29 maart 2024, 01:18:16

ongeveer 15 dagen broeden en gedaan

Gestart door Van Herpe Dieter, 25 juli 2003, 20:42:25

« vorige - volgende »

Van Herpe Dieter

Ik heb een vraagje ?
Ik heb 1 koppel valkjes zitten en wou ermee gaan kweken.
ze hebben al 2 keer een legsel van ongeveer 5 eieren gelegd en begonnen in het begin goed te broeden tot na 12-15 dagen en dan stopten ze er gewoon mee ik dacht de eerste keer dat het gewoon was omdat het de eerste maal was dat ze in de kweek zaten maar de tweede keer was da juist hetzelfde.
De eitjes waren nochtans allemaal bevrucht dus daar kan het al niet aan liggen.
Weet iemand hoe dat komt ?

Ik keek wel regelmatig in de nestblok , zou da daarvan kunnen zijn ?


Alvast bedankt op voorhand
Dieter

Tara

Hoi Dieter :(,

helaas heb ik ook zo'n koppel, hebben ze alles wat ze nodig hebben? Eivoer, sepia, kalk, fruit, groente ... Ze hebben vanalles nodig dan, met het koppel dat ik heb willen ze ook wel broeden, maar zodra er iets veranderd stoppen ze, zoals hoogte van het blok ... Ik raad je aan eens te proberen om ze gewoon met rust te laten en alleen het eten te bezorgen.

Groetjes, Tara

dieter

 Ja ze hebben alles alleen geef ik ze geen fruit . ik heb ze dat in het begin aangeboden en de man kan er gelijk niet zo goe tegen hij kreeg er diaree van daarom ben ik er dan mee gestopt ze da te geven.
maar ze hebben wel voldoende eivoer,sepia, grit,trosgierst en ongepelde pindanoten daar zijn ze dol op.
ik ben dat nu aan het proberen van ze gerust te laten, we zullen zien wat dat geeft.

Stijn dc

hello

mss is het omdat je te veel kijkt, maar ik denk het toch niet, omdat zedan toch al eerder hadden meoten stoppen lijkt mij!!
ik kan je geen andere theorie geven hoor!
sorry

SDC:D

Barbara

hoi,

toevallig heb ik van de week een stukje gelezen in een boekje hierover, zie mijn onderwerp in deze rubriek 'Valkjes gaan van hun nestje af?'

Groetjes,

Barbara