13 mei 2025, 20:08:31

Blazen afleren: te oud?

Gestart door Mick, 21 augustus 2006, 12:14:19

« vorige - volgende »

Mick

mijn valkje blaast naar mij. Ik heb hem gekocht op 21/01/2005. Ik weet niet hoe oud hij juist was maar volgens mij was het een jong vogeltje. (denk ik) Kan ik hem dit nog afleren volgens het stappenplan?
Toen ik hem in zijn kooi zette. Nam ik hem vast en dat was fout en hij beet en ik kreeg schrik. Ze roken soms ook op de plaats waar hij zit (elke dag). ik probeer dan de deur open te zetten. ZIjn dit redenen waarom hij blaast?
Kan ik dit nog afleren, het zou zo tof zijn als dit nog kon!

Ivy

Hoi Mick.
Blazen heeft niks te maken met open deur of cigarettenstank. Wel moet je opletten dat je valkje dan niet in de tocht zit, want daar kan hij flink ziek van worden. Kan je hem niet verplaatsen ergens waar niet gerookt wordt? Als mensen willen roken dan mag het van mij wel maar dwing niet andere mensen en beestjes om mee te roken, want dat is ook schadelijk...
Je hebt hem nu al best lang, als hij blaast dan is hij nog steeds bang van jou. Blazen is namelijk een teken van angst.
Je kan hem blazen niet afleren, wel kan je hem leren om jou te vertrouwen. Daar kan de stappenplan inderdaad mee helpen.
Je zal wel veel geduld nodig hebben, omdat hij toch wel al bijna een jaar is (of misschien wel zelfs). Dan duurt het gewoon iets langer voordat ze tam worden en je moet het rustig aan doen want als je iets moet doen waar hij van schrikt dan moet je weer opnieuw beginnen.
Veel succes,
Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mick

nee dat is in de keuken dat hij staat dusjah... maar ze zetten de deur open als ze roken :) hopelijk is dit ok.

angelina

Hoi,

Staat je valkje in de keuken?
Maar das toch ook helemaal niet goed ivm met het koken wat daar gedaan wordt.
Als ik jou was zou ik een plekje voor hem zoeken waar hij in alles rust kan staan zonder sigarettenrook en open deuren waardoor koude naar binnen kan komen.Of de kookluchtjes om hem heen en de hectiek die in een keuken kan heersen.
Wanneer hij lekker rustig staat kan je wanneer hij zelf een beetje gewent is eraan gaan werken dat hij je gaat vertrouwen.
Maar echt geduld is een schone zaak en dat zal je nodig hebben. Eindeloos veel geduld.
Heel veel succes.

Greetz Angelique

Love birdies