28 maart 2024, 23:43:43

mijn jong van5weken eet niet meer

Gestart door kaminka, 17 augustus 2006, 10:03:55

« vorige - volgende »

kaminka

Gister heeft ze nog 2ml op,
Ze is aan het minderen dacht ik.
maar nu dit weer, ze eet helemaal niks meer!!!
Hoe krijg ik haar weer aan het eten voordat het telaat is?!
Ze roept wel om eten maar neemt niks aan, en als je dwingt slik ze het niet door en spuugt ze het weer uit.

Moet ik haar heen laten doen en kijken of ze zelf eet, of moet ik haar toch proberen te dwingen???

Hebben jullie tip?

Help me

trienke

Pikt ze al aan het voer? Hou de gewicht goed in de gaten.

Oogt ze verder gezond?

Groetjes Trienke

kaminka

nee ze ziet er helemaal niet gezond uit,
Ze slaapt veel en zit bol, dat dat zo in ene kan verandere ik snap er niks van :'(

Karin

Leegt de krop wel ?
Neem direct contact op met een vogeldierenarts, want zo te horen is dit niet goed.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kaminka

ja de krop is zo goed als leeg, ik zag haar net bij de rosgierst zitten, misschien komt het wel goed zo. Een vogelarts hebben we niet in de buurt, en als ze echt ziek is is ze beter af bij de regenboogbrug denk ik :'(

trienke

ALs ze ziek is kun je beter wel langs een dierenarts!!

Lin

Hoe lang voer je het valkje al? en kan je wat meer vertellen over het aantal keer, hoeveelheid gewicht van je valkje enz.?

Ik zou ook naar de DA gaan straks ben je te laat.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

kaminka

de dierenarten hier weten niks van vogels.

Ze weeg 80gr. Ik voer haar al 2weken met de hand. haar zusje maakt het heel goed. ze krijgen 3x per dag eten aangeboden

Mariska

17 augustus 2006, 19:43:06 #8 Last Edit: 17 augustus 2006, 19:45:19 by Mariska
Hoe graag we ook zouden willen kunnen we je hier niet mee helpen.
Je valkje is behoorlijk ziek en moet echt naar een dierenarts toe.
En ook al vind je dat ze bij de regenboogbrug beter af is vind ik persoonlijk nog steeds dat je een dierenarts moet bezoeken en haar niet langer moet laten lijden als nodig is.

Er staan veel vogelartsen hier op de site en daar zit er toch vast wel 1 tussen die bij jou in de buurt zit ;)

Groetjes
Maris!!


Twila en Dakota (1 bonte man, 1 cinnamon bonte pop beide split witmasker, nog te reserveren. nu 1 jaar oud)

Salsa & Sueño (2 geelwang poppen en 2 split geelwang mannen te reserveren, nu 1 jaar oud)

Lin



Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)

Karin

Als je een dier neemt moet je er ook de verantwoording voor nemen, en dit betekend dat als het ziek is je naar een dierenarts moet gaan. Je hebt besloten een jong met de hand groot te gaan brengen ( wat overigens niet aan te raden is, zie "handvoeding" ) en als het dan mis gaat moet je er alles aan doen om het beestje te helpen. 
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

kaminka

dat snap ik ook wel, Ik heb echt niet vrijwillig het diertje met d ehand gevoerd maar anders was ie al lang dood geweest.

Het gaat nu een al een stukje beter, ik zie dat ze zefl goed eet.
Ze zal er aan moeten wennen denk ik. Als ik denk dat het nut heeft naar de dierenarts te gaan zal ik dat heus wel doen!!!

Beetje meer medeleven kan ook wel anders verwijder me maar gewoon.

Ik dacht dat ik van jullie veel kan leren maar al die 'verwijte' heb ik geen behoefte aan

Saar

Citaat van: kaminka op 18 augustus 2006, 10:09:08
dat snap ik ook wel, Ik heb echt niet vrijwillig het diertje met d ehand gevoerd maar anders was ie al lang dood geweest.

Het gaat nu een al een stukje beter, ik zie dat ze zefl goed eet.
Ze zal er aan moeten wennen denk ik. Als ik denk dat het nut heeft naar de dierenarts te gaan zal ik dat heus wel doen!!!

Beetje meer medeleven kan ook wel anders verwijder me maar gewoon.

Ik dacht dat ik van jullie veel kan leren maar al die 'verwijte' heb ik geen behoefte aan


ze willen je alleen maar helpen hoor :-\...

Monky

Hi Kaminka,

Misschien kan je een vogelarts even bellen. Ik heb begrepen dat ze ook aan de telefoon advies geven  :)
Je hebt al zoveel tijd en energie in dit vogeltje gestopt. Zou je dan zelf ook niet liever zien dat ze het overleeft en een mooi sterk vogeltje wordt. Dat zal dan door jouw goede zorg zijn  :)
Probeer de dieren/vogelarts te laten bepalen of het nog mogelijk is het valkje te redden. Misschien is het nog helemaal niet te laat.
Niet geschoten is altijd mis, toch?

Heel veel sterkte met je valkje.

Groetjes,
Monky

Lin

18 augustus 2006, 11:05:35 #14 Last Edit: 18 augustus 2006, 11:25:41 by Lin
even voor iedereens duidelijkheid bij handopfok staat hetzelfde verhaal:

http://www.valkparkiet.com/sqlforum/index.php/topic,19245.0.html

ik heb je daar advies gegeven. Probeer dan kleinere hoeveelheden meerdere keen per dag te geven. Anders even bellen naar dr. Feld die geeft gratis tel. consult.


Volg onze kwekerij ook op Facebook (klik op Like)