien een idee om er een 2e man bij te nemen zodat je eventueel 2 koppels kan vormen. Hebben wij hier ook gedaan.
Hadden 2 popjes en 1 man, daarna hebben we er een man bijgenomen die erg gewild was door 1 van de vrouwtjes. Dat wordt met een beetje geluk komend seizoen wel een nestje.

De andere 2, waarschijnlijk niet maar doen wel lief tegen elkaar

Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

jazzel

Nou het is zo dat ik er 1 valkje bij krijg (opvang).
Ik mag er helaas geen vier binnen van mijn ouders.. dat vinden ze te veel als ze los vliegen.  ::)
Die 'twee' die ik nu al heb zijn dus al gekoppelt en paren met elkaar.
Als het mannetje een keer op die andere zou springen zou ik het niet erg vinden, maar ik heb maar ruimte voor 1 broedblok.

Is dit mogelijk... of dan haar maar helemaal apart zetten?