12 mei 2025, 15:28:45

Wat voor valkjes zijn dit nu?

Gestart door roaneric, 22 juli 2003, 13:01:27

« vorige - volgende »

roaneric

Hoi allemaal

Ik ben nu in de war.  Wat voor valkjes zijn dit nu allemaal.  Ik weet dat de links boven een lutino is en dat de midden boven een bonte is?  Maar die andere twee?  Is de onderste misschien een cinnomon of een wildkleur en hoe zit het nu met de rechts boven?  Ik hoopt dat iemand mij hier duidelijkheid over kunnen geven.
Alvast bedankt
Marijke

Tara

Hoi Roaneric,

die rechtsboven lijkt mij eigelijk een geparelde man, ik zie nog enkele vlekjes, geparelde mannetjes verliezen hun parels ... Die helemaal links is een lutino, die er naast lijkt me een bonte lutino meer, kan wel bont alleen zijn maar eigelijk heeft die veel geel :-/. Die onderaan lijkt me ook gewoon cinnamon.

Groetjes, Tara

Stijn dc

hello

die rechtsboven is een geparelde wildkleur, want mijn mannetje heeft ook zo een paar vlekjes, en ik heb daar nu ook geparelde jonkies van!!

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

dat is gewoon een geparelde man hoor;

als er een geparelde man wordt geboren, is die net als een popje, maar bij een rui verliest die steeds meer en meer parels zodat ie plots op een wildkleur gaat lijken. Als jouw valkje een geparelde wildkleur is dan moest ie vroeger wel op een wildkleur popje hebben geleken.

Stijn dc

hello tara,

ja dat bedoelde ik, een gewone geparelde man, maar ze lijken zo sterk op de wildkleur, vandaar de vergissing, maar je hebt gelijk hoor!

Barbara

Hoi,

ik sluit me aan bij de rest. Van de middelste boveaan denk ik dat het een bonte is, die kunnen erg veel wit en/of geel hebben, soms zijn ze zelfs helemaal wit/geel en lijken ze op een lutino met zwarte ogen! Heel verwarrend dus....

Groetjes, Barbara

Stijn dc

hello

ik heb hier nog een foto van mijn geparelde man, waarbij je de vlekjes een beetje kan zien!!
de overblijfselen van de parels!