25 april 2024, 23:24:36

Rikki niest?

Gestart door astrid78, 31 augustus 2006, 08:55:30

« vorige - volgende »

Riny

31 augustus 2006, 16:23:22 #15 Last Edit: 31 augustus 2006, 16:47:47 by Riny
Hoy Astrid
Een doek over de kooi vindt ik overbodig.
Zorg dat er 's avonds in de buurt van de kooi gedempt licht is, dan krijgt je kleintje alle rust die hij nodig heeft.
De kleur van de ontlasting is goed ,als je valkje meerdere dingen zoals groenten en fruit gaat eten veranderd de kleur nog wel.
Groetjes Riny :D

Rianne

Hoi Astrid,

de normale kleur ontlasting is groen met een wit puntje er in.

Heb je een vervoersmandje of kooitje? Daar zou je je valkje in kunnen zetten om te wegen. En dan alleen het mandje wegen, en het verschil tussen die gewichten is het gewicht van je valkje. :)

Ik doe zelf niks over de kooi heen. Je ontneemt ze het overzicht op hun omgeving. Het ene dier doet het niks, het andere dier vind het vreselijk.

Oh ja, het eivoer. Ik geef dat altijd in een apart bakje, en dan maak ik het wat vochtig. Vinden ze heerlijk.

astrid78

Hallo,

Nou ik heb gisteren alles gedaan wat jullie mij verteld hebben.
Ik moet zeggen dat het gisteren al weer een stukje beter ging met Rikki. Hij heeft niet meer geniest.

Ik heb zoals Riny vertelde voer op de grond gestrooid. Ik heb ook gekeken of er lege hulsjes in de kooi lagen... nou die lagen er genoeg.
Ik heb ook een kaarsje op en rondom de kooi gehouden om te kijken of hij op de tocht staat... dat was gelukkig ook allemaal goed. En zijn ontlasting zag er ook goed uit.

Ook heb ik geen doek over hem heen gedaan, maar rondom Rikki de lichtjes uitgedaan en dat ging super.

Ik denk dat hij gewoon moest wennen aan alles (hij is immers ook pas een week bij ons), en misschien een licht koudje gevat tijdens het vervoeren.

Het is gewoon nog een schattig kleintje die veel slaapt.
Ik houd m goed in de gaten.
In ieder geval heel erg bedankt voor jullie goede adviezen, jullie hebben mij echt uit de brand geholpen.

Hoe lang duurt het trouwens voordat hij geluid gaat maken... hij heeft namelijk nog geen piep gegeven hahahaha.... de schat!!

Groetjes Rikki en As.

Rianne

Laat hem anders een filmpje horen met valkengeluiden. Bij mij gaan ze dan flink tekeer! ;D

astrid78

hahahaha... :) ;D ow dan ga ik denk effe op internet zoeken.
goed idee

astrid78

Jihoe... Rikki is weer helemaal levendig.

En hij maakt een herrie....  ;D :D

helemaal super...


Rianne

Haha, in zo'n geval zou ik ook blij zijn met herrie ;D