17 mei 2025, 20:51:18

kleur ogen

Gestart door Monky, 18 augustus 2006, 10:17:07

« vorige - volgende »

Monky

Hi allemaal,

Ik heb eigenlijk iets waar ik nieuwsgierig naar ben...
Ik heb nu een bont geparelde witmasker. Als ik naar haar ogen kijk zijn die eigenlijk grijs.
Ik weet natuurlijk dat lutino's en albino's rode ogen hebben, maar mijn andere vogels hebben volgens mij gewoon bruine/zwarte ogen.
Is dat wat ik zie inderdaad ook grijs? Of is dat gewoon een bepaalde lichtinval dat ze grijs lijken?
En waar hangt hangt het vanaf dat ze grijze ogen krijgen? Is dat alleen bij bepaalde mutaties of kan het gewoon willekeurig voorkomen?

Is er iemand die dit weet?

Groetjes,
Monky

moonwitch (diana)

18 augustus 2006, 13:07:23 #1 Last Edit: 18 augustus 2006, 14:04:42 by moonwitch
Hoi

Het grijs zie ik eigenlijk alleen bij mijn albino's en lutino's.
Daar zijn de oogjes in het begin rood geweest.
Is het een jong van jezelf of heb je die zo gekocht??

Dit is mijn albino, zoals je ziet zijn de ogen grijs.
De ogen lijken ontstoken, maar dat is de manier waarop ze omhoog kijkt ;)

Stel deze vraag anders eens bij mutaties, denk dat je dar eerder een antwoord op je vraag krijgt.
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Monky

Hi Diana,

Ik heb haar zo gekocht bij Kirsten. Ik dacht zoiets ook al dat het alleen bij Lutino's en albino's was, daarom vraag ik het even hahaha. Ik zal vragen of een mod het even kan verplaatsen naar Mutaties. Ik wist niet zeker of het daarbij hoorde  :-[ Ik ben geloof ik niet zo goed in het plaatsten van vragen hahaha  :-[ :-X :( Andere vragen leek dan veilig hahaha.

Bedankt Diana.

Groetjes,
MOnky

Monky

Wacht...Jij bent een mod toch?  ;D Zou jij hem even kunnen verplaatsen  ;D

Dank je wel  :-* ;D

Groetjes,
MOnky

moonwitch (diana)

hoi

je bericht is verplaats hoor, ik denk dat je hier eerder een antwoordt krijg op je vraag ;D
Groetjes diana
R.I.P. Boomer 15-11-06
Voor altijd in onze gedachten , Kanjer

Gerda

Hoi Monique,

Ik heb ook een keer een vraag gesteld over de oogkleur!
Hier is topic te vinden:
http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,13036.0.html

Groetjes, Gerda

Monky

Hi Gerda,

Bedankt voor de link. Toch wel interesant.
Grijze ogen komen dus voornamelijk voor bij witmaskers.
Bijna hetzelfde als de blond haar blauwe ogen bij mensen alleen nog niet zo ver geevolueerd dat het bij andere mutaties ook voorkomt  ;D Ik geloof dat ik een beetje doordraaf  :-[

Groetjes,
Monky