7 mei 2025, 00:33:55

hoeveel vogels in voliere?

Gestart door gert overweg, 21 augustus 2006, 18:59:00

« vorige - volgende »

gert overweg

hoeveel vogels zou je ongeveer per 2 vierkante meter in een voliere kunnen hebben dat ze geen ruzie hebben enzo. en hoogte van ongeveer 2 meter.

Rianne

Mijn eigen voliere is 2 meter diep, 2 meter hoog en 1.80 breed en hier komen uiteindelijk 9 vogels in, + 3 kwartels. In de kweektijd gaat er dan waarschijnlijk 1 koppel van naar binnen.

Karin

Het ligt eraan of je kweekt. Ik had een volière van 2meter lang, 2 meter hoog en 1 meter diep en met 2 koppels ging dat nét goed. Iik had er geen derde bij moeten zetten, want dan zou er teveel ruzie komen tijdens de kweek.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

gert overweg

ja dat is wel de bedoeling ik hang in het voorjaa weer nestkasten op

gert overweg

ik bedoel ook verschillende vogels in de voliere.

gert overweg

Rianne

Dat ligt eraan wat voor soort je erbij wilt houden. Niet alles kan er namelijk bij. Ik zou dan zelf er maar 1 ander soort bij nemen. Wel even zoeken op het forum wat men aan en af raad.

gert overweg

bourkes valkparkieten en catharina's dat gaat inmiddels uitstekend maar nu hebben mijn valkparkieten een jong en ik vroeg mij af of ik nog een mooi maatje voor hem erbij kon doen of dat ik hem moest verkopen.

Rianne

En hoeveel vogels heb je nu dan?

gert overweg

Rianne

Dus je wilt er uiteindelijk 8 vogels in houden? Ik denk niet dat dat problemen geeft. Het moeten er niet meer worden. Let er ook op dat het jong geen koppel vormt met 1 van z'n ouders, om inteelt te voorkomen.

gert overweg

maar ik bedoel niet datmijn voliere zo groot is mijn voliere is 2.65 lang en 1 stuk is 85 cm diep en 1 stuk is 60 cm diep de hoogte is 1.85 en ongeveer 2.20 hier zijn wat foto's er zit ook nog een binnenhok bij van hoogte ongeveer 1.75 diepte 60 cm en lengte 1.15 cm als ik het doe dan eerst even twee weekjes ofzo apart in het binnenhok?

gert overweg

23 augustus 2006, 18:55:10 #12 Last Edit: 23 augustus 2006, 19:16:27 by Ivy

Ivy

Hoi Gert.
Ik heb je foto's even onder elkaar geplaatst, dan is de pagina niet zo uitgerekt...
Wat een leuke voliere heb je!
Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

gert overweg

23 augustus 2006, 19:28:40 #14 Last Edit: 23 augustus 2006, 19:35:23 by gert overweg
oke zal ik voortaan doen
ja, dank je

:D