8 mei 2025, 06:59:35

Pootjes

Gestart door Christine, 1 september 2006, 21:39:40

« vorige - volgende »

marilyn

hoikes christine

je hebt mij via sms gevraagd om eens te reageren hier en dat zal ik ook doen.
eerst en vooral wij hebben idd een gesprek gehad over het pootje van ukkie maar de enige foto die ik toen had gezien was die eerste foto waar ukkie zijn teentjes van zijn ene pootje te zien waren . ook heb ik je enkele vragen gesteld hoe hij met zijn pootje reageerde om te weten of het gebroken was of niet. nu heb ik meer informatie en heb ik ook meer foto's gezien en ook ik moet je helaas de raad geven die je niet graag hoort .................. ga naar een DA  ;)
dit pootje is duidelijk niet alleen overbelast dat tonen deze foto's wel aan, dit pootje is ook misvormd volgens mij.

ik sluit me bij iedereen zijn reactie aan ga naar een dierenarts en vraag hem zijn mening
als zijn mening is dat hij beide pootjes niet normaal kan gebruiken denk dan eens goed na voor je beslist om het toch verder op te voeden  ;)

groetjes marilyn

Christine

Ik ga morgen naar een DA in Vilvoorde ;)
Kijken wat ie ervan zegt!

Christine

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Ik ben heel erg benieuwd wat hij ervan zegt.

Sterkte!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

dyfaine

Hallo,

Ook ik sluit me aan bij de andere hier boven , en ben blij dat er eindelijk iemand wat over zegt .
Ik wil niet zomaar wat roepen en elke keer als ik dit lees denk ik van bellen is nog geen min van je tyd...  :-\
En ik denk dat dit schatje toch minstens het recht heeft op een normaal leven, en zo niet dan kan je t niet laten lijden!
Dus ja ga wel langs een arts ookal is het wat verder weg , als je aan dieren begint weet je dat t tyd en geld kan kosten!
Sorry dat t misschien zo hard overkomt , maar denk wel dat t voor Ukkie tyd word dat er iets gebeurt!

Groeten dyfaine

Anja

Hallo,

Ben eigenlijk toch wel nieuwsgierig wat de dierenarts heeft gezegd over je valkje.
Verder wil ik je sterkte wensen met dit valkje.

Groetjes Anja

Riny

4 september 2006, 17:46:26 #20 Last Edit: 4 september 2006, 17:57:56 by Riny
Hallo allemaal
Natuurlijk zijn we allemaal nieuwsgierig wat de DA heeft gezegd.
Maar Christine zal, ons als ze zo ver is , heus wel laten weten wat de DA zei.
Dit loopt allemaal heel anders, als zij zich dat heeft voorgesteld.
Mijn voorstel is om haar nu niet te pushen, maar rustig af te wachten, tot Christine zich meldt.
Groetjes Riny :D

Christine

Oké, we zijn er mee terug thuis! ;)
Het knieschijfje is een beetje gedraaid...
Maar.... De Nutribird A21 raar hij me af omdat daar te weinig voedingstoffen inzitten! De Nutribird A19 high energy heb ik nu meegekregen en met een dag of 10 moet dat al veel beter zijn! Aangezien Ukkie nog zo jong is komt dit allemaal inorde! Hij zei ook dat een valkparkiet met een handicap niet zo een kwaad kan als het maar op een stok kan zitten! ;) Verder ben ik enorm content dat ik daar naar ben geweest! Ik had sowieso geweest hoor! Maar snap de reactie's wel :-*

Caroline: even goede vrienden ;) :-*
Riny: Idd ik zal me zelf wel melden! Heb al een drukke dag achter de rug en had niet echt de moed en heel veel zin om op het forum te komen! Ukkie mag deze avond geen eten meer hebben omdat de krop nog te vol zat!

Ik hou jullie op de hoogte

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Caroline

Fijn dat het goed gaat komen met Ukkie.  :D

Succes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.

Regelmatig jongen.

KLIK op foto.

Christine

Citaat van: Caroline op  4 september 2006, 20:31:16
Fijn dat het goed gaat komen met Ukkie.  :D

Succes!!

Idd! Al een geluk dat de klein nog zo jong is!
Ik heb de ruimte nu ook al gemindert zodat het wel rechtop moet zitten en zo kan zen knie'tje ook al wat rusten! :D

Ineke

Hoi Christine, ik las je dagboek en hier dan Ukkie's verhaal en ben blij voor je met t goede nieuws. Kun je tenminste weer met n gerust hart slapen :) Dus, welterusten

heidi

Hallo Christine,

Gelukkig komt het wel in orde,en inderdaad in België een dieren arts vinden die iets van vogels kent is hetzlfde als een naald ineen hooi berg zoeken.

Veel succes met het kleintje

Gerda

4 september 2006, 23:16:18 #26 Last Edit: 4 september 2006, 23:29:34 by Gerda

Hoi Christine,

Je bent tevreden terug gekomen van de dierenarts en dat is heel fijn voor je.

Toch heb ik nog wat dingen die me van het hart moeten. Ik heb met redelijk stijgende verbazing het verhaal van je geelwangetje gevolgd. Nu kan ik zwijgen en de makkelijke weg kiezen. Of toch mijn mening geven. Niet om voor nu verandering te brengen, de zaken zijn op dit moment nu eenmaal hoe ze zijn.

Ten eerste heb ik me er enorm over verbaasd dat je met een geelwang kweekt zonder een 'backup koppel'. Dat is vragen om problemen. Dat kun je weten uit alle verhalen op het forum.

