18 april 2024, 18:13:05

mijn jong van5weken eet niet meer

Gestart door kaminka, 17 augustus 2006, 10:03:55

« vorige - volgende »

kaminka

bedankt voor jullie hulp,
ik ga gelijk bellen in de hoop dat hij me verder kan helpen.


kaminka

ik ga gelijk bellen bedankt voor jullie hulp.

Monky

Ik hoop echt dat de dierenarts je een lichtpuntje kan geven...

Groetjes,
Monky

Mara

Hey Kaminka

Hoe is het nu met je valkje?

kaminka

zei zelf gaat achteruit, dierenartsen hier kunnen met niet helpen,

ze heeft net een paar hapjes op en wat water met druivensuiker.

Mara

Maar heeft de dierenarts geen idee wat het is dan? Het is wel makkelijk om te zeggen dat er niets aan gedaan kan worden....

Coco en Chantal

Hay

Ik woon in helmond en zal je graag willen helpen en de afstand is te doen.
Ik kan haar dwang voederen zodat je er zeker van bent dat ze eten binnen krijgt.
gaat ze nu niet eten dan zal ze dit weekend niet over leven.

je kan als je wilt haar naar mij brengen, dan ga ik mijn best voor haar doen.

Ik hoor het wel

Groetjes Chantal en de valkjes


Mariska

Hoi,

Heb je nog contact opgenomen met Feld?
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die je niet verder kan helpen.

Met medeleven is helemaal niks mis en dat doen mensen hier ook zeker, maar daar is het beestje niet mee geholpen.
Iedereen raad je uit medeleven voor haar juist aan om naar een vogelarts te gaan.
Zelf zei je al heel snel dat als ze zo ziek is dat ze beter af is als ze overlijd.
Als je er zo over denkt kun je haar beter in laten slapen.
Want dit is ook geen leven voor haar.
Nu kwijnt ze langzaam weg.
Er worden jou geen verwijten gemaakt, maar we geven een heel duidelijk advies die jij niet wil of kan opvolgen en dan houd het voor ons ook op.

Verder sluit ik me aan bij Karin.
Als je voor een dier kiest zal je er ook voor moeten zorgen.

Heel veel sterkte!

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

kaminka

Hallo,

Ik heb gebeld met die praktijk, hun kunnen door de telefoon niks doen.
Ik heb haar vanmidd rond 4uur gedongen iets te eten ik denk dat het 2a3ml was. En net dat ze allebei kregen at ze weer uit haarzelf  :) Het dwingen lukte me, ik dorst het niet echt daarom zei ik dat het niet lukte. Misschien heeft dat haar sterker gemaakt zodat ze nu weer uit haar eigen kan eten. Ook poepte ze net weer normaal.

Ik ben het ook met jullie eens je kiest voor een dier daar moet je dan ook voor gaan.

opgeluchte kaminka

Sanna

18 augustus 2006, 22:41:31 #24 Last Edit: 20 augustus 2006, 09:15:01 by Sanna
Hoi Kaminka,

Nou, je zult zeker opgelucht zijn. Nou maar hopen dat je valkje doorzet.
Ik snap het wel, hier bij spoed kwam je opmerking over de regenboogbrug wat ongenuanceerd over, maar als je het in de context van jouw berichtje bij handopfok leest snap ik wel waarom je het zei. Ik vind dat je het heel goed doet hoor, en ik hoop dat je valkje jou beloont door nu lekker door te blijven eten. Je hebt het dwingen nu blijkbaar onder de knie en anders kun je nog altijd een beroep doen op Chantal.

Succes verder!

Groetjes, Sanna

Caroline

Hoi hoi,

Ik heb allebei de topics gelezen dan wil toch wel eventjes iets kwijt.

Allereerst, je hebt inderdaad gekozen voor dieren dus verwachten zij ook dat je er voor hun zult zijn.

Je schrijft steeds het gaat niet goed hij wordt te mager maar hoeveel weegt hij dan nu en hoeveel is hij afgvallen??

Wat ik ook niet begrijp, Chantall heeft je aangeboden om hem te voeden, zij heeft ervaring met dwangvoeding, waarom doe je dat dan niet, je zegt zelf dat dit voor jouw de eerste keer is, en dat je geen ervaring hebt hiermee??

En als laatste, jij hebt het valkje al opgegeven en zegt dat het beter af is bij de "regenboogbrug".  :-\ :'(
Je schrijft dat de dierenartsen er geen verstand van hebben en niks meer voor hem kunnen doen. Eén ding weet ik zeker, een dier in laten slapen kunnen ze zeker wel, als je alle hoop hebt opgegeven en het diertje geen kans wilt geven bij Chantall in Helmond, laat het dan niet nog langer lijden, het lijd al zolang, een vraag de dierenarts hem uit zijn lijden te verlossen.  :'(

Groetjes!!
Pablo, Rocky, Noa, Coco, Eros, Diégah, Amor, Perle, Ricky, Kouros,
Princess, Armani, J´adore, JOOP! Queenie, Van Gils, Giorgio,
Jim, Anaïs, Naomi, Dior, Jasmijn, Vlinder, Ashley, Juicy, Tommy,
Isabella, Azzaro, Lilly, Zara, Valentino, Dolce & Violet.


Regelmatig jongen.



KLIK op foto.

kaminka


Mara

Ik heb Kaminka ondertussen gesproken en ze heeft het er erg
moeilijk mee. De afstand naar Chantal is voor haar een probleem en ik kan me daar wel iets bij voorstellen als je afhankelijk bent van anderen voor vervoer. En uit haar verhaal naar mij toe begrijp ik dat ze wil vechten voor het leventje van haar kleine vriend. Verder heeft ze me ook verteld dat de kleine 's morgens wel redelijk makkelijk pap eet en overdag van de zaadjes pikt.

Kaminka, weeg je valkje voor de zekerheid en post het gewicht gewoon hier. We zijn er echt om je te helpen, niet om je aan te vallen.

Groetjes

Mara

kaminka

Ik heb haar net gewogen ze is nog ongeveer 70gram.

Sanna

Citaat van: Coco__en_Chantal op 18 augustus 2006, 13:20:54
Hay

Ik woon in helmond en zal je graag willen helpen en de afstand is te doen.


Ach wat jammer, ik dacht dat chantal hiermee bedoelde dat zij het valkje op wilde komen halen.

Hoeveel ml. krijg je er 's ochtends in Kaminka? Is het valkje verder wel aardig levendig? Het lijkt me een goed teken dat hij overdag wel aan de zaadjes pikt.

Een van mijn valkjes had ook zo'n slechte start gemaakt. Toen hij en zijn zusje bijna zouden uitvliegen, zijn de ouders aan een nieuw nest begonnen en voerden hun eerdere jongen niet meer. Zijn zusje ging goed over op pap, maar hij wilde het niet hebben. Lique (van wie de valkjes zijn) heeft toch volgehouden. Bijna heeft hij zich doodgehongerd. Maar uiteindelijk is hij er toch van gaan eten. Erg weinig, maar hij at en hij heeft het gered. De rest van zijn leven is hij altijd iel en licht gebleven.

Ik hoop dat dit ook voor jouw valkje geldt Kaminka! Ik hoop dat hij genoeg blijft eten om zichzelf in leven te houden totdat hij helemaal op zaadjes over is.

Succes!
Groetjes, Sanna