Jonge valkjes weer terug bij ouders zetten?

Gestart door Ivy, 23 augustus 2006, 21:58:32

« vorige - volgende »

Ivy

Hoi!
Mijn oudste jonkie is dinsdag zes weken geworden en de andere twee zijn steeds twee dagen jonger.
Nu heb ik ze apart gezet om te kijken of ze eten en ze zijn alle drie sinds gisteren 3 gram afgevallen. Heb ik ze te vroeg bij de ouders weggehaald? Moet ik zou nou beter nog even terug zetten of is 3 gram niet zo erg?
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Lin

Knabbelen ze wel aan trosgierst? Dan zou ik ze niet terugzetten. Hang bakjes op maar ook op de bodem met grasparkieten zaad of gewoon zaaad en wat rullig eivoer. Als ze dan morgen nog niks hebben gegeten, ook niet van het trosgierst) dan kan je ze wel terug zetten. Ik zou me niet meteen zorgen maken. Op die leeftjd eten ze vaak wel.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Ivy

Hoi Lin.
Ze eten wel trosgierst en twee van de drie zag ik ook een beetje van het eivoer eten. Maar ik maak me meer zorgen om het afvallen... hoeveel mogen ze afvallen dan?
Ze hebben bakjes en ook op de grond staat een bakje...
Water hebben ze wel allemaal gedronken uit het waterbakje...
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rianne

Ik zette mijn wildkleurtje ook apart, bij een ander koppel. Hij schooide niet bij ze. Ik zag dat hij af en toe wat at, maar ik vond het niet genoeg. Dus 's avonds ging hij dan ff naar z'n ouders toe, zodat hij daar kon bedelen als hij honger had. :)
Nu weet ik wel dat ze dat bedelen lang vol kunnen houden maar het was in zijn geval niet erg als hij wat dikker werd. ;)

Lin

Als je zeker wet dat ze eten dan is het goed dan komen de zaadjes wel. Meer dan 10 gram moet er niet vanaf gaan.

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)