16 april 2024, 09:30:50

Mannetje opeens heel agressief tegen pop

Gestart door MF, 1 september 2006, 19:58:42

« vorige - volgende »

MF

Hi allemaal,

Laats waren we blij verast met een eitje van Eppie. Snel nestkasje in elkaar getimmerd en er volgende snel nog 4 eitjes. Na het 3de eitje ging ze broeden maar wel alleen! Het mannetje (woody) zat er wel trouw de heledag naast en 's avonds kwam hij naar buiten om daar te slapen. Eppie bleef stevig door broeden 4 dagen lang. Tot hier alles goed. Op Woody na dan, niet nog niet echt berijpt dat hij ook op die eitjes moet zitten.

Maar gisteren zat woody 's avond als maar te roepen naar Eppie voor aandacht (denk ik) Maar deze morgen ging hij op de vuist met haar in het broedhok maar ook naarna ging hij ook door met vechten in de kooi. En dat hield niet meer op. Daarna is hij het broedhok ingegaan om naast de eitje te zitten (niet op) nu net toen we thuis kwamen  zat Eppie te slapen in de kooi en Woody nog steeds in het broedhok. Waarschijnlijk omdat wij weer thuis waren was de rust verstoord en kwam hij gelijk weer naar buiten om weer te vechten. Eppie had echt geen energie meer dus ze zullen wel meer gevochten hebben vandaag. We hebben ze uit elkaar gehaald. Woody zit nu in de kooi in het broedhok en Eppie is nog nooit zo close geweest met ons. Zodra ze naar de kooi vliegt komt hij echt heel agressief naar buiten om haar weg te jagen.

Het is het eerste nestje en ze zijn net 1 jaar oud.

Ik snap niet wat er gebeurd is dat Woody zo agressief is geworden. Kan iemand dit gedrag verklaren?
We gaan in iedergeval zo maar een extra kooi kopen.

Ik hoop op een snelle reactie

Groeten,
Matthijs