28 april 2024, 11:00:46

Familie Valk (Snow gewond)

Gestart door Paauwtje, 30 augustus 2006, 13:59:54

« vorige - volgende »

*Patricia*

de allerbeste wensen voor 2007
Veel valkjesplezier

Patricia en Amigo

Bello

De beste wensen voor 2007

Ivo en Dorothé

Bello en Catka

Mickey Jamie en Binky
Catka we zullen je nooit vergeten....missen doen we je allemaal, dag liefste knuffel

tasja




  CHARLIE,COCO & TASJA

caro

De beste wensen voor 2007
Hobbykwekerij " Het Valkjesparadijs "



http://members.lycos.nl/hetvalkjesparadijs/

Paauwtje

Gister avond was het even schrikken, onze lutino witmasker (albino) bloedde uit zijn cloaca.
Meestal is dit dan een verloren zaak bij valkparkieten.
Nynke schrok erg en ook ik had meteen zoiets dit komt niet goed.
We hebben hem meteen in zijn bakje gedaan en zijn naar de dierenarts geracet hopelijk geen flitspalen tegen gekomen maar dat was het waard.
Bij de dierenarts moesten we omdat het inloop spreekuur was even wachten op onze beurt, we hadden gebeld en ze zei wel als het minder word meteen roepen en dan gaan we meteen beginnen.
Er waren mensen voor ons die meteen zeiden laat hun maar voor.
We waren dus snel aan de beurt.
Snow was op zich best opgewekt maar toch zat het niet lekker.
zou het een interne bloeding zijn of gewoon een wondje in de buurt van zijn cloaca.
Het eerste zou niet best zijn. Je kan een valkparkiet namelijk moeilijk in zijn darmpjes kijken.
We moesten hem daar achter laten en de arts zou bellen als hij klaar was.
Hij wou hem na het spreekuur onder narcose brengen en hem dan onderzoeken.
Ik vroeg hem of hij ons ook kon bellen als hij zou beginnen, dan konden we meteen  komen en zou er dan iets mis zou gaan in de narcose hoefde hij ons niet eerst te bellen.
Nynke was aardig overstuur, ik ook, alleen liet het wat minder merken.
Nynke heeft haar ouders gebeld en die wilden samen met haar zus en zwager meteen naar ons toe komen.
We waren om half 7 thuis en moesten wachten tot ongeveer 9 uur.
Ik hou zelf niet van dat wachten dus zocht dingen om te doen.
De afwas maar doen, ondertussen kwam de familie binnen.
na een boel spanning en rooie wangetjes van de spanning was het negen uur.
Geen telefoon.....
Ik probeerde te bellen maar de praktijk was officieel al dicht.
We zijn toen maar gewoon heen gegaan.
De arts vertelde ons dat hij nog even bezig was met een patiënt (een kat met een blaas als een sinaasappel.)
De assistent vertelde ons dat we wel even naar hem toe mochten.
Kom je daar binnen zie je naast 2 katten die knock-out liggen een montere valkparkiet met een rode kont.
Hij was zich heerlijk aan het wassen en keek het allemaal mooi aan.
De arts wou beginnen, alleen vindt ik dat Snow er nu zo mooi bij zat dat ik het risico van de narcose niet meer wou .
Hij was het met me eens en wou hem eerst aan de  Baytril en Carprofen(het eerste is een antibiotica en de andere een ontstekkingremmer)
Op het moment zijn we de nacht door Snow zit even apart in een kooi en hij bloed niet meer sinds gisteravond.
Snow heeft al gegeten en zich zelf gewassen hij slaapt op een poot en vanmorgen om 8 uur zelfs met zijn kopje in de nek.
Nu klimt hij net om laag om weer te gaan eten.
Wanneer hij weer bloed kan ik meteen de arts op zijn mobiel bellen.
ik moet de medicijnen 5 dagen toe dienen 2 maal daags.
we zullen dus zien hoe hij zich houdt.
Gisteravond wist ik niet hoe lang hij nog zou leven maar nu heb ik er een goed gevoel bij.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Inge88

6 januari 2007, 10:25:13 #35 Last Edit: 6 januari 2007, 10:26:49 by Inge88
Gelukkig is het goed gekomen, en blijft dit ook zo! Weet je ook wat hier de oorzaak van kan zijn?

Paauwtje

Nou het is nog niet helemaal goed natuurlijk, wanneer het nu weer gaat bloeden moet ik meteen bellen.
het bloede net maar dit was meteen weer dicht, waarschijnlijk kwam dit door het wassen.
Dus het blijft af wachten ik heb er alleen een veel beter gevoel bij als Gistern toenw e naar de dierarts gingen
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Anja

Hoi hoi,

Ik wil jullie hier (heb in het andere topic ook geantwoord) ook heel veel sterkte wensen en ik hoop dat alles goed komt.
Jullie moeten wel heel erg geschrokken zijn.
Hoe is het nu met Snow?

