14 mei 2025, 11:50:57

Hoeveel valkjes in voliere???

Gestart door roaneric, 21 juli 2003, 19:39:45

« vorige - volgende »

roaneric

Hoi allemaal.  
Afgelopen weekend is ons voliere klaar gebouwd.  Het was veel werk en zweet, maar het is gelukt.  Nu is mijn vraag.  Hoeveel valkjes kan nu in de voliere?  Ik heb er nu 4 valkjes in en zou graag meer willen, maar wat is goed voor de valken?  
Dan heb ik nog een vraag.  Is er een website waar ik foto's kan bekijken van de verschillende mutaties?  
Alvast bedankt
Groetjes
Marijke

ps.  sorry voor de zwak nederlands.  Ik ben zuid afrikaner en heb er soms nog moeite met de correcte nederlandse uitspraak en zinsbouw.

Paul

Hoi roaneric,
Ik denk dat er zes of acht valkjes in je volliere kunnen maar er zullen zeker mensen zijn met meer ervaring van vollieres.
Je nederslands hoef je je echt geen zorgen over te maken hoor, als je er niks van gezegd had was het niet eens opgevallen :-) dus gewoon blijven schrijven hier.
Op deze site staat een poster met een aantal mutaties erop, de meest voorkomende.
Kijk maar eens op http://www.valkparkiet.com/data/mutatie/valkparkieten.jpg
Dan heb je in elk geval een idee wat er zoal te krijgen is.
Veel plezier met je volliere.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hello

over je nederlands moet je je absoluut geen zorgen maken!!
ik had het eerst nog niet door!!
mooie voliere heb je daar zeg!
ik denk ook wel dat er minstens 6 a 8 valkjes in kunnen, het is lekker ruim daar!!

succes nog

SDC:D
greetz from belgium

Karin

Hoi Marijke,

Ik weet niet hoe groot je volière precies is in meters en of je ook wilt gaan kweken. Ik heb een volière van 2 x 2 x 1 meter en werd geadviseerd om 2 à 3 koppels erin te doen, maximaal 4. Teveel koppels op een kluitje kunnen problemen geven, zeker omdat de jongen  na het uitvliegen vaak nog even in de volière blijven. Woon je ook in Zuid Afrika ? En je Nederlands is prima hoor !

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

roaneric

21 juli 2003, 23:47:17 #4 Last Edit: 21 juli 2003, 23:56:22 by roaneric
Hoi,  
De voliere is 2,4m lang, 1,8m hoog en 1,5m breedt.  Lekker ruim dus. ;D   Ik wil er graag een keertje een nestjie, maar of het valkjes koppeltjes wil worden, is nog de vraag. :-/    Het lijkt me wel leuk.  Ik heb nu 1 lutuno man, 1 wildkleur pop, 1 bont pop en de 4de man weet ik niet zeker wat hij precies is. :-/   Het gaat om de donker grijse man.  Hij heeft een beetje wit op zijn staart en op zijn hoofd. (misschien een bonte)
O ja, en nog een lutino baby valje van 7 weken. Die is binnen in een papagaaien kooi en heel erg tam :D.  Ik had een week geleden ook een andere valkje, Pino, maar hij was waarschijnlijk te jong en was toen doodgegaan. :'(   Ik was onder de indruk dat hij 6 weken was, maar het blijkt dat de kweker waar ik hem kocht niet de waarheid sprak  >:( en dat hij maar 3/4 weken oud was en daarbij ook niet helemaal gezond. Ik heb nog niet zoveel ervaring met jonkies, dus het was voor mij een grote schok.  :'(   Maar ja, is gebeurd.  Ik zou graag ook nog een witte, witkop, geparelde en een cinnamon voor mijn buiten voliere willen, (een beetje een van allemaal) maar ja, als ik er niet zoveel in kunnen dan moeten wij het maar zien. In de toekoms misschien de voliere uitbouwen!!!   ::)
Ik woon al 6 jaar in Nederland, zamen met mijn (nederlandse man) en 2 kindjes (3,5 jaar en 7 maanden) :)   Ik ben opgegroeid in Zuid afrika en mijn hele familie woon er nog.  Wij gaan zo 1 keer per jaar op bezoek in Z.A.  Mijn zus had heel veel valkparkieten (in een buitenvoliere in zuid afrika) en zo ben ik ook verliefd geraakt op dit vogelzoort.

Lekker aand vir julle verder en baie dankie vir al die reaksies (afrikaans) :D

Groetjes
Marijke

Barbara

hoi Marijke,

wat een mooie volière zeg!

Ik heb nog een tip waar je mutaties kunt bekijken;
http://www.parrotpages.com/tielMutations.htm

Je kunt op die site aankruisen welke mutaties je wilt zien en je krijgt dan ook foto's te zien van valkjes die combinaties van die mutaties zijn! Zoals bv een lutino cinnamon, als je die zoekt krijg je mijn Dimi te zien! Voor geval je de Engelse namen van de mutaties niet kent:

grey=wildkleur
pied=bont
pearl=gepareld
whiteface=witkop/-masker

De rest van de namen is hetzelfde....

Succes met je vogeltjes!

Groetjes,

Barbara