19 maart 2024, 08:20:22

9 weken oude valkparkiet

Gestart door mitchell, 28 oktober 2002, 16:44:40

« vorige - volgende »

mitchell

ik heb een 9 weken oude valkparkiet ik heb hem pas gekortwiekt maar hij is nog een beetje schuw
Ik kan hem wel op zijn buik aaien maar dan pikt hij een beetje en hij gaat ook blazen.
hoe kan ik zorgen dat hij tam wordt en dat hij het naar zijn zin heeft.

V_Valkie

zijn vertrouwen winnen dan komt het wel goed je moet zijn vertouwen winnen d.m.v lekkere hapjes uit je hand laten eten en veel met hem praten.maar waarom heb je hem gekortwiekt mischien is ie nu bang dat er nog een stuk van zijn vleugels afmoet dat had ik ook maar als ie je een beetje vertrouwd komt het wel goed.
(had geen zin in leestekens ;-))

marjon

Hallo!!!

Het komt vanzelf, als je er maar genoeg tijd in steekt. Geef hem lekker hapjes uit je hand en geef hem dan ook de tijd om dit rustig uit je hand te pakken. Geduld is een schone zaak.

Groetjes,
Marjon

paootje

Hai, Mijn Charlie is nu 11 weken en ik heb hem nu 3 weken.
Ik heb hem eerst met rust gelaten. toen heb ik een beetje voer op mijn hand gedaan en hiermee in de kooi. Na enige aarzeling kwam ie op mijn hand zitten en ik kon toen heel zachtjes met hem kroelen enzo. Nu is ie zo ver dat ik hem zo uit de kooi kan halen, ik kan dan met hem kroelen en als ik stop, gaat ie heel zachtjes aan mijn vingers knabbelen... alleen als ik hem door de tralies kroelen wil is ie wel een beetje bangig nog en gaat ie zitten blazen :-/, maar ja met veel geduld moet het wel lukken om je valkje tam te krijgen.
Veel plezier met hem

Ralf

Hoi,

Ik heb een valkparkietje van 8weken , ik heb hem nu 3 dagen. Maar het is ongeloofelijk hoe tam die als is.
Je moet gewoon altijd voor de kooi gaan zitten en de hand tegen de kooi aan leggen tot hij hem kan zien.
Blijf wel op gelijke hoogte van je parkietje, met je hand en gezicht.
zet hem maar eens gewoon naastje op bed, dan eet hij zo uit je hand.
Trouwens even een vraagje aan jou! Eet die van jou nog pap met 9weken???
Succes met je valkje
groetjes,
Ralf

Timmety

komt vanzelf wel, Ga door en doe rustig aan!!
Tim

Paul

Hoi Ralf,
Een van mijn laatste valkjes kreeg ik met 5 a 6 weken en die kweker deed ze ook pas weg als ze volledig zelfstandig aten.
Hij at op die leeftijd al gewoon zaadjes dus normaal zou een valk van 9 weken al zeker geen pap meer hoeven te eten.
Je hebt er natuurlijk altijd eigenwijze valkjes bij die pap wel lekker en makkelijk vinden maar het beste is dat ze zo snel mogelijk zelf eten.

Groetjes,  Paul