Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Lin

Hey,

80% is wel hoog, de meeste zitten rond de 60%. Te vochtig weet ik niet of 80% dat dan is. Maar je kan op een klein plekje ook blanke nagel lak doen. Niet teveel want dan gaat het in het ei. Met vloei wordt er ook wel eens aan geknabbeld. en gefeliciteerd met je bevruchte ei. Maar je kan ook gewoon in het broedhok kijken hoor. Zo kan het ei sneller beschadigen en teveel met je handen eraan is niet goed.En tja eiken geen idee hoe dat moet, maar dan weet je wel zeker of ie goed test. en luchtvochtigheid is zeer belangrijk.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Nee, nagellak durf ik niet aan hoor :-X. Die deuk is veel te groot, dan weet ik zeker dat er geen jong meer uitkomt. En vloeitjes heb ik niet. Ik laat het maar gewoon zo. Ik ga morgen wel weer kijken of ik meer adertjes kan zien en dan meteen kijken of ik wat in ei nr. 3 zie. Ik denk dat ik wel weer een volgend ei kan verwachten morgenochtend.

Jamey heeft het helaas niet meer zo naar z'n zin in de kooi. Hij wil er alleen nog maar uit en we kunnen hem met moeite samen met Kai in de kooi opsluiten. Eigenlijk zou ik een andere kooi moeten hebben: 1 met twee ingangen zodat ik in de kooi kan komen zonder het broedhok weg te halen. En dan zou de ingang niet zo laag moeten zitten. Ze hebben echt een hekel aan deze kooi. Maar het is ook weer niet zo gemakkelijk iets te vinden wat ik zoek. Heb marktplaats enzo al afgestruind :-\.

Gisteren heeft Pepper ons allemaal verbaasd doen staan, echt waar, onze ogen rolden er bijna uit :o. Ze ging kippetje staan!!! :o :o :o Dat gekke beest! Milan zit haar al wekenlang in haar oren te fluiten dat hij graag wil en madam maar ongenaakbaar zitten zijn. En ineens begint ze over de voliere bodem te struinen en zit ze verdorie kippetje. Maar ja, Milan ook een beetje blond....... "wat moet ik daar nou mee? hoe deed Jamey dat ook al weer??" Dus tja, Milan natuurlijk veel te veel treuzelen, hij stond er alleen maar een beetje naast. En toen hij eindelijk aanstalten ging maken, was het wat Peppie betreft al weer over ;D :D. Nou ja, er is nog hoop... Maar ze wachten maar lekker tot de jongen van James en Kai groot zijn hoor!! Ik heb er nog helemaal geen ervaring mee en ik vind 1 nest per keer meer dan zat :-X.

Maar weet iemand het, of een luchtvochtigheid van 80 te hoog is voor de eitjes??

Groetjes, Sanna

Rianne

Hoi,
je kunt eens op zoek gaan in het forum 'kweken', misschien dat je daar wat vindt. :)

Sanna

Pa & Ma hebben de hele dag zo'n beetje in het nestkastje gezeten. Dus ra ra wat vond ik vanavond?? ;D ;D ;D Ei nr. 5! Ik hoop alleen dat ze nu ophoudt ::). Ik heb vanaf het begin het nep ei laten liggen, dus met een beetje mazzel denkt ze dat ze er nu 6 heeft en vindt ze dat genoeg. Ik heb ze ook al weer een paar dagen niet zien wipwappen, dus hopenlijk blijft het hierbij. Het ei met het deukje komt denk ik niet meer uit, ik zie er een paar klein adertjes door lopen maar dat is niet meer geworden. Maar goed nieuws, ei nr. 3 is ook bevrucht :D 8). Daar heb ik ook al een hartje in zien kloppen. Wat gaan die dingen snel zeg!

Dan wordt het nu aftellen he? Over 2 weken kan ik het eerste jong verwachten. Ooooohh... zo lang nog.... ;) ;D

Groetjes, Sanna

Roosje

Oooh wat vreselijk spannend....Nog 2 lange weken... ::)

trienke

hoi

80% lijtk me wel wat te hoog, ik heb ook een hele tijd met de luchtvochtigheid zit te klooien, op dit moment doe ik er niks aan en zit het rond de 70% dus het is bij mij weer wat droger geworden gelukkig. Maar de eitjes kunnen alsnog uitkomen hoor, dat heb ik een keere bij paul gelezen.

ik wens je verder veel succes met je nestje

groetjes Trienke

Lin

Hey,

nou ik hoop maar dat het eitje niet verder gaat scheuren want dat is erg jammer. en gefeliciteerd met alweer een bevrucht eitje. en zorg dat je niet meer dan 5 bevruchte eitjes hebt. Want ik had al bij vier problemen (gaat niet altijd mis hoor 5 jongen)

Groeten, Lin

Sanna

Ik heb gisteren de hygrometer geijkt, die bleek toch een beetje te hoog te staan. Nu geeft hij een luchtvochtigheid van bijna 75% aan. Ik heb twee vochtvreters gekocht voor in de kamer, kijken wat dat gaat doen. En ik heb ontdekt dat de verwarming ook wonderen doet ;). James en Kai wilden echt even badderen gistern (zeiknat :o), dus heb ik daarna de verwarmingen even aangezet omdat ik bang was dat ze misschien kou zouden vatten. Bovendien was de luchtvochtigheid al hoog genoeg, dus geen natte vogels op de eieren ;D. Nou, die luchtvochtigheid kelderde werkelijkwaar. Ook de deur openzetten met dat lekkere weer deed wonderen. We hebben dus gewoon een erg vochtig huis :P. Maar goed, nu weet ik wat ik moet doen rond het uitkomen.

