28 maart 2024, 11:03:53

wat ben ik nu voor een bazinnetje?

Gestart door kathje, 26 juli 2003, 04:38:17

« vorige - volgende »

Tara

Hoi Kathy,

wat erg nou, leuk dat Paul hem nu verzorgd, ik hoop echt dat ie goedkomt, hij ziet er echt wat zwakjes uit, amai hoe moet die er uit hebben gezien als men zegt dat ie nu al veel beter is :-/. Jee sterkte hoor en trouwens ... Het is jouw schuld niet, echt niet, het kan iedereen overkomen ... Al geloof je het vaak niet ...

Sterkte ...
groetjes, Tara

Mandy

28 juli 2003, 05:23:13 #16 Last Edit: 28 juli 2003, 05:26:55 by Mandy
 :oSlik, wat erg om te zien zeg, pffff, dat is niet zo best allemaal. Als je dan ziet hoe z'n ondeugende kopje er eerst uit zag en nu... en dan is het nog beter als eerst dus... amai zeg... :(

Kathy neem jezelf niets kwalijk, dat had iedereen kunnen overkomen. Je bent wel een goed bazinnetje hoor, anders had je 'm ook geen hulp gegeven. Hopelijk heb je je valkje over een poosje in gezonde toestand weer thuis.  :-/
En wat ontzettend fijn dat iedereen zo meehelpt en mee leeft met je. Een hele dikke pluim ook voor Paul!
Ik leef ook met je mee en hoop dat het allemaal goed komt, aan de goede zorgen zal het niet liggen. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi,
Hij probeerde vanacht tijden het chatten een paar keer naar me toe te komen en hij was dan even echt aan het proberen om te lopen hoeveel pijn hem dat ook doet :-(
Ik heb hem toen ook een tijdje in mijn hand gehouden en geknufeld en toen was hij weer rustig.
van het ene pootje wat nog redelijk goed is zijn er ook twee nagels af maar het zijn handige vogels hoor zelf met 1 pootje redden ze zich nog heel goed zelfs en je kan aan de kooi altijd wat vernaderingen aanbrengen dat ie beter kan zitten op een plankje of zoiets.
Je hebt ook voor papagaaien van die hangende slaapzakjes waar ze in kunnen liggen dus dat zou allemaal niet zo'n probleem zijn.
Hoofdzaak is dat de pootjes beter worden dan gaat het met Valko meteen stukken beter.
Zijn hele staart is ook bijna afgebroken maar die veren komen na de rui zeker weer terug dus dat is minder erg en doet hem gelukkig ook geen pijn want in een veer hebben ze geen gevoel net als bij ons in de haren geen gevoel zit.
Dr Feld vertelde dat ie eigenlijk zo erg verbrand was dat ie eigenlijk in brandwondencentrum beverwijk thuishoorde maar dat was bij wijze van spreken want die doen natuurlijk geen vogels :-(
We zullen morgen in elk geval wel verandering gaan zien denk ik en ik hoop ook zeker veranderingen ten goede van Valko :-)
We vechten in elk geval met Valko mee om hem zo snel mogelijk weer op de Pootjes te helpen.

Groetjes, Paul

Speedy

Hoi Paul,

Toffe peer ben je hoor, dat je dit allemaal over hebt voor anderen.

Zou je niet beter aan de DA kunnen vragen voor die zalf?
Bij mensen mag je op brandwonden namelijk ook niks smeren, dat brandt alleen maar verder in.
Je vertelde dat als het een mens zou zijn geweest, hij al in Beverwijk had moeten liggen, vandaar dat ik dus denk, dat die zalf niet goed is.
Alleen maar lauw water erop moet voldoende zijn.
Voor de zekerheid even navragen nog dan maar.

Heel veel liefde en sterkte gewenst Paul, want ook voor jou is dit heel aangrijpbaar.
Het geduld zal bij jou zeker niet ontbreken, daar ben ik niet bang voor.

Ik hoop dat het voor anderen een wijze les is, dat als je valkparkieten los in de kamer vliegen, je extra op moet letten.
Als het etenstijd is, doe ze terug in de kooi.
Als je klaar bent met eten en afwassen en je hebt de boel opgeruimd, laat ze dan pas weer vrij los vliegen.
En ook voor de warme dagen, zet eerst die ventilatoren uit als je ze los wilt laten vliegen.
Ook al vliegen ze er nooit naartoe, eens gaat het wel fout.
Als ze elkaar ontwijken in een vlucht, dan kan het al de verkeerde kant op gaan.

Violet

Valko ziet er uit als een taaie rakker!

Het komt vast allemaal goed. Sterkte!

Violet:-)

roaneric

Hoi kathy en Paul

Veel sterkte en met al dat goede versorging sal het vast goed komen met valko.  

Groetjes
Marijke

linda

hoi, ocharme dat beestje , ik zit hier met tranen in mijn ogen.
sorry hoor kathy maar dat is geen verwijt naar jou toe.Hij ziet er zo zielig uit Ik hoop met heel mijn hart dat hij weer snel weer beter word.En met al de  hulp die je krijgt en iedereen die met je meeleeft en voor hem duimt , moet het wel in orde komen.Ik leef met je mee, en ik denk iedereen wel hier op het forum.sterkte meiske

Violet

Hoe gaat het met Valko deze ochtend?!

