Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

hippysuus

Jeetje..wat ontzettend lief ziet dat uit zeg...wauw, ik blijf het kleine wondertjes vinden hoor. En als je dan ziet wat ze met een paar weekjes al kunnen, zo knap!

Die ene ziet er inderdaad vreemd uit, je ziet inderdaad geen donkere oogjes...ik hoop maar dat het toch goed met hem/haar zal gaan.

Groetjes en succes met die handjes-vol :)

Suus

Lique

2 september 2005, 06:16:56 #301 Last Edit: 2 september 2005, 06:38:03 by Lique
Hoi Sanna,

Niets aan de hand hoor. Zo te zien lijkt er niets aan de hand met de jongste. Dit is een lutino! Vandaar de rode ogen. De huidskleur is donkerder omdat hij jonger als de anderen is, en dat verklaart ook de beweeglijkheid.
De smurrie in het eierschaaltje is gewoon ontlasting, dit heeft ieder eitje.En dat hij zo klein lijkt, zal in werkelijkheid best meevallen. Als je hem weegt, denk ik dat hij gewoon 4 of nu misschien wel 5 gram weegt. Omdat de anderen zo snel groeien, lijkt deze zo klein, terwijl de andere 3 net zo klein waren... En zo te zien is het jonge lutinotje ook al gevoerd.

succes met je kwartetje.

groetjes Lique

Sanna

Aggossieeee..... !!!! En lutinootje ;D Milan, je vriendin is geboren!! :-* :-* Ja natuurlijk, dat zijn rode ogen. Stom zeg dat ik daar zelf niet op kwam :D. Ik vond het ook al moeilijk te geloven dat zij (lutino = meisje ;D) dood zou gaan, ze is zo enorm beweeglijk. En meteen ook vanaf het begin piepen met dat bekkie helemaal open. Dat hebben de anderen niet gedaan. Hihi, Milan, je krijgt een pittige tante! 8).

Lutinootje zag er vanmorgen ook nog goed uit, ze had wat voer in haar kroppie en ze doet echt haar uiterste best om onderin het kluitje valkjes te kruipen ;D. Dat is tenminste lekker warm haha. Ik zit nou te denken, misschien lijkt ze ook zoveel kleiner omdat ze op Jamey lijkt (die kan alleen maar de ino doorgeven), hij is tenslotte ook een stuk tengerder gebouwd dan de anderen. Oooo ik ben zo blij dat het toch goed met haar is :D ;). Vanavond komen de foto's weer, ik zit nou op m'n werk hihi.

Heej Lique, bedankt voor de geruststelling he? ;)

Groetjes, Sanna

Rianne

Ik zag 't meteen, een lutino! En dit is volgens de berekeningen een popje? Wat leuk! :)

Sanna

Ja, het kan alleen maar een popje zijn :P ;D. En split voor bont. Dit is echt een ideaal koppel, want je kan meteen zien of het jongetjes of meisjes zijn (wanneer ze hun veertjes krijgen dan he?? ;))

Father is:  p/(CP)(L)
Mother is:  P

Sons:
   1 Baby in 2 Is Expected to be :  N/pLP
   1 Baby in 2 Is Expected to be :  P/pC
Daughters:
   1 Baby in 2 Is Expected to be :  L/p
   1 Baby in 2 Is Expected to be :  CP/p

Ga ik eens even puzzelen wat ik van dat popje samen met Milan kan krijgen hihihi. Alleen jammer dat ik niet weet of Milan splitten heeft....

Groetjes, Sanna

Sanna

Gisteren is het er niet meer van gekomen de foto's online te zetten, want we gingen op visite. En dat werd natuurlijk laat ::). Maar goed, hier dan de foto's van gisteren:

Kruimel dag 7

Humpie dag 5

Droppie dag 4

Lutinootje dag 2

Allemaal de koppen bij elkaar ;D

Lutinootje vind ik alleen nog wel steeds erg klein. Ik hoop dat zij ook gauw bij groeit. De rest blaakt echt van gezondheid. Lutinootje ook wel hoor, ze is het levendigst van allemaal, dus die laat zich niet ondersneeuwen. En ze wringt zich elke keer helemaal onderop de stapel valkjes, lekker warm :D.