Ook heb ik gezien dat nu alle eieren bevrucht zijn, dus ze gaan het druk krijgen over een week of twee. Nou hopen dat alles goed gaat...

Groetjes, Sanna

Petra op het werk

Ha Sanna,

Wat spannend het wachten hoe het afloopt met de bevruchte eitjes! Ei nummer 5 zelfs al gearriveerd!

Grappig om te lezen hoe Pepper en Milan op het liefdespad zijn. Dan de een wel en de ander niet!  ;D Maar het komt vast wel goed hoor!

Groetjes,
Petra

Lin

Hey,

Nog een klein tijdje!! Gefeliciteerd met de 5 bevruchte eitjes, ik hoop dat ze het allemaal gaan redden!

Groeten, Lin

Sanna

Ik zweer het, Kaily kan tellen!!! :o Na het 5e ei is ze opgehouden met leggen. Samen met 1 nep-ei maakt dat ... 6! Dan weet ik het, krijgt ze volgende keer 2 nep-eitjes ;D.

Met de eieren gaat het hardstikke goed, ze zijn allemaal mooi bevrucht. Zelfs in het ei met het deukje groeit het embryo goed ???. Dus het ziet er naar uit dat ik volgende week 5 donsjes krijg... :D :D

Ik denk dat Milan het maar op moet geven bij Pepper, want dat kippetjes zitten zal wel een eenmalig foutje geweest zijn. Het is niet meer voorgekomen. Nou ja, alle hoop op Jamey's en Kaily's nageslacht ;D. O o, wat een portretten heb ik toch ::).

Groetjes, Sanna

Rianne

Ik hoop dat het goedkomt met het gedeukte eitje, hoop op een wonder want er kan nog van alles misgaan, het blijft kwetsbaar. :)

Ankie

Hoi Sanna

Was al een poosje niet bij je wezen kijken en wat zie en lees ik nu ineens......allemaal eitjes!!!!! Wauw wat spannend!!
Hopelijk gaat alles goed ,ik zal weer wat vaker bij je langskomen ::).

Groet van Ankie

Lin

Hey,

Als er straks kleintjes zijn houd dan de kleinste goed in de gaten. Een week verschil is al heel groot en een nest van 5 is ook niet de kleinste.

Groeten,Lin

Sanna

19 augustus 2005, 22:16:01 #239 Last Edit: 19 augustus 2005, 22:27:19 by Sanna
Ja, wist ik veel dat het zo'n ontzettend vruchtbaar koppel is :-X. De vorige keer was alleen het 6e eitje bevrucht, nu alles!! :o Maar ja, ik durfde nu ook niet te veel tussen beide te komen omdat het blijkbaar voor Kaily zo ontzettend belangrijk is dit nest zo natuurlijk mogelijk groot te brengen. Maar ik zal de 'kids' allemaal errug goed in de gaten houden ;D.

Kaily is nog steeds helemaal kaal onder haar vleugels, aan de ene kant zelfs nog erger - daar heeft ze zich zelfs helemaal tot aan haar pootje kaalgeplukt :'(. Maar goed nieuws: ik heb vandaag gezien dat alle kale plekken bedekt worden door een zee van witte stekeltjes. Dus nog even eraf blijven en het worden weer mooie veertjes ;D. Ze verzorgt haar verenpakket nou ook tenminste weer op een normale manier. Heel af en toe hoor ik haar nog krijsen en dan zit ze ineens met een bekkie vol dons :-X. Maar ze laat het grotendeels met rust. Alleen Jamey moet het nog al eens ontgelden he? Die zit momenteel met een kaal achterhoofd...

En ze worden natuurlijk allebei al weer lekker mager :-\. Kijk nou toch eens wat er van mijn bolle meid over is...

Ze zitten ook zo trouw te broeden, dat ze eigenlijk bijna alleen maar eten wanneer ik ze uit de kooi gooi. En dan is het ook meteen: AANVALLUUUUH!!! Maar het is ook wel weer heel errug lief dat ze zo trouw broeden, vooral Jamey is een enorm trouw beestje. Als we te dicht langs de kooi lopen, zien we meestal dit ;D ;D ;D:

Wat een stuk he? ;)

Groetjes, Sanna

Blijven proberen he? ;)