Groetjes Anja

Paauwtje

Vanmorgen zagen we toen snow wakker werd dat hij zijn kopie uit zijn nek haalde.
Hij heeft dus waarschijnlijk de nacht zo geslapen.
Toen hij eten kreeg ging hij meteen kijken wat er was hij is niet zo gek op eivoer maar toch heeft hij even geproefd.
De zaden blijven bij hem toch favoriet.
Gisteren heeft hij nog even gebloed we zagen een drupje op de stok.
Dit was toen we gingen kijken ook gestelpt.
We denkdat het kwam doordat hij alles zelf schoonmaakt.
Aan zijn snaveltje zat namelijk ook een beetje bloed.
We zijn gister naar Nynke d'r moeder geweest deze was jarig, we waren er om 3 uur en om 4 uur zijn we nog even naar huis gereden om te kijken hoe het ging.
Nou moet je je voorstellen je komt je eigen huis binnen en dan zit daar een wit valkje met een rooie kont je aan te kijken zo van: "wat moeten jullie hier" Ik lag te slapen.
Ik denk dat dit hem goed heeft gedaan waarschijnlijk moet hij nog wel veel meer rusten maar het gaat allemaal de goede kant op.
We zullen over een paar dagen hem proberen schoon te krijgen,
nu lijkt het net een nieuwe mutatie de bavianen valkparkiet. ;)
Vooralsnog is het dus aan de beterende hand maar we houden jullie op de hoogte.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Paauwtje

De andere valkparkieten moeten we proberen niet minder aandacht te geven dan anders.
Gelukkig zijn we met zijn tweeën en Nynke heeft hun er gisteren uit gelaten zodat ze lekker hun vleugels konden strekken dit mogen ze iedere dag dus nu ook.
Verder ben je toch veel met Snow bezig.
Ik denk ook wel dat ze hem missen in de kooi gisteren heb ik spot laten zien waar snow was.
Je kon aan zijn kopie zien dat hij helemaal verbaasd en blij was om hem te zien.
Ook fluiten ze vaak even heen en weer. Zo van Snow ben je er nog, en dan Snow ja ik ben hier. ;)
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Anja

Hoi,

Fijn te lezen dat het beter gaat met Snow. Gelukkig maar.
Ben je er nog niet achter wat de oorzaak is geweest?

Geef Snow maar een dikke knuffel.

Groetjes Anja

Paauwtje

Snow heeft blijkbaar zijn ups en zijn downs.
Hij moet medicijnen hebben zoals eerst beschreven.
De ontstekkingsremmer is alleen erg lobbig wanneer hij dit dus krijgt rochelt hij eerst even 10 minuutjes voordat het weg is.
De antibiotica doe ik meestal eerst, vanmorgen heb ik het anders gedaan had ik beter niet kunnen doen het 2e spuitje wou er niet meer in.
We hebben hem toen eerst even met rust gelaten.
Daarna hebben we het weer geprobeerd opeens sloot hij zijn bekje er omheen. ik druk de spuit in en op dat moment trekt hij zijn kopie weg het meeste zat op mijn hand maar ook zat er een gedeelte in zijn kuif.
We hebben dit geprobeerd schoon te maken. Hier is hij er moe van geworden maar op het moment eet hij weer zaden en ei voer.
Alleen als wij naar zijn anus kijken zien we een bloedprop hij kan er wel door poepen maar toch het zit er.
Het blijft dus allemaal afwachten.
We hadden net zoiets we gaan even bij je weg kan je flink uitrusten begint Snow te eten tja. hij had het dus anders bedacht
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

Paauwtje

Snow heeft vandaag gebaddert hij is goed vooruit gegaan.
Ik moet de drops nu verdunnen met 0,3 ml water.
Verder moest hij baderen omdat door de wond er een dikke korst in zijn veren zit.
Deze moet ik met koud water er uit krijgen.
Ik doe het maar niet te koud want dat is ook weer niet goed.
Ik doe dit 2 maal daags tot dat het eruit is.
Door te masseren (niet te hard) behoord het langzaam week te worden en los te laten.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer

chica

zuper dat het wat beter gaat ik ben echt heel blij voor je.
geef hem maar een dikke knuffel van mij. :-*
groetjes ilse

Paauwtje

Gisteren hebben we snow schoongemaakt.
Hij had nogal wat korsten bij zijn anus dit bloed en uitwerpselen.
We hebben dit eerst in koud water gedaan want dit lost de wittebloed lichaampjes op daarna in lauw water om de poep een beetje los te krijgen we doen dit elke dag.
Na het schoonmaken doen we hem in een handdoek om lekker warm te blijven.
Dit vindt hij prima hij bijt wat in de handdoek maar ik na hem overal laten liggen hij blijft lekker warm in de handdoek.
Ik leg deze over hem heen maar laat wel genoeg ruimte voorals hij eruit wil.
Maar zoals gezegd blijft ie mooi zitten.
Op het moment hebben we spot weer bij hem ingezet het gaat nu namelijk goed met hem alleen willen we niet dat hij zich eenzaam voelt.
De andere zijn gister mee geweest naar de "ziekenboeg" en hebben weer een heerlijk met zijn zessen gespeeld.
Dat was heel mooi om weer een keer te zien.
Alleen zat K.C. op een gegeven moment liever bij mij dan bij de rest.
Ik heb hem toen op mijn schouder gezet hier heeft hij heerlijk zitten rond kijken na een tijdje toch maar weer terug gezet want hij moet niet een echte "Remy" worden.
Balou, K.C., Coco, Sky, Star, Spot, Sisi, Luna, Xante en Summer