9 mei 2025, 21:17:31

wildkleur....

Gestart door neline, 3 september 2006, 11:36:59

« vorige - volgende »

neline

heeey  :D

ik weet dat mijn valkje een wildkleur (pop) is, maar kan het ook zijn dat ze nog split is voor iets of zo?
ik zelf heb namelijk niet veel verstand van die mutaties  :-X.

dit is een foto van haar:

ze heeft in het witte op haar vleugel ook nog wat geel zitten.

ze heeft ook nog wat lichte veertjes op haar rug

nou, ik hoop dat alles een beetje te zien is op de foto's en dat iemand me verder kan helpen  :P

groetjes neline  :)

nick01

hoi neline.

je valkje is geen wildkleur maar een cinnamon  ;D.

daarbij kan je poppie voor verschillende kleuren split zijn bv bont , witmasker , fallow maar dit is afhankelijk van wat voor een kleur de ouders hadden (en wat voor een splitten ze hebben).
je hebt kleuren waar de pop wel split voor kan zijn dit zijn de autosomaal reseccieve verervingen en je hebt kleuren waar ze niet split voor kunnen zijn dit zijn de geslachtsgebonden reseccieve verervingen.
kijk eens bij mutaties (de link op de startpagina) ofzo daar is veel te vinden over zulke dingen.

Tjerk

Hey Nick,

ik ben het niet helemaal eens met je antwoord. Volgens mij is het toch echt een Wildkleur pop. Als deze Cinnamon is heb ik dit jaar 3 extra Cinnamon jongen gehad en heb ik zelf ook nog een Cinnamon pop.

Neline,

over de splits kan ik net als Nick helaas niks zeggen. Ze zou split Fallow, Bont, Pale Fallow, Witmasker kunnen zijn. Als je de splits wil weten, zul je de mutaties van beide ouders moeten achterhalen.

Groeten Tjerk

Quinten

Ik denk ook dat het geen cinnamon popje is hoor maar een gewone wildkleur! misschien door het geel op de veleugels split bont! Maaar dat kan ik niet met 100 procent zekerheid zeggen!

Rianne

Hoi,

het geel op de vleugels zegt naar mijn weten helemaal niks. :)
De vlekken op de rug zijn waarschijnlijk nieuwe veertjes, die door het licht nog op zullen bleken. :)