19 april 2024, 13:40:53

Bestaat er chronische kroponsteking

Gestart door Natasja50, 28 augustus 2006, 14:27:27

« vorige - volgende »

Natasja50

Mijn gewonen parkiet krijgt steeds kroponsteking terug na aantalen keren atibiotica gehad te hebben.
Dieren arts wil hebben dat ze over gaat op brokjes maar dat accepteer die niet. Het beestje is nu ook al 7jaar oud, wie heeft hierervaring mee.
Want de dierensarts zegt dat die brokjes moet eten anders kan hij niets doen

Inger m

28 augustus 2006, 16:11:35 #1 Last Edit: 28 augustus 2006, 16:32:44 by Inger m
Hoi,
ff aangepast aan grasparkiet

Heb je weleens een kweekje laten maken van de krop? Mogelijk heeft de parkiet er bv. een schimmelinfectie. Door steeds antibiotica te geven, kun je dit zelfs in de hand werken. Persoonlijk zou ik een kweekje laten maken bij een goede vogeldierenarts en dit laten onderzoeken in een lab.

7 jaar is redelijk op leeftijd voor een grasparkiet. Wat krijgt je parkiet nu te eten? De pellets (of brokjes) zijn best een goed advies van de dierenarts, omdat het grootste deel van de gezondheidsproblemen wordt veroorzaakt door foutieve voeding.

Iedere vogel kun je pellets leten eten. Het is vaak meer een kwestie van doorzettingsvermogen van de eigenaar (het kan even duren, niet na een paar dagen al opgeven en consequent zijn). Ik denk wel dat dit een stap in de goede richting is.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.