3 mei 2025, 14:10:50

Mijn valkje eet het gewoon niet!

Gestart door pieterjan, 17 augustus 2006, 12:12:50

« vorige - volgende »

pieterjan

Mijn valkje wil geen fruit of groetne eten hij reageert er gewoon niet op.

Riny

Hoy Pieterjan
Je valkje is nog jong en moet nog alles leren.
Een klein beetje geduld doet wonderen.
Groetjes Riny :D

pieterjan

mickeledoki

hee hooikes ,

die van mij eet ook geen groente en fruit heb vanalles geprobeert maar ze reageert er gewoon niet op......ik hoop als mijn nieuwe valkje arriveert dat die het wel eet en zij het er vanaf kijkt..

groet mickeledoki

madoja

Hoi Pieterjan,

Onze Pino gaf er ook nooit iets om, tot dat Pino een weekendje uit logeren was bij vriendinnetje Chico die echt alles eet, en sindsdien eet hij echt alles wat los en vast zit.
Dus misschien is de oplossing ook een vogeltje vinden die wel alles lust en hem daar bij laten zodat hij kan zien dat het wel lekker is.

Groetjes Marije

Ineke

Wat Marije zegt klopt. Onze vogel at alleen wat appel en af en toe bieslook en basilicum, totdat de tweede vogel kwam. Die eet werkelijk alles en nu eet de eerste ook paprika, wortel, taugee, enz.
Wat ze leuk vinden om mee te spelen is bijv. een bieslookplantje. Als je dit in de kooi zet gaat ie t misschien slopen en krijgt zo de smaak te pakken?!

Anja

Hoi hoi,

Ik sluit me helemaal bij Marije en Ineke aan.
Ook mijn eerste valk moest er helemaal niets van weten. Mijn tweede valk lust echt alles en de eerste wil dan niet onder doen en eet nu veel meer.

Groetjes Anja

Essy

Hallo,

Ik ben het baasje van Chico (het vriendinnetrje van Pino) en het klopt inderdaad. Ik heb het ook met het valkje van mijn moeder meegemaakt, die moest er ook niets van hebben todat hij een weekje bij ons geweest was...

Onze Chico eet echt alles wat los en vast zit, maar soms als ik iets heb wat ze niet kent moet ze er eerst niets van hebben todat ze ziet dat ik het in mijn mond stop. Dan moet ze het ook hebben of ze het nou lekker vind of niet ze trekt het dan gewoon uit mijn mond vandaan! Misschien dat je dat ook eens kan proberen.