Pepper†, Kaily†, Jamey†, (Milan,) Nina† & Cleo†

Gestart door Sanna, 24 september 2003, 13:00:32

« vorige - volgende »

Christine

dat deden mijn kleintjes ook je pakt ze op en drets hihi wel leuk zo een klein valkje en zo al een strontje leggen :D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Ankie

Hoi Sanna

Wat een poepie zeg !
Kan je nog steeds niet helpen met je vragen  :D. Get ,gisteren ook al niet ! Maar er is vast wel iemand die dat wel kan.
Geniet van je kleintjes en van de rest natuurlijk!
Ben benieuwd naar de volgende .

Groet van Ankie

Ankie

Rianne

Ben weer helemaal bij, gefeliciteerd met jullie eerste kleintje! :)

Lin

Hey

van harte gefeliciteerd!! Leuk hoor ik ga het zeker volgen. Maar je kan de eieren wel weghalen ze legt nu toch niet bij en gaat niet meer echt broeden. Waarschijnlijk worden het wel goede ouders. In mijn oude dagboek kan je ook fotos zien van elke dag. Kan je even vergelijken.

Groeten, Lin

Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Sanna

Zo he he, hier is weer een update van mij. Sorry, gisteren geen tijd gehad ::).

Nou, met de kinders gaat het hardstikke goed. Jaaaa, jullie lezen het goed, kinderS.... ;D. Gistermiddag is humpie geboren, ik had hem eigenlijk pas 's avonds verwacht. Hier is-ie dan ;D ;D ;D:

Wat een lieffie he?? 8) En hij werd meteen gevoerd. James en Kai dachten natuurlijk ook, gaat in 1 moeite door :D.

Maar vooral Jamey is zo'n goeie papa :-*. Hij doet alles helemaal volgens het boekje. Hij gaat helemaal voor zijn kroost. Houdt ze lekker warm, voert de hele dag door. En af en toe heeft Kaily zoiets van: 'Ja daaaag, ik ga nou wat anders doen hoor!', en dan hup, zit Jamey er al weer in. Hij laat ze geen tel koud liggen, de lieverd.

Kruimeltje en humpie zijn lekker actief, humpie beweegt zelfs nog meer :o. Ik heb ze samen op een handdoekje gelegd, maar zelfs daar was ik bang dat ze vanaf zouden kukelen...

Links ligt humpie, rechts kruimeltje ;D. De volgende foto-sessie gaat weer in het hondenmandje waarin ik Pepper heb opgevoed, dit kost me m'n hart ;D ;D.

Nou ja, nu het wachten op droppie die morgen geboren gaat worden he? Mispoes! Vanavond keek ik nog even in het broedhok... He??! Zie ik het nou goed??!!!!

Ja hoor, 3 kale koppetjes :D ;). Nou, die beesjes worden steeds sneller joh! En ook alweer meteen gevoerd he?

Zo lief! :-* :-* Ze kruipen nu echt op een hoopje als ik ze uit het nest haal. En kruimeltje begint al een lekker dikkertje te worden.

Alleen heeft Kaily ook weer een verrassing voor me..... een 6e ei :o :o :o Wat moet ik daar nou weer mee??!!!! Die kan ik er dus niet bij laten liggen, want die komt dan uit als de rest al 3 weken oud is. Ik zweer het je, Kaily kan tellen. Die gaat vast weer gezellig door totdat er weer 6 eieren liggen. HEEEEEELP!!! Dat gaat Jamey nooit redden: én 4 jongen onder zich proppen én 6 eieren. Wat nu??? Iemand nog iedeeen?????????

Groetjes, Sanna

Ankie

Hoi Sanne

Helaas heb ik geen idee wat je eraan zou kunnen doen!
Maar ik vind het geweldig dat het zo goed gaat met je kleintjes! Wat zal jij genieten zeg! Ik geniet met je mee hoor,alleen van een afstandje :D :D.

Groet van Ankie

patty_dordtse valkjes

Wat een lieverdjes zeg pffffff krijg er de kriebels van...

:'( :'( :'(ik wil ookkkkkk hahaha.

heb je geen ander koppeltje dan waar je de eitjes onder kunt leggen die op eitjes zitten?

patricia
Buster,Mandy,Zero,Angel,Kovu,Kiara,Balou,Bijou,Diesel(Lucky&Diego4Life)
jonge valkjes te koop

Klik op de foto voor onze website

Christine

zie ik dat nu goed of zijn het er ondertussen al drie jeetje dat gaat snel bij jou proficiat met je drieling ;D

*-*Rust zacht lieve Amy :'(*-*

Groetjes van: Flutty, Freya, Jazzy, Baïsha, Nicky, Ricky, Miko, Tosca, Dario, Cathy, Toby, Snowy, Timmy,  Simba, Ozzy, Diégah, Bounty, Mochita, Angelo, Gloria, Mumble, Khalina, Lyna, Lobke, Christy en Kobe **Fien, Luna, Amy & Sunny**

Rianne

Heb je nog nepeitjes? Als ze toch stopt bij 6 is dat wel een oplossing.

