28 maart 2024, 15:27:24

kans op terugval??

Gestart door ahb, 28 augustus 2006, 18:50:46

« vorige - volgende »

ahb

Zoals ik net ook in een ander onderwerp beschreven heb is mijn valkparkiet nu zo goed als tam. Hij laat uitgebreid kroelen al toe!
Nu nog uit de kooi en er zonder problemen weer in.

Mijn vraag is eigenlijk:
Voor het tammaken heb ik hem in een kleinere kooi gezet. Zodra hij helemaal tam is zet ik hem terug in de kamervoliere bij mijn tamme grasparkiet.
Heb ik kans op een terugval als ik dit doe? Dat hij weer minder tam wordt?

Alvast bedankt voor het antwoord.
Groetjes

Ivy

Hoi.
Zolang je ze beide genoeg aandacht geef zullen ze tam blijven.
Leuk dat hij al tam aan het worden is!
Succes verder,
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

ahb

Bedankt voor de reactie.
Ik heb ze net beide los laten vliegen en ze zitten nu samen in de kamervolliere. Ze zijn er zelf allebei ingevlogen. Ik kijk aan hoe het blijft gaan, iedere dag even samen los denk ik maar en hopen dat de valk gezellig bij mij komt. Ze accepteren elkaar, al moeten ze wel elkaar nog even aftasten.

Ik kan nu weer minder goed bij hem komen dus ik hoop dat dat geen concequenties heeft. Al hoop ik dat hij nu weet hoe fijn kroelen is, zodat hij dit wel blijft opzoeken.

Helaas heb ik een andere grasparkiet eruit moeten halen, die zit nu in de kleine kooi. Voordat ik de valk erin zette en ze dus met z'n 3en in de grote kooi zaten bleek al dat het absoluut niet klikte. Ze blazen en ruzieen naar elkaar. Maar met de andere 2 zal het wel goed komen denk ik.

Ivy

Hoi.
Als je gaat wachten of je valkje zelf naar je toe komt, kan je ook verliezen wat je al bereikt heb. Je moet toch zelf ook wat werk doen... Dus hem op je hand laten stappen en hem dan wat lekkers geven en kroelen. Je hebt drie grasjes en 1 valkje?
Groetjes, Ivy




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

ahb

Hoi Ivy,

Ik heb momenteel 1 valk en 2 grasparkieten. Met 1 van de 2 klikt het niet. Die is ook niet echt gezellig tegen de andere grasparkiet. Ik heb besloten die dan ook weg te doen. Hij zit nu nog apart in een kooi, maar als hij bij iemand anders alleen gehouden kan worden, heb ik dus nog 1 grasparkiet en 1 valkparkiet. Deze 2 zitten nu samen en ze accepteren elkaar zonder problemen. Hopelijk worden ze op den duur ook echt maatjes.
Is deze kans groot?

Bedankt voor het reageren.
Groetjes