5 mei 2024, 18:36:54

2e Valkie erin?

Gestart door SLC, 2 september 2006, 19:53:46

« vorige - volgende »

SLC

Citaat van: Rianne op  8 september 2006, 14:30:33
De eerste die je beschrijft is een vrouwtjes wildkleur. Een mannetjes wildkleur krijgt een geel hoofdje.

Kijk hier eens voor een overzicht van de kleuren: http://www.valkparkiet.com/nl/files/mutaties.htm


Dus een vrouwtje is helemaal grijs met oranje wangetjes?

Rianne

Klopt! :)
Alleen als valkjes nog klein zijn, lijken ze allemaal op vrouwtjes. Als ze gaan ruien, krijgen de mannetjes een steeds geler masker.

SLC

Oké... Ja de dierenwinkel hebben nu alleen die grijze met een gele kop en 1 lutino.

Rianne

Ga je een valkje uit de dierenwinkel halen? Ik zou er liever 1 halen bij iemand van het forum. :)

SLC

Citaat van: Rianne op  8 september 2006, 15:20:41
Ga je een valkje uit de dierenwinkel halen? Ik zou er liever 1 halen bij iemand van het forum. :)


Tja er zijn geen mensen uit Rotterdam... :( ( Heb ook geen vervoer )
Anders had ik ook via kwekers gehaald.

Rianne


Raymond

SCL, ik raad het je niet aan om een valkje uit een dierenwinkel te halen. Meestal zijn ze duurder dan bij kwekers en ze zijn vaak wat ouder. Tevens ziijn ze naar mijn idee een stuk wilder omdat veel mensen langs komen en tikken op de trailies/glas.

Onze ervaring was zelfs zo dat we een zieke vogel hebben gekregen. Tevens weet een kweker meer over zijn vogel dan een dierenwinkel. Ik zou nog eens goed nadenken over waar je je valkjes wilt halen


Klik op de banner voor onze website

Klik hier voor ons huidige dagboekje

Rianne

Bianca van de Kwetterflat woont in Rotterdam. Je kunt even op haar site kijken of ze nog jongen heeft en anders even vragen. www.kwetterflat.nl :)

Rianne


SLC

Citaat van: Rianne op  8 september 2006, 17:05:24
Bianca van de Kwetterflat woont in Rotterdam. Je kunt even op haar site kijken of ze nog jongen heeft en anders even vragen. www.kwetterflat.nl :)


Augustus 2006:

Helaas is mijn broedseizoen nu bijna afgesloten,
Alle kleintjes hebben dit jaar weer een liefdevol huisje gevonden.

Ze zal geen jong meer hebben...

SLC

Citaat van: Ray op  8 september 2006, 16:55:55
SCL, ik raad het je niet aan om een valkje uit een dierenwinkel te halen. Meestal zijn ze duurder dan bij kwekers en ze zijn vaak wat ouder. Tevens ziijn ze naar mijn idee een stuk wilder omdat veel mensen langs komen en tikken op de trailies/glas.

Onze ervaring was zelfs zo dat we een zieke vogel hebben gekregen. Tevens weet een kweker meer over zijn vogel dan een dierenwinkel. Ik zou nog eens goed nadenken over waar je je valkjes wilt halen


Ja een stuk duurder zijn ze wel. :(
Maar ik vroeg aan de man voor wildkleur. Zei hij dat hij volgende week binnen zou krijgen. Maar als hij ze net binnen heeft en ik neem 1tje ( Als ze er goed uitzien ) is toch geen probleeem. ::)

Anja

Hoi SCL,

Ook ik raad het je af om een valkje te kopen in een dierenwinkel.
Mijn valkje komt ook uit een dierenwinkel en zou helemaal zelfstandig zijn.
Niets was minder waar. Dankzij de mensen hier op het forum (ik blijf ze eeuwig dankbaar) en na veel geduld en liefde heeft mijn valkje het gered. Ik zal zwijgen over de kosten die ermee gemoeid waren maar dat ter zijde. Ik ben zelf terug gegaan naar de dierenwinkel en ze kwamen me totaal niet tegemoet. Mijn besluit staat vast. Nooit geen valkje meer uit een dierenwinkel.
Heb intussen een valkje gekocht bij een ervaren kweker en het verschil is er wel degelijk.
Koop je valkje aub bij een ervaren kweker.

Groetjes Anja

Rianne

Heb je ook op de andere site gekeken? Daar staan kwekers per regio.

chris94

ik raad het ook af ik heb mn valkje bij mandy geocht en mandy is een stuk beter dan die onzekere beestjes van de dierenwinkel maar je moet het zelf bepalen

paco fluit naar een mooi meisje zo: fwiet fwieeeuw

SLC

Citaat van: Rianne op  8 september 2006, 20:22:35
Heb je ook op de andere site gekeken? Daar staan kwekers per regio.


Nee, waar kan ik dat vinden?