28 maart 2024, 19:24:20

wat ben ik nu voor een bazinnetje?

Gestart door kathje, 26 juli 2003, 04:38:17

« vorige - volgende »

kathje

Wat ben ik nu voor een bazinnetje? mijn valkotje is daarstraks tegen een frietketel aangevlogen, normaal komt hij daar niet eens in de buurt, hij stond al af en het scheel stond er al op, maar hij was nog warm...zijn pootje bloedt en ik denk dat het gebroken is er is ook een stuk van z'n hoofdveer afgeknakt omdat hij verschoten is (maar denk niet een gevaarlijk stuk, omdat ie nog leeft), ondertussen heeft hij er wel gevoel in want als ik eraan kom piept hij...ik heb 2uur rondgereden hier om een dierenarts te vinden, en toen ik er 1 belde zij die: ja we kunnen die niet helpen, want die kan niet onder narcose gebr8 worden zoals een kat of een hond, allee wa is da nu voor iets, ik heb het pootje een beetje verzorgd, heb het proberen spalken met zo'n rietje, maar hij laat het nie toe da ik eraan kom, nu ligt ie op een keukenhanddoek in een schoendoos, want van pure zenuwen heb ik die aquarium laten vallen waar ik hem in zou zetten...hij slaapt nu maar ik denk dat hij veel pijn heeft, ik zou al die pijn zo graag overnemen...ik vind hem zo zielig zo...normaal de vrolijke valk, en nu zo :'(
ik denk gewoon dat ik nie geschikt ben om zo'n beestjes te hebben...de vorige is gestorven aan co vergiftiging...als dedeze het niet overleefd, durf ik geen meer nemen, ben er precies niet goed genoeg voor...
snif snif, ik hoop dat ie t haalt! ik zet m'n wekker vann8 elk uur, dat ik kan gaan zien!!! en morgen ga ik naar de dierenkliniek als ze weer niet in verlof zijn

XxX
***triestige kathy en triestige valko***

Lique

Hoi Kathy,

Ik had je al even op de chat gesproken, en Cobie heeft je goede adviezen gegeven.
Volg deze maar op. Maar probeer alsjeblieft een DA te vinden, die wel vogels doet.
Die uit Schoten heb je al geprobeerd, doet alleen met honden en katten enzo, maar ga niet bij de pakken neerzitten, en andere DA bellen.
Hier staan nog wat adressen van dierenartsen in Belgie:
http://www.valkparkiet.com/nl/files/dierenarts.htm
bel ze anders gelijk ff morgenochtend.
Er is er altijd wel een die weekend dienst heeft.

Meisie, je kan er niks aan doen. Je kon dat ook niet voorkomen.
Het enige wat je nu kon doen, heb je al gedaan.
En bij een gebroken pootje, spalken, maar dat doe je ook al.
Verder is alle zorg die je geeft prima, je houdt echt van Valko, dat zie ik zowiezo wel.
Valko is ook een schatje.

En je vorige valkje, jij kon het niet weten. Je was zelf ook bijna doodgeweest.
Je vorige valkje heeft het voor jou opgenomen. Dat noem ik nou nog eens een trouw beestje.

Meisie heel veel sterkte met valko, geef hem maar een kus van me, dat verdiend de arme schat wel.
En bellen hoor. Echt doen.

Succes, en hou je ons op de hoogte?

Groetjes Lique

kathy

bedankt, wat ik gemerkt heb is dat het al een klein beetje beter gaat met hem zelf, ik ga echt m'n best doen hem er bovenop te krijgen, z'n pootje is nog niet beter maar daarstraks is ie uit z'n doosje gekropen, hij wilde bij mij liggen, dus toen lag ie op m'n borst, toch een teken dat ie van me houdt!!!nu slaapt hij...
groetjes
kathy en valkotje

Lique

Hoi Kathy,

Ja, valko zal ook wel behoorlijk geschrokken zijn.
Maar het is wel heel erg hard gegaan dan volgens mij.
Maar laat hem maar lekker liggen, hoe hij dat wil, dan heeft hij de minste pijn.
Maar bel maar wel een DA zodra je wakker bent.

groetjes lique

Paul

Hoi Kathy,
Ik heb je nog niet kunnen spreken verder maar hoe is het nu met Valko?
In Nederland zijn hele goeie artsen die alles met pootjes van Valkparkieten kunnen dus als het bij jou in de buurt niet lukt wil ik wel voor je hier proberen wat te regelen.
Ik hoop dat het al een stuk beter met hem gaat nu.
Je bent best wel een heel goed baasje hoor want Valkootje is gek op je en een ongelukje kan altijd gebeuren dat heb ik ook wel gehad bij mij.
Veel sterkte met Valko.

