29 maart 2024, 10:54:08

Vast met zn koppie!

Gestart door vrouwtje v Sjakie, 13 augustus 2006, 13:30:35

« vorige - volgende »

vrouwtje v Sjakie

Hallo allemaal, ik ben nieuw hier. Wij zijn sinds gister in het bezit van een valkje. We hebben een echte valkkooi gehaald, maar helaas...onze Sjakie zit een paar keer per dag vast tussen de tralies! Het lijkt wel alsof hij de kooi maar niks vind en nu al los rond wil vliegen en daarom steeds probeert uit te breken. Moeten we 'm al los laten vliegen of juist nog even laten wennen aan de kooi???

mickeledoki

hee hooi...

het beste is als je hem nog een paar dagen in de kooi laat en hem vast aan je handen laat wennen ...... hij kan zo ook de omgeving verkennen  waarin hij dadelijk moet gaan vliegen..dit scheelt een hoop botsingen ;) ;)
zit  sjakie echt vast tussen de tralies?ik heb dat ook gehad hier  ik had een papegaaienkooi en heb toen echt een andere moeten kopen want mijn valkje had zichzelf bijna opgehangen ..

groeten mickeledoki 8)

vrouwtje v Sjakie

Dankje voor het antwoorden. Hij kan er soms zelf uitkomen maar soms moeten we eventjes helpen. Hij krijgt het trouwens steeds sneller voor elkaar om los te komen. Dus we wachten gewoon even af...
Ik probeer hem te laten wennen dat we dichtbij komen, maar bij blaast nog steeds. Maarja, dat zal wel even duren natuurlijk.

Ivy

Ik denk dat als het mijn vogel was dat ik liever een andere kooi zou kopen. Je weet nooit wat er kan gebeuren als je er niet ben. Stel dat je valkje schrikt terwijl hij vast zit met zijn kop en begint te fladderen. Straks breekt hij zijn nekkie nog of hangt ie zichzelf op.
Op de marktplaats zijn vaak goedkope kooien te koop en je kan die van jouw vast ook verkopen daar.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

vrouwtje v Sjakie

Nou hij wordt er steeds handiger in. Hij komt steeds makkelijker los. Het lijkt wel alsof hij het harstikke leuk vindt! We hebben nu maar wat speeltjes gemaakt, misschien dat dat afleidt. Morgen zijn de winkels weer open, mijn vriend is gelukkig overdag thuis. Kan hij het in de gaten houden. Misschien dat we er anders even wat kippengaas overheen maken of zo...

mickeledoki

hee hooi,

dat blazen is normaal hoor ...de ene doet het wat mer dan de ander 1 tip als je met je hand in de kooi bent en hij wil pikken je hand dan niet terug trekken anders blijft hij het doen ...
lees ff anders een keer het stappenplan door wat hier op het forum te vinden is daar staat zeer goede informatie in...

groeten mickeledokus 8)

vrouwtje v Sjakie

Ja dat had ik al doorgelezen. Sjakie is inmiddels in diepe slaap en dat ga ik ook maar eens doen!

vrouwtje v Sjakie

Sjakie doet het nu gelukkig niet meer. Hij begint nu een beetje te fluiten. Blazen doet hij nog steeds maar hij doet al minder zenuwachtig...

SiimoOntjuh

Hoi,
Nu ik dit heb gelezen ben ik wel erg nieuwsgierig hoe het nu gaat! Hopelijk goed en is hij al tam?
Maar ik moet nu gaan ik ben pas 12 en moet dus echt naar bed. Veel succes verder en de groetjes!

kusjes Simone :-*

corien

ik moet altijd zo lachen als ze gaan blazen  :o
2 valken doen dat bij mijn, ze zijn ook niet echt tam en ze denken zeker dat ik dan weg ga als ze gaan blazen
nou niet dus  ::)