29 april 2024, 10:22:35

Duany.

Gestart door Linn, 12 september 2006, 15:34:00

« vorige - volgende »

Linn

Hi,

Gister is Duany overleden. Ik had het al in m'n dagboek gezet maar ik wil het ook hier neerzetten.
Ik zal even wat over hem/ haar vertellen. Op 18 mei 2006 kwam hij (hier geboren) uit z'n/ haar eitje. Kort daarna volgden zijn 4 broertjes en/ of zusjes. Voor mij was dit een extra speciaal nestje omdat het de eerste was. Voor de ouders de eerste keer en ook voor mij. Hij werd groter en groter en groeide uit tot een prachtige valkparkiet! Echt mijn droomvalkparkiet! Bont en een mooie bouw. Echt zo mooi. Ik wou er zowiezo een houden, dus werd dat natuurlijk Duany!
Op een gegeven moment werd hij/ zij ziek. Ik had hem appart gezet en na een poosje ging het weer wat beter. En omdat hij zo druk en zenuwachtig deed mocht hij/ zij weer buiten in de voliere. Maar naar een tijdje werd hij weer zieker en dus weer naar binnen. Ik kon hem nu langer binnen houden omdat hij niet meer bij de andere ging of mocht zitten (dat weet ik niet). Ik bedoel hij deed niet meer zenuwachtig.
Elke keer dacht ik weer dat het beter ging. Hij heeft op een kuur Astriciline gezeten en ik heb hem/ haar ontwormd maar niets hielp.
Vooral de laatste dagen ging het wat beter met hem/ haar. Trilde niet meer, zat strakker in de veren. Gister had ik hem nog vast gehouden en gekroeld. (Ik kreeg echt een band met hem, niet alleen omdat hij ziek was maar hij/ zij werd echt tammer). Een uur daarna kwam ik weer en toen lag hij/ zij helemaal plat en knipperde alleen nog met z'n/ haar oogjes. Ik schrok echt vreselijk. Ik rende naar m'n pa en zie 'we moeten naar de dierenarts!'. Hij zei dat het al te laat was, daar was ik ook al bang voor. Ik had Duany op een dekentje gelegd in een kooitje en heb met hem/ haar gepraat. Toen moesten we eten. Maar onder het eten ben ik weer gaan kijken, want ik kon hem/ haar echt niet alleen laten! Maar toen ik kwam was hij/ zij al gestorven. :'( :'( :'(
Gister bekeek ik oude foto's van Duany, en ik zag echt duidelijk verschil met nu en toen. Hij was echt zo ziek dat ik naar de dierenarts had moeten gaan. Ik kan mezelf wel een knal verkopen! Ik weet dat jullie me dat al aanraadde met hem/ haar naar de dierenarts te gaan, maar ik dacht hij/ zij wel beter zou worden zonder hulp van de dierenarts. Grote, grote fout. Ik denk dat ik me dat zelf ooit kan vergeven. Ik heb Duany (als het ware) ''vermoord".

Het spijt me Duany!!! Ik hield echt van je en had met je naar de dierenarts moeten gaan!

Lieve Duany,

Je lieve oogjes,
je lieve stemmetje,
je mooie veertjes,
ik kan nog zoveel noemen,
Ik zal je nooit vergeten!!!


   

Marianne

Hoi Linn,

Heel veel sterkte met het verlies van Duany.

Liefs Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

bobbie

Hoi Linn,

Heel veel sterkte. Het doet zo zeer een valk te verliezen en deze heb je ook nog eens van ei tot mooie valk groot zien worden. Ook was ie heeeeel speciaal voor jou, je eigen mooie valk uit je eerste nestje.

Ik wens je heel veel sterkte.

Groejtes, Nel :'(

Ineke

Wat n triest verhaal. Heel veel sterkte Linn.

Linn

Dank jullie wel. Ik mis hem/ haar echt vreselijk! :'(
@Bobbie: Jij ook sterkte met het verlies van je jonkie! Ik las je verhaal net.

Anja

Hoi Linn,

Heel veel sterkte met het verlies van Duany.

Groetjes Anja

Mara

Hoi Linn

Heel veel sterkte met het verlies van Duany. Ik hoop dat je het een plaatsje kunt geven.

Liefs

Mara

Ann

Veel sterkte met het verlies van Duany :'(

Ann


The sincerest form of flattery is to be pooped on by a Cockatiel

Centje bijverdienen?
http://gpt-ptc.goedbegin.nl