2 mei 2025, 17:53:45

papier eten!

Gestart door Lee-aa, 10 augustus 2006, 10:10:39

« vorige - volgende »

Lee-aa

Dag mensen,

één van mijn vogels knaagt aan papier. Nu zie ik al 2 grote mensenhappen uit een a4-velletje geknaagd. Nu is mijn vraag of het kwaad kan als een valkparkiet papier opeet (en dus doorslikt) want slechts enkele papiersnippers liggen op de grond....... de rest...... in zijn buikie?

Anja

Hoi Lee-aa,

Ik weet wel dat als het gekleurd papier is dat het kwaad kan. De mijne knagen af en toe gewoon aan een aviertje (wel blanco) en hebben tot dus ver daar geen last van gehad.

Groetjes Anja

yvesvdn

die van mij knabbelt daar ook veel aan, maar hij eet het niet op.
ik hang zelfs een a4 in zijn kooi, op speciale wijze opgeplooit, zodat hij het moeilijk heeft om het kopot te bijten, dat vind hij echt super leuk!
ik vlecht het dan tussen de tralies en plooi het 4 of 5 dubbel,

groetjes

Anja

Hoi yvesvdn,

Wat een leuk idee. Ga dat ook eens proberen. Wat zullen ze een lol beleven. Ik heb de doos waar tissues inzitten gewoon weg moeten zetten omdat ze daar altijd een groot gat in maken.

Groetjes Anja

Lee-aa

dus eten kan geen kwaad?
mooi..

de mijne is nu 3 jaar. dus denk dat dat wel goed moet gaan. Als het al 3 jaar aan papier knauwt.

Inderdaad een leuk idee. Helaas is mijn kooi al veel te vol....
dus dat zit er niet in.

Wel heb ik van die cadeaulinten door de tralies geweven. Ze kleuren leuk, dus valkparkieten zijn er dol op.
Maar ze zijn net te sterk om door te bijten, dus ze eten het niet op, kunnen het wel laten splijten en hebben urenlang plezier!!

Groetjes!

valkje-jacco

hoi,

kan geen kwaad is anders, het is niet goed voor hem hoor, hij kan er darmverstoppingen door krijgen als hij overdrijft.

gr.Mitchell
hoi!
ik heb 7 valkparkieten, 
Jacco, wildkleur man van juni 2004
Gipsy, lutino pop, leeftijd onbekend
Christy, cinnamon geparelde witmasker pop, 8 juli 2006
Pearl: geparelde pop, van 2006
Appie: Albino man, van 2006
Chaiba: Wildkleur man, van 2005 (blauw ringetje?2005??)
J.J. De kleine van Jacco, nu net een week oud
Als je vragen hebt kun je ze altijd stellen via IM, Mail of voeg me toe op je msn :)

Lee-aa

heb je daar ervaring mee mitchell?

Spunky

Ik heb ook even zachte toiletpapier in z'n kooitje gedaan,m'n parkietje is nog vijf weken dus zo'n goede snavel heeft 'ie nog niet. ;D