Vanmorgen zag alles er weer prima uit. En .... kijk eens naar Kruimel?? ;D ;)

Kruimel dag 8

Ja hoor, ik zie oogjes die een beetje opengaan en ik zie vleugelpennetjes net onder de oppervlakte :-* Hij doet het echt heel goed. En het leuke is, vandaag heb ik hem voor het eerst horen bedelen en sissen :D :D.

En na een paar minuutjes ging Humpie ook meedoen! Hihi lekker stel.

Humpie dag 6

Droppie begint ook al op z'n kontje te zitten.

Droppie dag 5

Lutinootje wordt in ieder geval elke keer lekker meegevoerd. Misschien dat ze iets minder krijgt dan de rest omdat ze zoveel kleiner is, ik weet het niet.

Lutinootje dag 3

Ze is ook erg rood vind ik, maar dat zal wel komen omdat ze lutino is neem ik aan. Verder ziet ze er niet uitgedroogd uit ofzo, dus ze zal denk ik wel genoegd gevoerd worden. Als je ziet hoe dat beesje loopt te wriemelen op m'n hand - dat komt niet bepaald als zwak over ;D. Nou ja, maar hopen dat ze gauw lekker meegroeit.

Groetjes, Sanna

Rianne

Als je denkt dat het lutinootje te kort word gevoerd, kun je ook 1 of 2 grote jongen er even uit halen als er gevoerd word. Misschien lijkt ze erg rood door de oogjes?

Sanna

Jippie!!! ;D Het lijkt er nu toch wel op dat Lutinootje ook groeit :D. Ze is wel wat kleiner dan de andere jongen toen die 4 dagen oud waren, maar ze begint eindelijk wat uit te dijen ;).

Lutinootje dag 4

Droppie dag 6

Humpie dag 7

Kruimel dag 9

Kruimel wordt al echt zwaar. Ik zou hem eigenlijk eens moeten wegen. Hij heeft al van die mooie donkere puntjes op z'n vlerkjes zitten. Ik denk dat het een mannetje is, maar dat kan ik pas met een paar dagen met zekerheid zeggen. Waaraan zie je trouwens met een wildkleurtje voor het eerst dat hij gepareld is??

O ja, en natuurlijk de dagelijkse groepsfoto ;D:

Ik vind alleen dat Kaily en Jamey de laatste dagen vaak van het nest af gaan. Is dat normaal? Het liefst zou ik het nest de hele dag door een van de ouders bezet zien om de jongen warm te houden enzo. Maar misschien is dat met deze temperaturen ook weer té warm :-\. Voeren doen ze echt uitstekend, het lijkt wel of die kropjes van elastiek zijn :o. Maar vanaf waneer beginnen de ouders op een gegeven moment de jongen vaker alleen te laten liggen? Ze hebben nl. allemaal alleen nog maar dons. Aan de andere kant houden ze elkaar natuurlijk ook wel warm in die valkentoren ;D.

Aan Pepper en Milan hebben we geen kind, die zijn zo lief. Bovendien verdraagt Pepper Milan steeds beter, ze zitten natuurlijk ook voortdurend alleen in de voliere.

Maar dat betekent niet dat Lutinootje (moet toch eens een naam voor de beest verzinnen ::)) niet bij ons blijft hoor! Pepper zal nooit gek op vogels worden, die heeft liever een lekkere kroelende hand van mama ;D. En Milan wil zo graag een partner. Ik denk dat Lutinootje wel genoeg op mama zal lijken voor Milan :D ;).

Groetjes, Sanna

Rianne

De parels kun je zien als de veerpennetjes doorkomen. Dan heb je zwarte pennetjes met witte puntjes. En bij een lutino zijn dat witte pennen met gele puntjes. Ik vind dat je lutino er goed uitziet hoor. Ze lijkt al wat minder rood. :)

Christine

je lutino'tje is prachtig maar je andere ook hoor vind wel dat lutino'tje speciaal tussen je anderen ze zijn zo verschillend van mekaar vooral die kleur :D :-*

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ankie

Hoi Sanna

Wat een scheetjes allemaal zeg en heerlijk dat het zo goed gaat !
Geniet ervan ,want voor je het weet zijn ze groot !Dan kan je er natuurlijk ook van genieten ,maar zo klein is toch wel heel speciaal ;D.

