Ik heb eindelijk mijn albino koppel!!

Gestart door miranda8482, 15 augustus 2006, 21:09:33

« vorige - volgende »

nick01

ik kweekte ook met albino x albino.
maar ik heb bewust heel lang gezocht naar 2 albino's die 100% onverwant waren , per se geen kale plek achter de kuif mochten hebben (dit is een teken van zwakte en doorkweek) en zeer fors waren.
dit is gelukt en de jongen die ik er van kweekte waren allen mooi fors en nooit geen kale plek achter de kuif , zelfs met t uitvliegen waren ze al redelijk gevuld achter de kuif , en ze hadden altijd mooie nesten van 5 jongen wat ik niet van al mijn koppels kon zeggen.
ook die jongen deden t goed met kweken.
dus t kan in principe wel maar t is inderdaad beter van niet.
t mooist is een mooie forse witmasker man split lutino x een forse albino pop.
laat in ieder geval die roodogen met een kale plek achter de kuif  zitten als je ze wilt gebruiken voor de kweek.
want als je leuke mooie vogels wilt kweken zul je om te beginnen mooie gezonde ouders moeten hebben.
leuke uitspraak : je kweekt om te verbeteren niet om te vermeerderen.

en dat je vogels zwarte ogen hebben klopt denk ik wel want hoe ouder albino's worden hoe donkerder de ogen worden.
als jong hebben ze wel mooie rode ogen maar dit verdwijnd.
heb je er 1 die zwarte ogen heeft vanaf de geboorte ben je in mijn ogen een bofkont want die zijn er niet zo heel veel.
dit is gewoon een extreem zwaar bonte witmasker.
dus esther jij bent de bofkont in dit verhaal  ;D ;)

Joyce28

Ik heb een lutino en heeft beide ouders lutino.Geen kale plek achterop het koppie

nick01

kijk dus t kan wel maar wees er voorzichtig mee want t kan ook net zo makkelijk niet goed uitpakken.
en dan heb je een koppel die je uit elkaar moet trekken en dat is voor t koppel ook niet fijn daar ze meestal een koppel voor t leven vormen.
ik zie t zo jij krijgt "slechte" kinderen en men zegt tegen jou weg bij die vrouw/man en zoek maar een andere , zou niemand leuk vinden he.
of sommige wel  :-[ dat weet ik niet.

miranda8482

Ja hoor ik ben het helemaal met jullie eens!
Ik wist het echt niet !
Maar ga zeker niet met hun kweken! Wil goede gezonde jongen, net als jullie hoor!!!
Dus nogmaals fijn voor jullie info, zo ben ik weer heel wat wijzer geworden!
En nee ik ga niet met ze kweken!

Bedankt allemaal!

groetjes Miranda ;)

•=Bonnie=•

21 augustus 2006, 17:10:32 #19 Last Edit: 21 augustus 2006, 17:12:57 by Bonnie
Ik heb net mijn opaline-lutino pop split witmasker verkocht die een koppel vormde met een albino man. Hoewel er jongen zonder kale plek bijzaten en ze allemaal goed van formaat zwaren en ze goed gezond zijn vond ik het toch geen fijn idee. Nu heb ik de man die split bont is aan mijn cinnamon bonte witmasker pop gekoppeld die enorm van formaat is en hele dikke kuifen vererfd. Hier hoop ik super fraaie albino poppen uit te kweken komend jaar.

Zeg Miranda, ik heb voor je albino pop een 2 mannen zitten die goed bij je albino pop zouden passen. Opaline witmasker split lutino en cinnamon, en een Opaline witmasker split cinnamon lutino en bont.

miranda8482

Hoi Leuk dat je het aanbied!

Heb je foto's van de vogels? Ben dan wel nieuwsgierig!
En waar woon je dan, ook wel belangrijk he!

IK heb nog eerst een vraagje!

Dit koppeltje albino's is wel aan elkaar gehecht! Zitten veel bij elkaar!
hoe kan ik er dan voor zorgen dat ze zich eventueel aan een ander mannetje gaat hechten? dat hun dan een koppel worden?

Ik zou heel graag albino's willen kweken!
Wat voor mutatie kan dan het beste bij het mannetje of vrouwtje gezet worden zodat er albino's volgend jaar gekweekt kunnen worden?
Ja zoveel verstand heb ik  er nu ook weer niet van!

Ik heb nog een witmasker man in mijn voliere die nog geen koppel vormt!
En verder heb ik wildkleur en lutino vrouwtjes over die geen koppel vormen!

Ik hoor het graag!

Groetjes Miranda

•=Bonnie=•

Citaat van: miranda8482 op 21 augustus 2006, 18:05:30
Hoi Leuk dat je het aanbied!

