19 april 2024, 10:31:08

2 de vogel

Gestart door Mick, 21 augustus 2006, 10:56:51

« vorige - volgende »

Mick

mijn kooi is 73 hoog, 30 diep en 50 breed . Nu er zit een valkje --> wel niet tam. Kan ik er een dwergpapegaai bijzetten of een valkje?
De kooi lijk op deze alleen met drie rondingen bovenaan:

http://www.valkparkiet.com/nl/files/fotokooi.htm

Sjacko (valkje) blaast wel eens naar mij waarschijnlijk traumavan vroeger wanneer ik hem vastnam om in zijn kooi te zetten  :-[
Nu kan men in deze grootte van kooi en met onze sjacko, er een dwergpapegaai bij? of een valk?

Ivy

Hoi Mick.
30cm diep vind ik wel heel krap voor een valkje, zeker als hij niet los mag (daar ga ik vanuit gezien hij niet tam is).
Zelfs voor 1 vogeltje te klein. Op de marktplaats kan je vaak goedkope kooien vinden, en deze heb je al voor 40,50 bij www.goedkoperkanniet.com.



Die is wel lekker voor twee valkjes. Natuurlijk geldt hoe groter hoe beter...
Het beste maatje voor een valkje is een valkje. Dwergpapegaaien zijn vaak agressief tegenover andere vogels. Wil je per se een andere soort bij, kan je beter bijvoorbeeld een catharina parkiet erbij nemen of nog op het forum zoeken welke soort past het beste bij. Jouw valkje zou wel een valkje kiezen als hij mocht praten ;)
Groetjes en succes!
Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mick

en wat denk je van int valkje --> 89 euro met afneembare voet? ga eens kijken hier op de site als je wil

Ivy

Hoi Mick.
Bedoel je de kooi Max?


Ja die vind ik ook aardig  :D

Als je nou een tam valkje erbij koopt, dan helpt het misschien wel om Sjacko tam te krijgen. Dan ziet hij dat handen niet eng zijn.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mick

als hij tam zou zijn. Is mijn huidige kooi dan groot genoeg. Als hij zou rondvliegen. Want mijn boma waar ik bijwoon, samen met pa, ziet zo'n grote kooi niet zitten  :-\   Soorrry op voorhand

Ivy

Kijk, tam of niet, ik vind jouw kooi gewoon te klein. Maar ja, als je geen optie hebt om een grotere kooi voor hem aan te schaffen dan is het niet anders.
In dat geval zou ik mijn best doen om hem tam te krijgen, zodat je hem ook los kan laten om even te vliegen en zijn vleugels goed strekken.
Nog beter was om voordat je hem aanschafte alles goed overwegen - je had ook een kleinere vogelsoort kunnen nemen. Maar goed, dat is achteraf praten en daar heb je niks aan...
Ik zou geen tweede valkje in die kooi erbij doen - maar ja - ik weet niet wat is beter - een valkje alleen of twee valkjes te klein gehuisvest... misschien willen andere mensen ook hun mening geven, wie weet ben ik te veeleisend... :)
Groetjes en succes met het tammaken.

PS Een plek in de keuken is ook niet ideaal, de lucht van het koken in tefal pannen is bijvoorbeeld giftig...




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Mick

dampkap staat wel altijd op  :'(