29 maart 2024, 00:57:51

(alweer titel) 2e valkje

Gestart door kataboe, 19 augustus 2006, 23:11:48

« vorige - volgende »

kataboe

Ik heb sinds april een valkparkietje. (ringo)
Ze is erg eigenwijs, koppig en een krengetje maar ook een schat die geniet van t regeren.
Nu is alleen het probleem(pje) dat ik na de zomervakantie weer fulltime naar school ga. Ze zit dan dus best veel alleen. Om deze reden wil ik een vriendinnetje voor haar erbij doen. (ik heb mijn oog al laten vallen op een schattig beesje)
Ik heb al wel veel gelezen over hoe ik dat moet aanpakken. Met gescheiden houden etc. Maar wat zijn de richtlijnen voor de grootte van de kooi voor 2 schatjes?
Ik heb nu een redelijk ruime kooi. Maarja, het is mn eerste vogel dus ben nog wel een beginnenling.
Help me.
groetjes Janine

Ivy

Hoi Janine.
Hoe groot is jouw kooi nu dan?
Voor twee valkjes is bijvoorbeeld een kamevoliere van 60x60x160 zeer geschikt, deze zijn vaak op de marktplaats goedkoop te vinden. Als ze veel uit mogen dan mag het ook ietsje kleiner maar wel groot genoeg dat ze lekker kunnen fladderen.
Groetjes, Ivana




Mischka&Brokkie, Jelle&Jessie, Sammy&Joepie, Leia&Bobby, Makker&Nicky & Moppie

kataboe

ik weet de preciese maten van mijn kooi niet. dat zal ik even na moeten kijken. Maar het was wel een van de ruimere kooien uit de winkel. Ik heb er nu wel een tweetal zitstokken extra bij in gedaan zodat ze lekker in beweging kon blijven en zich kan vermaken. Dus er kan nog iets uit. (stel dat dat echt nodig zou zijn)