28 maart 2024, 19:21:17

clydie saar en hun babys

Gestart door cisca, 20 augustus 2002, 01:38:13

« vorige - volgende »

cisca

20 augustus 2002, 01:38:13 Last Edit: 26 augustus 2002, 03:23:38 by cisca
TEXT
Hier begint het dagboek van clydie saar en hun babys,het begon op 15 augustus snacht,s om half een hoorde ik zachtjes piepen in de nestkast het eerste kleintje was geboren  :).
Smorgens was saar erg onrustig en kwaadaardig tegen de andere valken ik heb de kooi afgeschermd toen was hij rustig,ik heb in de nestkast gekeken en daar lag een heel klein geel donsje ik dacht nog is dat nou een valkje zo klein.
Het andere eitje was aangepikt en savonds was het tweede jong er we noemen hen dennis en tico. :D

Het is nu 4 dagen later Dennis en Tico groeien als kool clydie en saar zijn heel goede ouders als ze smiddags uitvliegen kan ik mooi even in de nestkast we hebben vandaag de kleintjes op ons hand gehad ze houden hun kopje al mooi rechtop morgen ga ik nieuwe foto,s maken misschien kan ik er een in het dagboek plaatsen.
nou morgen weer een nieuwe dag met het vervolg van Dennis en Tico. ;)

cisca

 :D Hoi.
vandaag hebben we filmpjes gemaakt van de kleintjes,ze zijn weer een beetje gegroeid gaat hard hoor wat mij wel opvalt is dat clydie en saar zoveel eten nu maar ja ze moeten ook twee kleintjes voeren en die piepen wat af. nou ik zie jullie morgen weer.

cisca

 :o Hoi allemaal.
het vervolg van mijn dagboek,vandaag heb ik weer iets nieuws meegemaakt toen ik vanmorgen de nestkast openmaakte zag ik tot mijn verbazing twee kopjes omhoog komen met de bekjes wijd open ze reageren nu dus als ze wat horen zoiets van ha we krijgen eten het is ook de hele dag een gepiep van jewelste maar wel erg leuk.
een van de kleintjes heeft nu zijn oogjes open het begint nu echt op een valkje te lijken. nou tot morgen maar weer .

cisca

 :-/Hallo vandaag is er niets nieuws te melden de kleintjes groeien goed en de oogjes zijn nu open,morgen haal ik ze er uit om nieuwe foto,s te maken.

cisca


Hallo eindelijk is het gelukt hoor een foto van de kleintjes ze zijn nu 9 dagen oud en groeien als kool.

maup

hoi ik lees net dat jullie jonge valkjes de ogen al open hebben en dit binnen 4 dagen....wij hebben er ook net een jong bij van 10 dagen maar die heeft nog steeds dat dikke vlies voor de oogjes....

linda

26 augustus 2002, 22:03:25 #6 Last Edit: 26 augustus 2002, 22:04:52 by linda

Hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe kroost ik hoop dat je het dagboek blijft aanvullen , wel leuk om dat zo mee te volgen hoor .
groetjes linda en pico

cisca

 :DHoi allemaal.
de valkjes zijn nu 12 dagen oud en beginnen wat stoppels te krijgen als ik in de nestkast kom beginnen zij hevig te krijsen en te blazen het is dan een kabaal en de rest van de valken zit met de kuif omhoog zoiets van wat is dat.
Vandaag heb ik weer foto,s en filmpjes gemaakt dan kan ik zien hoe hard ze groeien.
    
                                                      dit zijn de laatste nieuwe foto,s hier zijn ze 12 dagen

cisca

 :) :)Hallo .
Vandaag weer verder met het verhaal van Dennis en Tico
vanmorgen zijn ze uit de nestkast geweest en hebben ze bij ons gezeten,ze hebben nu al flink wat veren en een kuif ze kunnen ontzettend hard krijsen maar als je ze aait worden ze rustig en maken ze kirrende geluidjes :D :D.
het is de bedoeling om ze iedere dag bij ons te nemen zodat ze goed tam worden.
Er zijn even geen nieuwe foto,s de camera doet het even niet,maar zodra ze er weer zijn zet ik ze er zeker bij.
nou morgen weer een nieuwe dag met nieuwe ontdekkingen bij de kleintjes
Groetjes Joop en Cisca. :-* :-*

cisca

5 september 2002, 03:40:17 #9 Last Edit: 7 september 2002, 03:04:53 by cisca
Hoi.
Hier weer even nieuwtjes over Dennis en Tico het zijn al echte valkjes nu ze zijn nu 3 weken oud en lekker eigenwijs.
Een paar maal per dag haal ik ze uit het nest en ze zijn er nu aan gewend ik ga met ze op de grond zitten en dan begint de lol ze kunnen al aardig hard lopen en zitten zo onder de bank,ook beginnen ze aardig van zich af te bijten snoetje onze kat heeft het al ervaren die dacht even ruiken en pik in zijn neus .
Verder zijn het twee snoepies van vogels en ontzettend lief.
dit was het weer voor vandaag dus tot de volgende keer.


Hallo weer twee dagen verder vanmiddag hebben we de kleintjes op de grond gezet en alleen clydie en saar losgelaten het was erg leuk normaal komen ze niet op de grond maar nu waren ze steeds bij de kleintjes,de grootste van de twee vond de trosgierst erg interesant en ging er zowaar aan knabbelen ook vonden ze een paar druppels water in hun bekje erg lekker morgen gaan zr er weer uit en zo worden ze iedere dag wijzer en tammer. ;) ;)

cisca

 :D Hoi allemaal.
vandaag hebben we de kleintjes uit het nest gehaald en onderin de volliere gezet,dat gaat heel goed ze gaan zelfs al proberen te eten.
Het zijn nu echte valkjes aan het worden en hebben ook al hun veertjes dus geen kale kopjes meer maar lieve valkentoetjes.
Ze zijn ook al aardig aan ons gewend ze zitten veel bij ons de grootste kan dan lekker in je nek gaan zitten en in slaap vallen  :-/ oke ik ga nu de kleintjes weer in het nest zetten morgen weer een nieuw vervolg.

cisca

 :)Hallo allemaal.
het einde van dit dagboek is in zicht de kleintjes zijn uitgevlogen,het gaat heel goed met ze en ze zijn prachtig mooi Dennis heeft een nieuw baasje en gaat zaterdag weg Tico blijft bij ons en krijgt maandag gezelschap van Pita en Peter en een heel nieuw huis dus dan kunnen clydie en saar zich op de nieuwe eitjes concentreren ze hebben er inmiddels 4 dus dat is mooi vanmorgen zaten de kleintjes boven op de vin ze vliegen als de beste ze eten nu ook zelfstandig maar vinden het wel makkelijk om van pa en ma een hapje te krijgen  :D maar dat is snel niet meer mogelijk dan moeten ze het echt zelf doen maar ze zijn bijdehand zat hoor ik heb nog een aantal foto,s die zal ik aan het eind van dit stukje plakken het zijn de meest recente foto,s toen waren ze precies 4 weken :D Als je alle foto,s wilt bekijken dan kun je naar mijn fotosite gaan en daar een bezoekje brengen de link er naar toe kun je vinden bij de ledenlijst naast mijn naam