29 maart 2024, 06:47:28

mannetjes later tam dan vrouwtjes?

Gestart door ahb, 23 augustus 2006, 16:42:48

« vorige - volgende »

ahb

Is het waar dat mannetjes moeilijker tam worden als vrouwtjes?
Omdat een mannetje en een vrouwtje veel van karakter verschillen...
(ik heb een niet-tam mannetje van ongeveer 3 maanden, en ik krijg hem maaar moeilijk tam)

Riny

Hallo AHB
Dat is volgens mij een bakerpraatje.
Ik heb al zoveel valkjes tam gemaakt voor andere mensen , maar nog nooit verschil gemerkt in man of pop.
Natuurlijk heeft ieder valkje zijn eigen karakter.
Gewoon geduld hebben ,een valkje van 3 maanden is makkelijk nog tam te krijgen.
Groetjes Riny :D

Anja

Hoi AHB,

Ook ik denk dat het een bakerpraatje is. Heb zelf een man en een pop en ik heb absoluut geen verschil gemerkt met het tam maken.
Wat mij opvalt is dat bij mij de pop vinniger is als de man (als ik naar mijn valkjes kijk he) Hier komt ook het karakter kijken wat Riny ook al aangeeft.
Mijn derde valk is ook handtam maar daar weten we nog niet of het een pop of man is.

Groetjes Anja

ahb

dan ga ik er maar vanuit dat het onzin is... :P
Hoe lang duurt het tammaakproces?
Ik ben nu bij de stap belandt dat hij alleen voor een sprietje gras en een stukje trosgierst bij mij in de buurt wil komen en zelfs 1 pootje op mijn vinger zet om er dichter bij te kunnen. Soms hapt hij ook naar mijn hand, dan heeft hij er gewoon geen zin in denk ik. dan lijkt het of hij bijt, maar hij bijt niet door.

Dorris

Ik ben echt een leek hoor, heb net sinds een paar weken een valkje, maar die van mij eet wel trosgierst uit mijn hand als ik het op een afstandje hou (wel in de kooi) maar hij gaat echt niet op mijn hand hoor, dus denk dat jij al een aardig eind op weg bent :)

Groetjes Brenda