10 mei 2025, 20:15:32

wat krijg ik uit o a lutino...

Gestart door steven, 21 augustus 2006, 21:42:21

« vorige - volgende »

steven

dag,
heb een lutino uit 2 wild kleuren,kan ik als ik kweek met deze  lutino (pop volgens vererving zeker?) maal wildkleur broer (is die split lutino?) lutino's kweken? of bij wat zou ik hem koppelen?

Ivy

21 augustus 2006, 21:51:27 #1 Last Edit: 21 augustus 2006, 22:15:28 by Ivy
Hoi.
Inteelt is nooit een goede optie, dat wou je doen als ik het goed begrijp?
Je lutino is volgens vererving inderdaad een pop en de wildkleur mannetjes kunnen (hoef niet) split zijn voor lutino.

Moeder:wildkleur
Vader:wildkleur split voor {X1:  lutino}

man afkomst:
50% wildkleur split voor {X1:  lutino}
50% wildkleur

pop afkomst:
50% lutino
50% wildkleur

Als je lutino's wil kweken dan moet je een man hebben die zeker split lutino is, maar alsjeblieft koppel je jonkies niet aan elkaar. Dit kan leiden tot allerlei foutjes bij eventuele nageslacht...
Of je wildkleurtjes een split dragen zal je pas achterkomen op het moment dat je daar jonkies van krijg... en als ze de split wel dragen, hoef je geen eens een lutino pop erbij zetten en krijg je lutino popjes...

Groetjes, Ivana

Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

Karin

Broer-zus inderdaad nóóóit doen ! Sommige mutatiekwekers die een speicale mutatie kweken doen wel vader-dochter of moeder-zoon maar zelfs die zullen nooit broer-zus doen. Zoek een onverwante man die split is voor lutino. Verdere mutaties die hij heeft maakt niet zoveel uit, alhoewel gepareld erbij toch wel leuk zou zijn  ;)
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

steven

ok  alles begrepen,ben niet van plan om broer en zus te koppelen ,geen probleem,bedankt