16 april 2024, 13:48:40

Eerste valkje aanschaffen

Gestart door SandeRr, 22 juli 2006, 17:39:45

« vorige - volgende »

mickeledoki

awel die bedoelde ik ook open bakken...anders komen ze nog met zijn kuif vast te zitten...

grtz mickeledoki

SandeRr

Zo! ik heb 'appie' zoals hij/zij heet woensdag opgehaald. Begon in de auto in de doos al te roepen als ik floot.
In zn hokje was ie nog erg bang de eerste 2 uur, in een hoekje op zijn voederbakje gezeten, direct ff zn eerste poepje er in gelegd :D

Maar het ging al snel de goeie kant op, na zo'n 2 uur was ie al druk op de stokjes aan het springen en fladderen. Klimmen is ie helemaal gek op en hij doet niets anders. Hij drinkt al uit zn bakjes die in zn kooi hangen en eten zoekt hij op de grond. Af entoe uit zn bakje die hangt.
Wat ik wel raar vind is dat hij trostgierst helemaal niet aantrekkelijk vind, daar zit hij bijna niet bij. Ik had een strengetje in zijn kooi gehangen.

Op dit moment is hij niet meer bang voor mijn hand, gaat er ook op zitten en kan eigenlijk alles met hem doen in zijn kooitje, aaien op zn kopje of borst of rug is ook geen probleem dat vind ie lekker.

Wat ik wel appart vind is dat hij heel druk is, hij heeft maar een paar momenten op de dag dat hij gewoon even rustig op zijn stok lekker hangt. Voor de rest is hij bezig met klimmen en heen en weer springen, veel kreten uitroepen wat trouwens steeds hetzelfde is en wat me opvalt is dat hij veel gebaren maakt, bukken enzo en op en neer gaan.
Als hij op de bodem zit en ik kom eraan gaat hij trouwens direct naar me toe en op mijn oog hoogte klimmen. Dat is heel leuk.

Als ik hem uit zn kooitje haalt gaat hij bijna altijd gelijk vliegen door mijn kamer, moet ik em weer van de kast halen of hij blijft op de grond staan, hij komt niet naar me toen ik moet hem dan echt pakken. Dit zal hopelijk wel beter gaan in de toekomst, is er nog een ander handigheidje om hem te lokken? trostgierst vind ie blijkbaar niks bijzonders..

Mara

Hey Sander

Misschien leuk om een eigen verhaaltje over je valkjes te gaan beginnen hier op het forum?

GRoetjes

Mara