19 maart 2024, 10:02:38

overleden/nieuwe partner?

Gestart door Ronald en Monique, 19 september 2002, 06:39:49

« vorige - volgende »

Ronald en Monique

Hallo valkliefhebbers,
Onze Tinus is gisteravond overleden en jullie zullen begrijpen dat we nu best verdrietig zijn. Maar Tinus had een vrouwtje, Tina, en zij blijft nu alleen achter. Ze zijn ongeveer 6 jaar bij elkaar geweest, maar hebben nooit een broedsel gehad (geen mogelijkheid gegeven). We hebben ze in een kamervoliere. Tinus was handtam en Tina is dat ook, maar is wel wat terughoudender.
Onze vraag is of het verstandig is om nu direct een nieuwe partner voor Tina te zoeken en zo ja, kunnen we dan een jonge vogel nemen, of kunnen we beter een oudere vogel uitzoeken?
Tina is op dit moment van slag: ze zit stil in een hoekje uit het raam te kijken en eet of drinkt niet. Erg verdrietig allemaal.
Ik hoop dat jullie ons wat goede raad kunnen geven.
Groetjes,
Ronald en Monique

cristina.

hallo monique en ronald,

wat vervellend voor jullie en voor tina, hoop dat het snelbeter met tina gaat.
sucses

groetjes cristina

Minka

Hoi Monique en Ronald,
Ik zou als ik jullie was op zoek gaan naar een jong valkparkietje voor Tina. Ik heb het zelf met gewone parkietjes gehad en ze knapte er altijd van op als ze een nieuw vriendje kregen.
En als hij jong is wordt hij makkelijker geaccepteerd en je kunt hem nog tam maken.
Groetjes,
Minka.

Tara_

Hoi, Minka heeft gelijk hoor, jullie valkje zal het veel makkelijker vergeten met een nieuwe valkparkiet, maar neem dan wel liefst weer een mannetje. En ook een jonge, ze zitten in een kamervolière zegt U? Dan kunt U er toch meer dan 1 of 2 insteken? dan zijn ze nog blijer. Eu, ik hoop niet dat U denkt dat ik zeg dat U er nog meer dan 1 moet bijkopen, zeker niet, U kunt anders natuurlijk nog kweken:) dan hebben jullie er dan ook meer :)). Veel beterschap en ik hoop dat jullie een maatje bijhalen :) Vele Groetjes, Tara.

Cisca!

het is triest als er eentje achterblijft probeer er een mannetje van een maand of 8 bij te krijgen.en ook al heb je een kamervolliere geef ze de ruimte om een nest te maken bij mij zitten ze ook in een kamervolliere en ik heb nu sinds 3dagen twee jongen in het nest.
PS een valk van 8 maanden kun je net zo tam maken als een jongere als je het geduld maar hebt en er veel mee bezig bent.
gr Cisca