19 april 2024, 11:40:27

Ze komt eraan.

Gestart door pieterjan, 25 augustus 2006, 14:46:03

« vorige - volgende »

pieterjan

Hallo,
Normaal mag ik dit weekend achter mijn tam valkje  :D :) 8).
Ik heb haar kooi al ingericht 1 grote zittok en een zittouw(3lussen) de bodem is bedekt met papier snippers (zodanig dat ze daar lekker op tekeer kan gaan ;)). Als ze toekomt laat ik ze best een beetje bekomen zeker? En hoe verhuis ik ze het best? Het is een rit van een half uurtje.

MVG Pieterjan 

Riny

Hoy Pieterjan
Het beste kun jij je valkje vervoeren in een vervoersmandje.
Hoe oud is je valkje.
Als het nog een jong diertje is moet je ook voer op de bodem van de kooi plaatsen, jonkie's eten vaak liever op de bodem van de kooi.
Groetjes Riny :D

pieterjan

Hij eet pas zelfstandig dus nog heel jong.  :)
Moet ik hem speciaal 'behandelen' in het begin dat hij in zijn nieuw huisje aan komt?

Riny

Hoy Pieterjan
Je moet vooral iedere dag heel goed zijn gewicht in de gaten houden.
Vaak spelen jonkie's met hun eten , en krijgen dan toch niets binnen.
Als jij je jonkie in het begin iedere dag even weegt ,weet jij precies of hij op gewicht blijft en zelf eet.
Groetjes Riny :D

pieterjan

Als het jong hier is mag ik het dan direct uit zijn kooi lmaten of de eerste dag gewoon laten en zal hij mij direct al vertrouwen?

Riny

Hoy Pieterjan
Als je valkje echt supertam is, wat ik vanaf hier natuurlijk niet kan beoordelen, dan mag je hem er direct uithalen.
Handtam is weer wat anders , en je moet het valkje ook de kans geven om aan de nieuwe omgeving en de vreemde mensen te wennen.
Groetjes Riny :D

pieterjan

Het is een valkje met de hand groot gebracht dus meestal zijn die zeer tam zeker?

Riny

Hoy Pieterjan
Weet je de leeftijd?
En let vooral goed op dat je valkje op gewicht blijft.
Meestal zijn deze valkjes heel erg tam.
Groetjes Riny :D

pieterjan

Ze is er  :D :D :D !!!
Het is echt een schat! Hij is echt nu al enorm tam hij komt direct naar je toe en doet ge baar van kroel me :) Hij is echt ontzettend lief :) nog een klein beetje stuimelig maar hij is nog zeer jong!

MVG Pieterjan

Anja

Hoi Pieterjan,

Gefeliciteerd met je nieuwe valkje. Heb je ook een naam voor het valkje?
En misschien een foto?
Wat fijn dat ie al zo tam is. En eet hij/zij ook goed?

Groetjes Anja

pieterjan

Hij eet zaad als de beste en eet veel :)