Heb je foto's van de vogels? Ben dan wel nieuwsgierig!
En waar woon je dan, ook wel belangrijk he!

IK heb nog eerst een vraagje!

Dit koppeltje albino's is wel aan elkaar gehecht! Zitten veel bij elkaar!
hoe kan ik er dan voor zorgen dat ze zich eventueel aan een ander mannetje gaat hechten? dat hun dan een koppel worden?

Ik zou heel graag albino's willen kweken!
Wat voor mutatie kan dan het beste bij het mannetje of vrouwtje gezet worden zodat er albino's volgend jaar gekweekt kunnen worden?
Ja zoveel verstand heb ik  er nu ook weer niet van!

Ik heb nog een witmasker man in mijn voliere die nog geen koppel vormt!
En verder heb ik wildkleur en lutino vrouwtjes over die geen koppel vormen!

Ik hoor het graag!

Groetjes Miranda

Hoi Miranda,

Foto's van mijn vogels vind je op mijn website (adres in mijn handtekening en in mijn profiel. Het gaat om Perlan en het jong vind je tussen de jongen 2006 in het fotoalbum. Ik woon in Soest overigens.

Om uit je albino pop albino's te kweken heb je een witmasker man nodig die in elk geval split is voor lutino of een andere man die split is voor witmasker EN lutino.

Van zo'n witmasker man split lutino heb ik er dus twee, een volwassene en een jong.

Om van je albino man albino jongen te krijgen heb je alleen maar een witmasker pop nodig. :)

Als je wilt dat valkjes omkoppelen kan je ze het beste appart zetten tot komend seizoen zodat ze alleen elkaar hebben.

margreet

hallo Bonnie,

Ik dacht dat verkoop niet mocht op deze pagina, dit is duidelijk een aanbod.
Vind ik prima, maar dan via de persoonllijke email.

groetjes Margreet

Rianne

Hallo,

ik ben het met Margreet eens en wil jullie dan ook vragen om dit verder af te handelen via de IM.

Nogmaals, het is niet toegestaan om op het forum jongen aan te bieden. Hiervoor is de verkoop pagina, en anders even een IM sturen.

Rianne

Het gesprek over hoe albino's te kweken is verplaatst naar Mutaties. :)

ahb

Citaat van: nick01 op 21 augustus 2006, 07:37:53
ik heb bewust heel lang gezocht naar 2 albino's die 100% onverwant waren , per se geen kale plek achter de kuif mochten hebben (dit is een teken van zwakte en doorkweek)

:o Hier schrik ik van....
Ik heb namelijk net sinds een maand een valkparkiet en hij heeft wel een kale plek achter het kuifje!
Wat voor concequenties heeft dit? Moet ik bang zijn voor iets? ???
Ik dacht dat dit te maken had met dat hij nog jong was en het nog moest groeien. Blijft dit plekje altijd kaal? Ik heb nl het idee dat het minder is dan een maand geleden. Hij was 6 weken bij aanschaf (volgens kweker). De kweker heeft hier ook niks over gezegd (ik heb ook niks hierover gevraagd, dom misschien  :-[ )

nick01

je hoeft niet te schrikken hoor ;).
t is een teken dat t om een "doorgekweekte" vogel gaat.
maar als je m gewoon hebt voor gezeldschap binnen of gewoon in de buitenvoliere maar niet mee hoeft te kweken is er niks aan de hand volgens mij , hij/zij wordt er niet minder door.
ik persoonlijk zou niet snel kweken met zo'n vogel want je kweekt dan al met sowieso 1 ouder die kwalitatief gezien minder is dus dat zal de jongen niet ten goede komen.
mijn moeder heeft een valkje die al 1,5 jaar een kale kop heeft maar dan ook echt gabbertjemodel en daar komen wel de mooiste jongen af.
tja mijn moeder heeft altijd medelijden met zo'n vogel en neemt m dan zo mee.
maar goed bij zijn jongen zie je dus niks van gebreken of iets maar mijn voorkeur gaat niet uit naar zulke vogels om mee te kweken.
t is in ieder geval niet t eind van de wereld ofzo.

ahb

Gelukkig ben ik niet van plan te gaan kweken, maar ik was even bang dat het misschien consequenties zou hebben voor zijn gezondheid. Dat hij veel sneller ziek zou worden ofzo. Omdat er staat dat het een teken van zwakte is.....

Rianne

De kale plek kan nog wat kleiner worden hoor. Mocht je er wel mee willen kweken zou ik er een forse vogel bij zetten, zonder rode ogen. Bijv een witmasker of wildkleur.