Petra en Cheeky

Wat een lieffies Sanna! Je bent er maar druk mee, maar je geniet er ook lekker van, merk ik! Super!

Groetjes,
Petra

Sanna

Tja, ik heb nog wel nep-eitjes, maar weten jullie wat het is? Als ik dat aanvul tot 6 dan kan Jamey dat niet meer allemaal warm houden (de nep-eieren zijn een slag groter). En waar kiest hij dan voor? De jonkies warmhouden of de eieren die toch nooit uit gaan komen??

En ik zou Kaily's eitjes ook wel bij Pepper en Milan kunnen leggen om te kijken of die er op gaat zitten (al betwijfel ik het of ze bevrucht zijn, Jamey heeft het veel te druk met andre zaken ;D), maar dan blijft Kaily waarschijnlijk leggen en dan put ik het arme beesje uit.

Dus dit blijft nog even een dilemma. Gisteren heeft ze er weer een ei bijgelegd, dus die is in versneld tempo de eieeren aan het aanvullen, want normaal gesproken leggen ze toch om de dag... :-\ Zo even beneden kijken, maar ik hoop alleen maar een 4e jongkie te vinden, geen 3e ei....

Ik heb gisteren naar Feld gebeld. Toen kreeg ik Annie aan de lijn. Die had zoiets ook nog nooit gehoord. Maar ze zou het met Feld overleggen wat het beste is en dan moet ik vandaag om 12.00 nog even terugbellen.

Groetjes, Sanna

Rianne

Ankie

Sanna

Nou gelukkig! Ik vond beneden géén derde ei, wel een 4e jong ;D. Alleen.... ik ben bang dat ik me niet erg aan dit jong moet gaan hechten, ik houd er serieus rekening mee dat hij het niet gaat halen. Hij ziet er nl. heel vreemd uit; veel roder, veel kleiner en vooral zijn ogen zijn veel kleiner en helemaal niet donker.

Verder is hij wel enorm beweeglijk en hij kan al behoorlijk piepen ook, dat bekkie gaat helemaal open :D. Maar ik vond bij hem in de eierdop een soort smurrie onderin. Eerst dacht ik dat het een poepje was (wel een flinke dan!). Ik dacht al, nou die heeft het zo benauwd gehad met uitkomen dat-ie z'n hele darmen heeft leeggescheten! Maar toen ik het eruit haalde met een pincet leek het meer een soort vliesje te zijn en het was helemaal nat. Wellicht de dooierzak? Als hij die niet helemaal heeft opgenomen zou dat misschien verklaren waarom hij zoveel kleiner is. Je ziet nou echt een piepklein rood bolletje tussen al die andere kale koppetjes. Hij mag wel tussen de rest inzitten en wordt ook wel warm gehouden. Morgen maar eens kijken of hij ook gevoerd wordt.

De rest doet het echt fantastisch. De oudsten krijgen al lekkere dikke billetjes ;D :D en Kruimel kan al rechtop zitten :-*.

Kruimel, dag 6

Humpie, dag 4

Droppie, dag 3

En dit zijn alle mormels samen. Ik denk dat ik een prijsvraag uit ga schrijven: wie kan de meeste valkjes vinden??

Zoooo lief, ze kruipen helemaal op een kluitje als ik ze uit het nest haal. En als er ergens eentje helemaal alleen blijft liggen, begint die meteen om de (warmte van ;D) de rest te piepen. Maar weest gerust hoor, ik houd ze niet lang uit het nest. Net lang genoeg om ze even te controleren en een fotootje te schieten ;).

Ik vrees alleen dat Kruimel al ten prooi is gevallen aan Kaily :-\. Als ik zie hoe weinig dons die op z'n lijfje heeft zitten..... volgens mij zat er toch echt meer in het begin. Nou zie ik geen 'wondjes' op de plekken waar het dons had moeten zitten, dus ik vermoed dat het geen pijn doet als dat spul wordt uitgetrokken. Maar ik ben bang dat ik rekening moet houden met een nest kale jongen :-X. Kai! Je lijkt op je oma! ;)

Over Kaily gesproken, ik heb vandaag weer met Annie gebeld. Feld heeft gezegd dat ik de eieren moet weghalen zodat Kaily's aandacht alleen naar de jongen uitgaat. Gelukkig voert ze ze wel goed als ze alleen op het nest zit, dus ze zal de jongen denk ik niet gauw verwaarlozen. En dan kijken of ze niet eieren bij blijft leggen. Anders weet ik het ook niet meer.

Dat was het weer voor vandaag! Jullie horen gauw weer van me.

Groetjes, Sanna