Groet van Ankie

Lin

Hey,

Even weer bijgelezen! Ik zag ook al niks raars aan de ogen, wat leeuk dat je niet besefte dat het een lutino was! Leuk joh dat ze nog zo klein zijn.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

6 september 2005, 20:56:18 #312 Last Edit: 6 september 2005, 21:46:45 by Sanna
Hallo allemaal!! Bedankt voor jullie lieve berichtjes ;D

Ik had gisteren nog willen schrijven, maar dat is er helemaal niet meer van gekomen. Het was ook zo'n hectische dag. Dat komt .... ik heb een huisje!!!! Ik ga dus binnenkort op mezelf wonen. Volgende week maandag krijg ik de sleutel al. Maar daar zal ik meer over vertellen onder 'Divers', dit is tenslotte het topic van mijn vogels ;) ;D.

Het gaat echt hardstikke goed allemaal. Ik maak me wel een klein beetje (ok, boel beetje ::) :-[) zorgen over dat James en Kai zo vaak van het nest af zijn, maar de jongen blaken allemaal nog van gezondheid dus het zal wel zo horen. Het is natuurlijk ook gewoon erg warm momenteel, dus ze zullen op die manier wel warm genoeg blijven.

Wat zag ik gisterochtend?? :D Jawel, Kruimel heeft zijn linkeroog open!!!

Kruimel dag 10

En er beginnen wat stoppeltjs uit z'n kruintje te groeien... ;D

Humpie zal wel gauw volgen, die wordt ook al lekker groot.

Humpie dag 8

Droppie dag 7

En zoals jullie zien blijft het lieve, schattige, zachte, bedeesde meisje ook keurig zitten voor de foto... ::)

Lutinootje dag 5

Maar dat was gisteren... Vanmorgen zag ik dat Kruimel nog steeds maar 1 oogje open had (maar wel een echte verleidersblik ;)). Gelukkig bleek vanavond de andere ook mooi open te zijn. Misschien zat er vanmorgen nog slaap in z'n oogje ofzo.

Wat een schat he?? En zien jullie dat kuifje? Knalgeel!! 8). En als ik zo z'n veertjes bekijk (jaaaa!!! er zijn er een paar door :P), zou ik zeggen dat het een wildkleurtje is. En een gele kuif betekent toch gepareld?? Als dat niet zo is moeten jullie dat even zeggen hoor, maar als het wel zo is betekent dat dat Kruimel een jochie is ;D ;D. Stand tot nu toe: 2 geslachten bekend :D.

En de verbazing houdt niet op. Want wat ziet mijn oog wanneer ik Humpie bekijk??

Nog meer oogjes open!! :D ;D Ook heeft Humpie al een duidelijk bobbel op z'n kruintje waar het kuifje uit gaat komen. Dus dat zal ik met een dag of twee ook wel weten.

Droppie groeit ook lekker door. Op z'n vlerkjes beginnen ook al donkere pennetjes onder de huid te verschijnen. Ben benieuwd morgen...

En Lutinootje slaat echt alles! Ze doet zo dapper mee.

Je kunt het op deze foto nog niet zien, maar toen ik vanavond thuis kwam zag ik dat ze al een oogje open heeft :o :o. Ik zag een heel piepklein spleetje met daarachter een prachtig rood oogje :-*. Echt niet te geloven, wat ze in grootte tekort komt, maakt ze in ontwikkeling goed. Ze is dus zelfs haar 2 dagen oudere broertje/zusje voorbij ontwikkeld.... :-X Ik ben echt heel benieuwd naar haar karakter. Maar 1 ding is zeker: ze laat zich niet zomaar opzij zetten ;).

Groetjes!! Sanna

~Natas~

Hoi Sanna,

Wat een geweldige foto's van de mooie valkjes hoor.
Het zijn scheetjes om te zien zeg.
GEFELICITEERD met je huisje[/color][/b]
Op naar een nieuwe stap in je leven  ;D
Succes met de kleintjes.

Groetjes,

Natas

Rianne

Hoi,
een knalgeel kuifje betekend dat het een bonte wordt voor zover mijn kennis gaat. ;D