17 mei 2025, 23:59:09

Agressief, waarom??

Gestart door Rossi 46, 24 augustus 2006, 09:31:29

« vorige - volgende »

Rossi 46

24 augustus 2006, 09:31:29 Last Edit: 24 augustus 2006, 13:40:40 by Rossi 46
Hallo,

Ik zit met "groot" probleem. Ik heb twee valkjes (1 pop en 1 man) en nu is het popje aan het broeden sinds 3 dagen. Ze zit momenteel op 2 eitjes. Tot zover gaat het goed. Alleen nu komt het: ze is erg agressief tegenover het mannetje. Deze heeft bijna geen rust in de kooi. Als deze op een plek komt waar het popje hem niet wil hebben dan achtervolgt ze hem door de hele kooi en valt ze hem aan.

Wat te doen?? Moet ik mannetje in dezelfde kooi laten zitten of ........ En er komt nog wat bij. Het mannetje laat nu ook meer van zich horen dan anders, fluiten etc. maar vooral krijsen   >:(

Ik hoop dat mn verhaal een beetje duidelijk is en dat jullie mij een antwoord kunnen geven.

Alvast bedankt!  :)

Groeten Jack

Rossi 46

Heeft iemand misschien een idee wat ik moet doen.

Rossi 46

:-[ sorry dat ik zo ongeduldig ben maar wet iemand misschien wat ik hier mee aan moet. ! van de vallken apart zetten of zo?? Ik vind het nu ook zo zielig voor het mannetje. Dit krijgt nu bijna geen rust. En als het deurtje van de kooi open doe dan weet hij niet hoe snel hij er moet gaan.

Graag een reactie want ik zit echt met mn handen in het haar.

Groetjes Jack

Riny

Hoy Jack
Apart zetten geeft weer een nieuw probleem , valkjes broeden gezamelijk.
Ook voeren ze samen de jonkie's.
Verder zou ik je graag willen helpen maar ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt.
Ik hoop dat er snel iemand met een oplossing komt.
Groetjes Riny :D

Rossi 46

Oké bedankt voor je reactie.

Kan het misschien ook zo zijn dat omdat de eitjes nog op de bodem van de kooi liggen het popje daarom zo agressief is? En dat het minder wordt/ophoudt zodra er een broedhok hangt? (ze hadden me een beetje overdonderd, vandaar dat er nog geen broedhok hangt  :-[)

Groeten Jack

Riny

Hoy Jack
Zorg dan maar dat je zo snel mogelijk een broedblok aan het koppel aan biedt.
Het gelegde eitje laat leg je dan in het broedblok en dan maar afwachten wat er gebeurdt.
Groetjes Riny :D

Rossi 46

Dan zal ik dat maar zo snel mogelijk doen. Goh dom van me dat ik er zelf niet opgekomen ben  :-[.

Ik zal de vorderingen hier wel bijhouden.

Groeten Jack

Rossi 46

Ze zijn nu rustiger  :D.  Bedankt Riny. Alleen het popje zit niet meer op de eieren. Volgens mij durft ze niet in het broedhok te gaan  ???

groetjes Jack  ;D

Ivy

Hoi!
Je kan proberen om het blok eerst open te laten. Dan is het wat meer licht in het blok en durven ze misschien sneller d'r in te gaan.
Hoe gedraag de pop zich nu? Zoekt ze nog steeds de eieren op de bodem? Dan zou je ook het blok op het plek kunnen zetten waar ze eieren gelegd had. Als ze eenmaal het blok in gaat, kan je het dan hangen waar jij het wil hebben. Tenminste dat werkte voor mij...
Succes!
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Rossi 46

Ze is nu een stuk rustiger alleen ze is haar interesse in de eitjes verloren denk ik. Ze gaat wel af en toe in het blok maar ze blijft niet zitten/broeden.

groetjes Jack  :D