Violet:-)

kathy

Ik heb hier enkele maatregelen die ik ga nemen als valko terug thuis is, als ik kook, afwas,opruim blijft ie mooi in z'n kooi, hoe hard hij ook zaagt om eruit te mogen! ventilatoren heb ik niet, het is hier zo fris genoeg, voor de winter moet ik ook oppassen met de kachel hier, hij vliegt daar normaal niet naartoe, maar ja naar die frietketel normaalgezien ook niet...paul hoe is het met hem nu? vann8 was de belangrijkste zei je...ik heb het vermoeden dat alles redelijk gaat...m'n kleine lieverd is een vechter!!!
Geef hem nog een dikke knuffel van z'n mamatje!
***Kathy**

Paul

28 juli 2003, 17:18:18 #24 Last Edit: 28 juli 2003, 17:29:35 by Paul
Hoi Allemaal,
Valko is de nacht goed doorgekomen.
Om 4 uur ben ik pas gaan slapen omdat ik hem steeds in de gaten hield en sinds gisteren heeft ie ook weer een paar keer geslapen met zijn kopje in zijn nek en dat deed ie eerst helemaal niet.
Zijn pootje ziet er wel heel erg slecht uit en daar hopen we maar het beste van maar misschien gaat ie wel meer dan 2 teentjes missen :-(
Maar straks weet ie niet beter hoor en met 1 pootje kan ie zich al goed redden dat heb ik bij een ander valkje al gezien die een pootje mist en Valko heeft in elk geval dan nog een pootje alleen de teentjes niet en dan kan ie aardig huppelen.
In zijn gedrag merk je ook dat ie iets beter gaat want hij heeft vaker zijn oogjes open en probeerd veel mee uit zichzelf bij je te komen :-)

En Trudie, die uierzalf was op advies van de dierenarts en ik heb dan uiercreme dat is iets minder vet maar het heeft ook een ontsmettende werking en dat is wel goed.

Maar zoals het er nu uitziet gaat ie het redden maar we moeten nog steeds met hem meevechten om hem er bovenop te krijgen.
Het is nu gewoon een kwestie van tijd en hij zal steeds meer opknappen :-)
Ik weet bijna wel zeker dat het bezoekje aan de dierenarts gisteren zijn leventje gered heeft anders weet ik niet of ie de nacht was doorgekomen.
Ik ga hem nu weer even zijn medicijnen geven dan zal ie wel weer lekker suf worden maar veel minder pijn hebben :-)
Als ie wat beter gaat proberen we ook zijn veertjes wat schoon te krijgen en hopen dat ie dan verder geen ernstige brandwonden op zijn buikje heeft.
Vanmiddag laat ik wel even weten hoe het met hem gaat na zijn verplichte eet en drink uurtje.

Groetjes,  Paul

Cobie

Hoi Paul.

Fijn dat je ons op de hoogte houd hoor.
Ik leef met jullie mee, en in gedachten ben ik bij jullie.
Heerlijk dat valko de nacht is doorgekomen, ik had dat erlijk gezegt niet verwacht.
Wat een vechtertje die valko, ga vooral door valko.

Kus van Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

kathy

Valkotje toch, zo'n vechtertje, ben echt blij dat het de goede weg uit gaat met hem!!!  
ik heb geen woorden meer over...bedankt...

moonwitch (diana)

hoi paul en kathy

Heb jullie verhaal gelezen en ik ben blij dat hij de nacht goed is doorgekomen. Paul je bent echt een moordvent dat je zoveel voor dieren over hebt en kathy mag blij zijn dat jij dit op je hebt willen nemen. Niet dat ik kathy ook maar iets verwijd hoor, want het kan ons allemaal overkomen. Mijn valkjes zijn ook wel eens geland op een hete pan maar hebben er gelukkig nooit wat aan over gehouden. In ieder geval wens ik jouw paul veel sterkte bij de verzorging, Kathy jouw wens ik veel sterkte bij het wachten tot valko voldoende is opgeknapt dat je hem weer thuis hebt, en dan natuurlijk valko zelf heel veel sterkte en hopelijk blijf de schade beperkt en worden je pootjes snel weer beter en hopelijk hebben je veertjes je beschermt tegen verdere brandwonden.
groetjes diana B

ps Als ik me niet vergist koelt vet eerder af dan water waardoor het graads ( 1e, 2e, 3e graads verbranding) iets minder ernstig is.
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Violet

Dankje voor de update Paul, ben blij dat Valko de nacht goed is doorgekomen. En zoals Diana al schreef, echt geweldig hoeveel energie je erin hebt gestoken tot dusver! Kathy, ik hoop dat je Valco snel weer thuis hebt :)

En Valco leek mij een vechtertje, blij dat ie had heeft geknokt om de nacht door te komen :)

Paul

Hoi moonwitch,
Valko is niet in de pan terechtgekomen hoor dan had hij hier niet meer gezeten.
Er zat een deksel op de pan en daar is hij op gaan zitten en dit zijn zeker de ergste brandwonden die hij aan zijn slechtste pootje heeft, het hele velletje is eraf daar en daarom had ie ook hele erge pijn maar met die pijnstillers word het dragelijker voor hem.
We hebben hier een keer een valkje gehad die in de jus terecht kwam maar dat stond al een dag uit dus was ijskoud maar hij was moddervet :-)
Maar Valko is er nog lang niet alleen lijkt het levensgevaar geweken na vanacht :-)

Groetjes, Paul