Ten tweede verbaas ik me over het gesleep met dit beestje. Mee oppassen, mee naar Nederland op bezoek. (En misschien nog wel meer.) Sorry dat ik het zo zeg, maar het klinkt alsof je een pop meeneemt. Je stelt het kleintje bloot aan veel stress en mogelijke toch en ziektekiemen.

Er zijn nog meer dingen waar ik me over verbaas, de nutribird van A21 naar A19. Het is een advies van je DA dus zou ik het niet in twijfel moeten trekken, maar ik vraag me af of deze supervette voeding die meer voor grotere kromsnavels (onder andere grijze roodstaarten!) met een hoge energie behoefte is de juiste keuze is. En zo nog wat kleine dingen.

Het is natuurlijik zo dat je hummeltje nog erg klein is en misschien trekt het pootje bij. Maar ik houd mijn hart vast.

Mijn eerste reactie toen ik de foto's zag en met het hele handopfokverhaal in het achterhoofd was: ik hoop dat het kleintje zonder pijn en lijden rustig inslaapt.

Je DA heeft je nog hoop gegeven en ik hoop het dan ook van ganser harte voor de kleine.
Ik weet dat als ze er door komt je heus liefdevol voor haar zal zorgen. Daar twijfel ik niet aan.

Maar toch vraag ik me af of je hier wat van geleerd hebt, of dat je verder gaat met kweken van geelwangen met een geelwang als ouder, zonder backupkoppel.

Valkjes horen te worden opgevoed door valkjes. Natuurlijk kan het wel eens gebeuren dat je moet ingrijpen (of 'kunt' ingrijpen). Maar hier had je zo'n grote kans dat het zou gebeuren dat je dat van te voren kon inschatten.

Christine, ik had mooi weer kunnen spelen, of mijn mond kunnen houden, maar ik heb daar niet voor gekozen.

Valkjes zijn levende wezens, geen dingen waar licht mee omgesprongen moet worden.

Nogmaals ik wens jullie dat de kleine hier goed door komt, voor jou, maar vooral voor de kleine!!

Groet, Gerda

Riny

5 september 2006, 11:26:11 #27 Last Edit: 5 september 2006, 11:28:34 by Riny
Hoy Christine
Nadat ik half internet afgestruind had, en geen antwoord op mijn vragen kon vinden , heb ik vanmorgen DR Feld opgebeld.
Ook omdat ik wilde weten als er bij mij zoiets gebeurd, hoe te handelen.
De oorzaak van de toestand met de knieschijf van Ukkie kon genetisch zijn, maar kon ook komen doordat de ouders niet goed gebroed hadden.
Daarop heb ik hem verteld, dat ze het nest verlaten hebben en de wijze ,waarop jij de eitjes uitgebroed hebt.
Hij wist wel bijna 100% zeker dat dit de oorzaak zou zijn , van de toestand met Ukkie's pootje, en de teentjes aan de andere voet.
Het zou niet te opereren zijn .
Dit zou ook de reden zijn dat Ukkie niet zelfstandig uit het ei heeft kunnen komen.
Hij zei er uitdrukkelijk bij ''Niet te gaan prutsen aan zo'n vogeltje"
Christine ik schrijf dit hier niet neer om je aan te vallen.
Ik plaats dit berichtje dat andere forumleden weten dat het grote risico's met zich mee brengt, om op deze wijze, een eitje uit te broeden.
En om er voor te zorgen ,dat er zo niet nog meer valkjes, met zo'n handicap geboren worden.
Nogmaals Christine, dit schrijf ik zodat iedereen weet wat de risico's zijn ,en daarom goed nadenken voordat ze overgaan ,om op deze wijze een eitje uit te broeden.
Ik hoop dat jij de juiste beslissing neemt voor Ukkie.
Groetjes Riny :-\

Anja

Hoi Christine,

Allereerst wil ik je veel sterkte wensen met Ukkie en hoop ik voor Ukkie en voor jou dat het allemaal goed komt.

Verder wil ik zeggen dat ik de eerlijkheid van Riny en Gerda ontzettend op prijs stel. Niet alleen jij maar ook wij leren hier weer van.

Veel sterkte.

Groetjes Anja

marilyn

hoikes christine

ik weet dat je heel vel van ukkie houd en dat je echt door het vuur zou gaan voor dit kleintje maar idd zoals gerda en riny zeggen het is een enorm risico om eitjes op die manier uit te broeden. toen jij in je dagboekje schreef dat je de eitjes onder een warmte lamp had gelegd was ik al bang dat dit moment zou komen, wij konden niet veel meer doen dan je een waarschuwing geven en je wens respecteren door je te steunen waar we konden. zo'n uitgebroede jonkie's komen maar zelden uit zichzelf uit het ei en dan nog meestal zijn ze niet helemaal normaal  :-\ ik hoop echt met gans mijn hart dat de pootjes van ukkie wer goed komen maar ik hoop nog mer dat zijn pootjes het enige is dat er met hem aan de hand is en dat er niet binnen een week of 2 nog iets anders aan het licht komt want ook dan weer zou je terug pijn en verdriet moeten trotseren en ik weet maar al te goed hoe dit aanvoelt.
ik hoop dat je idd een lesje geleerd hebt met ukkie en dat je de volgende keer de weg van de natuur kiest  ;)

ik weet dat er op deze poll al veel woorden gevallen zijn die voor jou erg hard aankomen, maar weet dat we die schrijven voor jou best wil en om jou verdriet en ellende te besparen  ;)

groetjes marilyn

ps gerda ik heb ook al eens high energie of A19 moeten geven aan mijn agaatjes dat was tijdelijk omdat ze dat moment wat zwakker waren en na een 10 tal dagen (denk ik want is wel al een tijdje geleden  ::) )moest ik terug overschakelen op A21  ;) dus wat christine zegt kan wel kloppen