18 april 2024, 03:09:39

help,handopfok

Gestart door Roma, 26 augustus 2006, 11:43:52

« vorige - volgende »

Roma

wat nu, ik heb een koppeltje met 2 jongen van 2 en 4 dgn oud en de ouders voeden ze niet ik heb net nutribird a 21 gehaald,het papje klaar gemaakt en de 1 e kleine proberen te voeden maar het lukt niet. is er iemand die me kan zeggen hoe ik het snaveltje open krijg of moet ik ze het zelf laten proberen. ik weet zelf dat handopfok niet ideaal is,maar ik kan ook niet accepteren dat ik er bij sta en ze onder mijn handen zie wegglijden. ik wil het proberen en niet machteloos toekijken. er is bij mij in de buurt ook niemand die er ervaring mee heeft en me evt kan helpen.
ze houden de jonkies wel warm
Roma

Riny

Hoy Roma
Gebruik een zo klein mogelijk spuitje, en probeer met het spuitje het snaveltje te openen.
Zo krijgt het jong wel in de gaten dat daar eten uit komt.
Veel succes Riny :D

Roma

gelukkig dat je er bent Riny, hoelang kan ik de kleine weghouden om te proberen dat hij eet. ivm afkoelen.

Riny

Hoy Roma
Als ik een zo'n  kleintje moet voeden, houdt ik mijn hand er altijd overheen.
Dan krijgt het ook al warmte van je hand.
En je zit toch binnenshuis ,dus zo heel erg bang hoef je voor afkoeling niet te zijn.
Maar de ouders hebben toch wel al gevoerd denk ik,anders waren de kleintjes al dood geweest.
Zorg wel dat de kleintjes blijven bedelen bij de ouders, dan heb je nog kans dat die de taak overnemen.
Groetjes Riny :D

Roma

oke, de 1e voeding is binnen en pa en ma vonden het maar niets. nu op dit moment komt er gepiep uit eitje nr 3 dit ga ik wel met argus ogen even in de gaten houden. het is nu geen ideale situatie maar ik voor mezelf heb geen andere optie of proberen handopfok of ze sterven.
bedankt voor je hulp en ik hou je op de hoogte
gr v Roma

Lin

Kleine valkjes zullen je verbazen hoe sterk ze zijn. Als je gevoerd heb zet ze dan weer terug bij de ouders. De kans is wel aanwezig dat die het voeren weer gaan opnemen.  Het helemaal niks geven van alle jongen komt gelukkig niet zo vaak voor. een jong die net geboren is voeren ze niet meteen dit zal even duren.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Roma

gelukkig, de handopfok hoef ik niet meer te doen.
jongens dit is écht een noodoplossing en doe je niet voor je lol.ik heb de ukkies bij harry en magic gezet en .........gelukkig hun hebben het overgenomen,want hun ouders voeren écht niet. met die 2 gaat het nu goed maar ik vraag me af of snowwhite en capri ooit zelf gaan voeren ze broeden wel en dan is er niets meer.
maar ja, het probleem is voor nu gelukkig opgelost.
bedankt voor de reacties en groetjes v Roma

Riny

Hoy Roma
Nooit de moed opgeven , misschien zijn het laatbloeiers .
Ik hoop dat dit het geval is, en ze volgend jaar voeren als een tierelier.
Groetjes Riny :D