25 april 2024, 02:38:46

Vraagje over mijn lutino's

Gestart door Mara, 18 augustus 2006, 13:02:26

« vorige - volgende »

Mara

Hoi iedereen....

Zoals sommige weten heb ik dit jaar een nestje valkjes gehad met 4 verschillende mutaties....ja, lag maar, 2 geparelde (volgens mij twee mannetjes), een wildkleur (mannetje(?)) maar mijn vraag gaat over de lutino's.

Ik heb een geparelde lutino en een gewone lutino. De vader is een gewone wildkleur en moeder is gepareld wildkleur.. Weet iemand wat die twee lutino's voor geslacht zouden kunnen hebben?

Gr. Mara

Lin

mmm dat is heel gek..


Moeder:gepareld
Vader:wildkleur split voor {X1:  lutino gepareld}

man afkomst:
50% gepareld split voor {X1:  lutino}
50% wildkleur split voor {X2: gepareld}

pop afkomst:
50% lutino gepareld
50% wildkleur


ik krijg geen gewone lutino


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Rob S

Hm ik dus ook niet, misschien een crossover of dat het vrouwtje met een andere man heeft gepaard?


Mara

Citaat van: Rob S op 18 augustus 2006, 13:37:32
Hm ik dus ook niet, misschien een crossover of dat het vrouwtje met een andere man heeft gepaard?




Nope, ik heb drie hele trouwe koppels in de voliere zitten en geen vrijgezelle mannen.

Het eerste koppel is volgens mij al 15-16 jaar oud, een wildkleur mannetje en een wildkleur vrouwtje.

Het tweede koppel zijn Pinky en Do, wildkleur man en geparelde vrouw.

Het derde koppel is lutino man en bonte vrouw.

Elk valkje zit altijd bij zijn/ haar partner en het tweede koppel zit al van kleins af aan bij elkaar en dat is nu 4 jaar of zo en het derde koppel heb ik zo gekocht, en die zijn ook 4 jaar oud.

Dus, wie roept? ;)

Lin

je kan pas gepareld krijgen als de man dat is of split voor is. Dsu dat si zeker ook dat hij split lutino is. omdat de pop ook gepareld is krijg je het van beiden kanten dus kan je geen gewone lutinos krijgen. dus of crossover of een andere pop heeft de eitjes gelegd. op iets anders kom ik niet uit.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Citaat van: Lin op 18 augustus 2006, 17:58:18
je kan pas gepareld krijgen als de man dat is of split voor is. Dsu dat si zeker ook dat hij split lutino is. omdat de pop ook gepareld is krijg je het van beiden kanten dus kan je geen gewone lutinos krijgen. dus of crossover of een andere pop heeft de eitjes gelegd. op iets anders kom ik niet uit.


En toch blijf ik er bij, er is geen andere man geweest en er is geen andere pop in die blok geweest. Misschien heeft de tweede lutino hele lichte parels? Zou dat kunnen?

Lin

dat moet wel zichtbaar zijn. hoe het verhaal zit met crosover hier weet ik niet.

ik geloof dat als er juist parels zijn dat dan pas eht een crossover is. dus niet als er geen parels zijn. Maar dat weet ik niet zeker.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Mara

Ik snap het helemaal niet meer.....heb ook van vogels die al zeker 20 jaar oud zijn een nestje gekregen, dus tja...er gebeuren vreemde dingen in mijn voliere hoor. Maar ik hou even goed van mijn valkjes, met of zonder parels. ;)