13 mei 2025, 10:51:43

beetje rare vraag

Gestart door corien, 29 augustus 2006, 21:59:26

« vorige - volgende »

corien

ik heb een beetje een rare vraag  ;D
maar rebbel gaat boven op koko staan en dan over koko heen en weer schuiven, en zen snavel gaat dan heel snel open en dicht

hahahahaha ik lig zelf in een deuk hier maar ik neem aan dat ze dan aan het sexen  zijn of is dit ook een soort van manier om te laten zien dat ze elkaar lief vinden.

dit hebben ze nog nooit gedaan ik wist niet wat ik zag  ::)
maar het ziet er wel grappig uit, het valt me mee dat koko nog niet door zen rug is gegaan aangezien rebbel niet echt 1 van de smalste is  ;D

Loeki

Ik denk dat ze dit fenomeen paren noemen ;).
Bezoek de nieuwe website van onze hobbykwekerij!
--> www.valro.tk

jazzel

jup inderdaad... ze zijn aan het oefenen voor babyparkietjes  ;)

ziet er leuk uit he!! Ik lag de eerste paar keer toen ik dat zeg ook helemaal in een scheur! Vooral om dat kopje van Spike dan (zovan... kijk eens baasje wie ik versierd heb)... geweldig!
www.kleurigekuifjes.nl >> met super leuke filmpjes van de valkjes!!!

Anja

Hallo,

Dat is inderdaad paren zoals je dat beschrijft.
Ik moet het met mijn valkjes nog meemaken maar dan weet ik nu op voorhand dat het er wel lachwekkend uit kan zien.
Hoe oud zijn je valkjes?

Groetjes Anja

corien

rebbel mij vent is nu bijna 3 jaar en ik weet niet hoe oud koko is (ik dacht ook dat koko een ventje was maar dat is dus niet zo)  ;D
ach arme koko heb ik der altijd voor een man aangezien ik mag me wel schamen haha
ik neem aan dat het vrouwtje onderop zit  ;)

maar ik heb het nu 2 keer gezien dat ze het doen, maar echt veel zitten ze niet bij elkaar, want als ze echt baby's willen moeten ze toch stapel op elkaar zijn of niet ??????

nouja ik snap het ook niet meer  ??? gekke vogels
kan ik nu dan baby's verwachten nee toch ???

ik hoor het wel weer van jullie , moet er nou toch alles van weten hoor hoe dat zit

Rianne

Hoi,

als je koppel echt uit een man en pop bestaat, kun je idd eitjes verwachten. Je kunt ze hiervoor een broedblok geven, want anders legt het popje de eitjes op de bodem, als ze echt graag willen.
Wil je geen kleine valkjes, kun je de eitjes vervangen door nepeitjes. :)

corien

maar het kan dus ook zijn dat ze dat doen als ze van hetzelde geslacht zijn  ???

of is dat bijna niet mogelijk

Rianne

Als het vrouwtje echt de paarhouding aanneemt, en het mannetje erbovenop zit, is de kans klein dat ze van hetzelfde geslacht zijn.

corien

oke dan dan horen jullie het wel als er baby valkjes op komst zijn haha

en mocht het zo zijn dan blijft het lekker bij mij, ik kan e dan denk ik niet weg doen  :-\

Rianne

Hoi Corien,

dan is het verstandig om daar van te voren eens over na te denken. Je koppeltje zal natuurlijk wel vaker jongen krijgen en je kunt ze niet allemaal houden. :)