Groetjes, Paul

kathy

ach weet je heb er daarstraks weer 1 gebeld, wat is dit nu voor een land??? diene zei dat ik z'n pootje moest gespalkt houden (ik ben toch geen dierenarts????) en dat ik maandag op z'n spreekuur mocht komen!!!! de dierenarts waar ik vroeger met m'n hond altijd ging, stond altijd klaar voor mij, is in verlof....wie moet ik nu nog vertrouwen? valko heeft z'n goede en z'n slechte momenten, ik heb al zalf aan z'n pootje gedaan, het is wel mensenzalf, maar het deed precies goed, en volgens mij is er meer aan de hand dan dat!!! ik geef hem nu eten met de hand, en drinken ook, anders doet ie t niet...paul je mag spijt hebben, dat je valko aan mij hebt toevertrouwd!! ik blijf in ieder geval volhouden, zijn de nederlanders dan zoveel meer begaan met vogeltjes dan belgen? ik heb het gevoel dat belgen alleen om honden en katten geven, maar vogeltje whaaa da's zoiets klein en dit en dat, het is ook een levend wezen!!! een levend wezen waar ik aan gehecht ben, ik denk dat ik in een slechte buurt woon!!! pfffffffff ik vertroetel hem zoveel ik kan...maar hij moet verzorging hebben, dat zie je zo...sorry paul dat ik je telefoontje niet gezien heb, ik was in de living en de telefoon lag in de slaapkamer...ik ga nu zelf proberen een beetje te slapen...
groetjes
een triest meisje

Natanella

Kathy, ik hoor net dat Paul met Valko naar de dierenarts kan!
We duimen allemaal voor jullie hoor! Heel veel sterkte, en maak jezelf niet te veel verwijten. Helaas gebeuren zulke dingen, daar kan echt niemand wat aan doen; ook jij niet.
Houdt ons op de hoogte!
Liefs, Natanella

Lique

Hoi Kathy,

Ik heb net Valko gezien, maar ik vind het er niet zo goed uitzien.
Maar als Dr. Feld medicijnen meegeeft, zal hij er wel hoop inzien.
Zelf vind ik, dat hij er erg slecht aan toe is.

Heel veel sterkte.

groetjes lique

Kolkkie

Hoi Kathy,

Je kon er niets aan doen. Ik zal echt heel erg hard voor Valko duimen.

Veel sterkte.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

kathy

Hoi mensen,

Ik mag echt m'n beide handen kussen, met zo'n toffe mensen die alles voor valkjes zouden doen, ikzelf houd ook enorm van vogels, maar hier in belgië is da precies nie zo populair!!!
paul bedankt hé!! je kan niet geloven hoe dankbaar ik je ben, ik hou enorm veel van valko, en moest ik hem weer kwijt zijn brrrrr....
in ieder geval vanaf nu, vanaf ie terugkomt steek ik hem gewoon weer eventjes in z'n kooi als ik aan t koken ben, en als ik nog eens frietjes wil bakken, zeker!!!! kwil dat geen 2de keer meer voorhebben!!!!daarvoor is valko me te veel waard!
groetjes
kathy

Lique

Hoi Kathy,

Ja, paul is echt een schat hoor, dat hij dit voor je doet, vind ik echt helemaal geweldig.

groetjes lique

Karin

Dat is zeker geweldig Paul, een dikke  :-* van mij en de valkjes !! Ik hoop dat het allemaal in orde komt met Valko !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Cobie

Hoi Lieve Kathy.

Lieve schat je moet jezelf niet zo kwellen. Ik word daar erg verdrietig van. Een ongeluk zit in een klein hoekje dat zie je maar weer.
Ook ik heb Valko gezien vanmiddag. Dokter Feld zijn praktijk is bijna om de hoek bij mij.
Ik ben erg van Valko geschrokken.
Maar ik hoop dat hij het haalt het is een doorzetter.
Heel veel sterkte lieve Kathy.

Cobie.
Groetjes van Cobie en de valkjes

[/glow]
Cobie's valkjes klik hier

Paul

28 juli 2003, 02:55:51 #13 Last Edit: 28 juli 2003, 02:56:22 by Paul
Hoi Kathy ,
Volgens de dierenarts kan hij het wel gaan halen alleen zal hij waarschijnlijk 2 teentjes kwijt gaan raken maar hij kan zich nog zeker goed redden hoor met 2 minder.
Met valko lijkt er iets meer leven in te komen dan de rest van de dag alleen na zijn pijnstillers en antibiotica is ie weer een stukje suffer want hij ging meteen slapen daarna.
Ik heb hem net zijn medicijnen gegeven en ietsjes te eten maar drinken is nog belangrijker dan eten volgens de arts dus hij krijgt zijn medicijnen ook in een beetje water vermengt met druivensuiker daar sterkt ie ook wat van op.
Zijn pootjes heb ik ingesmeerd met uiercreme want uierzalf kon ik vandaag niet meer krijgen :-(
wie weet of dit ongeveer hetzelfde is?
Het was in elk geval lekker vet en ik heb zijn pootjes er mee gemasseerd op aanraden van de arts.
Hier even een paar foto's van Valko net na zijn medicijnen.
Tijdens het toedienen was ie trouwens wel veel sterker dan vanochend dat kon ik zeker duidelijk merken maar misschien komt dat omdat ie wat te eten heeft gehad en wat meer vocht :-)





We hopen dat Valko snel weer de oude is :-)

Groetjes, Paul

kathy

zie m'n beestke daar nu zitten  :'( maar 't is een vechterken daar ben ik van overtuigd!!! bedankt voor de fototjes paul, zo zie ik m'n kleine lieverd toch nog, ook al is het op foto!!!
van z'n teentjes, dat is spijtig, maar ik laat hem er in ieder geval niet voor in de steek! het is en blijft m'n kleine lieve valko en ik zie hem doodgraag!!!
groetjes
kathy