25 april 2024, 19:00:14

niet eten

Gestart door leoni, 19 augustus 2006, 20:06:57

« vorige - volgende »

leoni

19 augustus 2006, 20:06:57 Last Edit: 19 augustus 2006, 20:25:39 by leoni
hoi,

ik heb een valkje van 6 weken en die word heel erg geplukt helemaal roode hiud soms wondjes en geiriteerde huid.
dus had hem naar binnen gehaalt en wilde hem 3 keer per dag bij voeren( is nog niet zelfstandig) maar nu eet ze dat gewoon niet.
ook niet als ik haar kopje beetpak snafel open doe en het er inspuit dan schud ze er alles weer uit.
ze lusten het wel in het begin want toen werd ze te weinig gevoert en voerde ik haar 1 a 2 keer per dag even bij.

nu doe ik haar 3 keer per dag even in de voliere en dan word ze gelijk gevoert en daana ook gelijkt weer geplukt. wat moet  ik nu doen? ik vind het bes wel zielig dat ik haar nu elke keer weg haal bij de ouders. weten jullie wat ik zou kunnen doen??

ze slaapt trouwens ook heel veel alls ze binnen zit. maar ik denk dat dat komt omdat ze een beetje zwak is en omdat ze in de voliere niet kon slapen want elke keer als ze sliep werd ze weer geplukt, het was aan 1 stuk door en  eiglijk niet eens door de ouders maar door de andere valkjes.

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Je zou kunnen proberen of het met een lepeltje wel lukt.
Als je een klein theelepeltje een beetje vervormd, tot een tuitje, lijkt het veel op een snaveltje.
Maak met het lepeltje zo'n beweging als de ouders met de snavel maken.
Ik hoop dat het dan lukt om er wat in te krijgen.
Groetjes Riny :D

leoni

hoii riny,

nee dat lukt ook niet  :(
ik heb alles geprobeerd pap 39 graden en rond de 35 graden dikke pap dunne pap en dan als die dingen met een spuit geprobeerd en met een lepel maar niks wil ze, en de pap is nog goed. heb eht ook al geprobeerd met druiven suiker er door maar dan lukt het ook niet :-\

groetjes leoni

Riny

Hoy Leoni
Wat ik nu ga zeggen klinkt hard maar dan kun je kiezen tussen, toch eten, of geplukt worden.
Ik zou het kleintje dan terug naar de ouders brengen.
Geplukt worden is niet zo erg als verhongeren.
Jij hebt zo te horen alles geprobeerd, en staat nu met de rug tegen de muur.
Hou je wel in de gaten of de ouders hem nog voeren?
Groetjes en succes Riny :D

leoni

hoi riny,

ja ik vind het ook erg vervelend, maar ik weet ook wel waarom ze word geplukt.
haar ouder voeren haar, dan gooien ze de helft er naarst en en dat gaat kleven en dat plukken de andere er af. en toen waren al haar veertjes weg op haar borst en nu als ze weer gevoert hebben trekken ze het er weer af. de ouders zelf doen het zo ver ik zie eigelijk helemaal niet. alleen soms gelijk na het voeren maar dan is het nog niet opgedroogt.
maar ik zit ook na te denken om ze appart te zetten, heb namelijk een kamer voliere. maar ik kijk morgen even veder maar blijven ze wel voeren als ik ze in de kamer volier eheb gezet of is dat geowon afwachten? en ze zit weer in de voliere en gelijk plukken ze haar weer het is zzo zielig gezcht vind ik  :-\ maarja het is wel waar wat je zeg.

groetjes leoni

leoni

21 augustus 2006, 11:51:47 #5 Last Edit: 21 augustus 2006, 18:33:07 by leoni
hoii,

ik heb haar nu met haar moeder en vader in de kamer voliere gezet. het ging best makelijk omdat ze allemaal tam zijn haha. en nu word ze goed gevoert en haar veren worden neit meer getrokken. ze is alleen erg klein vergeleken met een jong van 4 weken en zij is al 6,5 week ::) mini staartje en gewoon heel klein alles.

groetjes leoni