7 mei 2025, 18:31:27

verzekering valkparkiet

Gestart door Marcelka, 15 augustus 2006, 15:03:30

« vorige - volgende »

Marcelka

Hallo iedereen,

misschien een beetje rare vraag, maar kan je ook zorgverzekering voor de valkparkiet afsluiten? ???
Zo ja, hoeveel kost het?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Gr. Marcelka

Inger m

Hoi,
Lijkt mij niet erg rendabel voor de lage kosten van een valkparkiet. Bovendien zijn de kosten van ziekte vaak niet mee verzekerd. Ik heb op jaarbasis nauwelijks dierenartskosten met circa 8 valkparkieten incl. jongen.

Voor een hond of kat kan het soms nuttig zijn, maar zelf zou ik er eerder voor kiezen om zelf bv. maandelijks een bedrag apart te zetten voor de valkparkiet. Heb je het dan direct nodig, dan kun je het gelijk besteden. Bij een zorgverzekering is het dan maar de vraag of het gedekt is.

Het zou bij mij niet in me opkomen om een verzekering af te sluiten voor een goedkoop en klein dier. Dat geld heb ik er eigenlijk altijd wel voor als het nodig is.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

nick01

ik weet alleen een verzekering die bestemd is tegen inbraak en brand.
de naam is Groot Assurantiƫn.
maar waarom vindt je dat raar voor kleine huisdieren , daar kan t ook behoorlijk bij uit de hand lopen.
ik had 3 jaar geleden ofzo de papegaaienziekte in de voliere.
dit heeft me al met al tussen de 700 en 800 euro gekost.
dan reken ik alles he verlies vogels , medicijnen , autopsie , tijd van de dierenarts , maar dan nog niet meegerekend 4 keer heen en weer rijden van apeldoorn naar meppel.
niet dat dat met de verzekering te maken heeft maar ik wil alleen ff aangeven dat er dus beste groffe bedragen mee gemoeid kunnen gaan , niet 20 of 30 euro.
maar terugkomend op de vraag ik weet dus niet of er ook daadwerkelijk een soort van zorgverzekering bestaat.
informeer eens bij een dierenarts t liefst 1 die bekend is met vogels bv feld.

Inger m

Hoi Nick,
Een vogelcollectie is wat anders dan een valkparkiet die als huisdier wordt gehouden. Bij een collectie zul je steeds wat meer geld achter de hand moeten houden om in noodgevallen in te kunnen grijpen.

De grap van verzekeringen is dat ze bepaalde eisen stellen en bepaalde dingen WEL en andere dingen juist NIET vergoeden. Dit kan betekenen dat je premie betaald en vervolgens krijg je het niet vergoed, omdat het buiten het pakket valt. Bij honden en katten heb ik dergelijke verhalen wel gehoord. Preventieve behandelingen worden wel vergoed (zoals enten en ook chippen).

Hou er rekening mee dat een verzekeringsmaatschappij toch ook moet verdienen. Daarom zorg dat je voor de zekerheid zelf altijd extra geld achter de hand hebt.

Dus het gaat er niet om dat vogels bij ziekte veel geld kunnen kosten (dat weet ik ook wel), maar dat ik dat niet via een verzekeringsmaatschappij zou doen. Daarbij komt nog de vraag of het voor hun wel rendabel is om zulke dieren te verzekeren. Geen idee of dat wordt gedaan bij (goedkope) vogels.

gr Inger
problem.

nick01

ik weet dan dat er wel zo'n verzekering is maar ik weet de haken en ogen niet.
wat betreft de honden en katten , ik heb zelf een verzekering voor mijn hond en daar zit alles bij in behalve aangeboren ziektes , reuma (hd) en castreren of steriliseren.
kost me 15 euro per maand maar heb al zo'n pak en beet tussen de 1500 en 1700 euro verspijkerd aan die hond in 1 jaar  :o :( , en krijg dan 90 % vergoed dus ik ben blij dat ik die verzekering heb.
maar ik snap jou wel , en tuurlijk moeten die gasten ook verdienen maar zoals bij elke verzekering moet je alles goed nalezen voor je wat afsluit.
en inderdaad voor 1 of 2 valkjes zou ik t ook niet doen dat is niet rendabel inderdaad.

Inger m

Hoi Nick,
Kijk dan levert een verzekering ook nog wat op!

Maar bij vogels is dat maar de vraag. Ik kan me voorstellen dat je (duurdere) vogels wel verzekerd tegen diestal ed.

gr Inger
problem.

Bianca

Toevallig heb ik meerdere verzekeringskantoren aangeschreven voor onze startpagina om te vragen of vogels te verzekeren zijn, en Groot is idd de enige waar dit enigzins mogelijk is, maar zoals al genoemd maar beperkt.

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen die je hebt begaan.

Marcelka

Hoi Bianca,

bedankt voor je reactie.
weet je ook precies waarvoor ze verzekerd kunnen worden? bijv. legnood-verwijderen van ei, narcose, opname in dierenkliniek.....

Alvast bedankt voor je reactie.

groetjes,

Marcelka

Inger m

Citaat van: Marcelka op 20 augustus 2006, 15:50:48
Hoi Bianca,

bedankt voor je reactie.
weet je ook precies waarvoor ze verzekerd kunnen worden? bijv. legnood-verwijderen van ei, narcose, opname in dierenkliniek.....

Alvast bedankt voor je reactie.

groetjes,

Marcelka

Hoi,
Waarom wil je je vogel verzekeren? Er zullen best enige mogelijkheden zijn, maar ik denk dat je zelf gewoon eventuele kosten achter de hand moet houden. Ik vermoed dat verzekeraars wel een gezondheidscheck eisen bij de dierenarts.

Ik vind het zelf te ver gaan om een vogel voor genoemde dingen te verzekeren. ik heb al ruim 18 jaar (veel) vogels (gehad) en in die periode nauwelijks contact met dierenartsen gehad. De genoemde opties die je noemt heb ik zelfs nog nooit mee te maken gehad. De weinige onderzoeken die ik laat doen zijn mestonderzoek en soms autopties, dan ben je voor resp. 15 en 40 euro wel klaar. Dat geld heb ik altijd achter de hand voor de vogels.

Heb je zelf veel of weinig ervaring met vogels? Ik denk dat je in de loop der jaren er eerst achter moet komen met welk soort gevallen je te maken krijgt. Uiteindelijk valt dat heel erg mee.

gr Inger
problem.

Riny

Hoy Marcelka
Ik sluit me bij Inger aan.
Verder denk ik dat je aan premie nog meer kwijt zult zijn, als aan de kosten als je valkje wat mankeert.
Groetjes Riny :D